Νέα δεδομένα αποτυπώνουν τον χρόνο χρειάζονται τα εμπορευματοκιβώτια για να φτάσουν στον προορισμό τους στις κύριες εμπορικές γραμμές Ανατολής-Δύσης.
Η Flexport, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, διεξήγαγε εβδομαδιαία έρευνα του δείκτη Ocean Timeliness Indicator, ο οποίος μετρά το χρόνο που απαιτείται από τη στιγμή που το φορτίο είναι έτοιμο από τον εξαγωγέα μέχρι την παραλαβή ενός container από τον εισαγωγέα.
Στην λωρίδα του Ειρηνικού προς τα ανατολικά, ο μέσος χρόνος το 2019 πριν από την πανδημία ήταν 45 έως 50 ημέρες. Η τελευταία μέτρηση στις 2 Ιανουαρίου 2022 έφτασε νέο ρεκόρ παράδοσης 110 ημερών.
Ομοίως για την Ασία προς την Ευρώπη, ο μέσος χρόνος μεταφοράς πριν από την πανδημία ήταν περίπου 55 έως 60 ημέρες, ενώ η στις 2 Ιανουαρίου ήταν 108 ημέρες.
«Αυτή η ακραία αύξηση του χρόνου μεταφοράς οδηγεί σε παρόμοια μεγάλη αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια – απλώς και μόνο επειδή κάθε εμπορευματοκιβώτιο είναι ‘δεμένο’ πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο», επισημαίνουν οι αναλυτές της Sea-Intelligence στην τελευταία τους εβδομαδιαία έκθεση.
Τα δεδομένα της Sea-Intelligence δείχνουν ότι συνήθως το 2% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραφε καθυστερήσεις πριν από την πανδημία, ποσοστό που έφτασε στο 11% το 2021.
Οι πρώτοι δείκτες φέτος δείχνουν ότι συμφόρηση θα συνεχίσει να υπάρχει για αρκετό καιρό.
«Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης θα επιδεινώνονται μέχρι το 2022», προειδοποίησε η Sea-Intelligence.
«Η συμφόρηση και η αναποτελεσματικότητα στα λιμάνια παραμένουν ένα σημαντικό, διαρκές ζήτημα. Ως αποτέλεσμα υπάρχει μια σειρά καθυστερήσεων, όπως η αργή αναχώρηση των πλοίων από τα πλοία, η εκτροπή τους σε άλλους λιμένες, η καθυστέρηση στην εκφόρτωση και παράδοση των εμπορευματοκιβωτίων. Η COVID από την άλλη συνεχίζει να ενισχύει τις καταναλωτικές δαπάνες για αγαθά και πιστεύουμε ότι οι καθυστερήσεις αυτές θα φτάσουν σε νέα υψηλά ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες», ανέφερε μια νέα έκθεση από την επενδυτική τράπεζα Jefferies.