«Για εμάς είναι απαραίτητη η ύπαρξη των διαμεσολαβητών, ώστε να λειτουργήσει σωστά η ιδιωτική ασφάλιση» τονίζει σε συνέντευξή του στο IW ο Διευθυντής Τμήματος Marketing της ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής, κ. Νίκος Μόσχοβος.
Ο κ. Μόσχοβος εκτιμά πως ο τεχνολογικός μετασχηματισμός είναι ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» της εποχής και σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η MINETTA Ασφαλιστική, όπως αναφέρει, μέσω μιας σειράς έργων και πρωτοβουλιών.
Η συνέντευξη του κ. Μόσχοβου στο IW:
iw? Η θέση του διευθυντή Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας θεωρείται κομβική σε κάθε εταιρεία που πρωταγωνιστεί στην ασφαλιστική αγορά. Ποιος είναι ο ρόλος και ο τομέας ευθύνης σας;
απ. Η αποτελεσματική υλοποίηση της πολιτικής μάρκετινγκ εταιρείας, μέσα από την επιλογή του κατάλληλου μείγματος, είναι ο βασικός ρόλος του διευθυντή Μάρκετινγκ. Απώτερος στόχος, βέβαια, είναι η μέγιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων για τη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες και τους ασφαλισμένους.
iw? Με ποιον τρόπο οι σύγχρονες εταιρείες παράγουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με στόχο την πλήρη κάλυψη αναγκών των πελατών;
απ. Η ανάγκη ύπαρξης αποτελεσματικών διαδικασιών για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών είναι ζωτική για κάθε οργανισμό, κάτι που γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο για τον ασφαλιστικό κλάδο στα προβλεπόμενα από την Πολιτική Εποπτείας και Διακυβέρνησης Προϊόντων.
Η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από το δίκτυο αλλά και τους ασφαλισμένους αποτελεί την «πρώτη ύλη» ώστε να προχωρήσουμε, έπειτα από τη συνδρομή των αρμόδιων Διευθύνσεων της εταιρείας (Αναλογιστικό, Τεχνική Διεύθυνση κ.λπ.) στη δημιουργία/επικαιροποίηση/τροποποίηση αποτελεσματικών ασφαλιστικών προγραμμάτων και λοιπών υπηρεσιών, προς όφελος όλων.
iw? Με ποια μέσα γίνεται η επικοινωνία και η προώθηση των προϊόντων, δράσεων, υπηρεσιών; Ποια είναι τα επικρατέστερα κανάλια διανομής με βάση την αποδοτικότητά τους;
απ. Από το σύνολο των διαθέσιμων καναλιών διανομής, στη ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική έχουμε επιλέξει, ως αποκλειστικό, το δίκτυο των συνεργαζόμενων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Για εμάς είναι απαραίτητη η ύπαρξη των διαμεσολαβητών, ώστε να λειτουργήσει σωστά η ιδιωτική ασφάλιση.
Στη στήριξη του έργου τους, λοιπόν, προσβλέπει μεγάλο μέρος των προσπαθειών μας, πλαισιωμένο βέβαια από την επιλογή των πιο αποδοτικών μέσων για την ενίσχυση της εικόνας της εταιρείας στον τελικό καταναλωτή.
iw? Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο, απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, με ποιες στρατηγικές διατηρείτε το πελατολόγιό σας;
απ. Το πιο σημαντικό στοιχείο για τη διατήρηση του πελατολογίου, πέρα από τις όποιες επιμέρους τεχνικές, είναι η συνολική εμπειρία που λαμβάνει ο συνεργάτης και ο ασφαλισμένος στη ΜΙΝΕΤΤΑ να αποτιμάται από τον ίδιο θετικά. Η, σταθερά ευρεία, πελατειακή βάση που διατηρούμε και το ποσοστό διατηρησιμότητας που πετύχαμε για το 2018 και που αγγίζει το 90% αποτελούν επιβράβευση της δουλειάς μας, αλλά ταυτόχρονα και πρόκληση να κρατήσουμε τον πήχη ψηλά.
iw? Πώς συγκρίνετε την απόδοση των ενεργειών σας με τους στόχους που είχατε ορίσει εξαρχής βάσει σχεδιασμού;
απ. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό, υπερκαλύπτοντας σε αρκετές περιπτώσεις, τους στόχους που είχαμε θέσει για το προηγούμενο έτος.
Σειρά από βασικά μεγέθη, όπως η αύξηση της παραγωγής, με αντίστοιχη μάλιστα αύξηση του πελατολογίου, και η περαιτέρω βελτίωση του δείκτη φερεγγυότητας, επιβεβαιώνουν αυτήν την καλή πορεία.
iw? Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει η εταιρεία σας προκειμένου να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής;
απ. Ο τεχνολογικός μετασχηματισμός είναι ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» της εποχής και σε αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια: MyΜΙΝΕΤΤΑ, MINETTADrive, Ενοποίηση του online συστήματος των συνεργατών, MINETTAapp, pay.minetta, M.A.C.I.S. είναι μερικά από τα έργα που έχουμε υλοποιήσει το τελευταίο διάστημα και τα οποία είναι ενδεικτικά αυτής της προσπάθειας. Μιας προσπάθειας που, πέρα από την αξιοποίηση των επιμέρους τεχνολογιών, διατηρεί στο επίκεντρο τη δημιουργία πρακτικών εργαλείων, τα οποία δίνουν λύσεις σε πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, του δικτύου συνεργατών και των ασφαλισμένων.
iw? Ποιες προτεραιότητες έχετε θέσει ως εταιρεία, ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι σας;
απ. Ξεκινώντας από τα αυτονόητα, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την αύξηση της παραγωγής και του πλήθους των ασφαλισμένων ως στόχο και για τη φετινή χρονιά.
Η ευρύτερη ενίσχυση του τεχνολογικού προφίλ, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, θα εξακολουθήσει να αποτελεί μία από τις βασικές μας στοχεύσεις. Δεν μπορούμε, τέλος, να μην αναφερθούμε και στις -από ιδρύσεώς της- βασικές επιδιώξεις της εταιρείας για προσφορά ολοκληρωμένων ασφαλιστικών λύσεων, σε συνδυασμό με τη δίκαιη και ταχύτατη καταβολή των αποζημιώσεων, για την οποία είμαστε υπερήφανοι.
iw? Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την ασφαλιστική αγορά το 2019;
απ. Η εναρμόνιση με τη νέα νομοθεσία και τις κοινοτικές οδηγίες θα αποτελέσει για ακόμα μία χρονιά πεδίο το οποίο θα απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια από το σύνολο του ασφαλιστικού κλάδου.
Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση δεν αφορά μόνο το 2019 αλλά, δυστυχώς, τείνει να γίνει διαχρονική. Και δεν είναι άλλη από την πολυσυζητημένη ασφαλιστική συνείδηση, που για να καλλιεργηθεί σε ένα, ασφαλιστικά ανεκπαίδευτο, κοινό, όπως είναι αυτό της χώρας μας, προϋποθέτει διαρκή και εντατική προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους στην ιδιωτική ασφάλιση (ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολαβητές, θεσμικούς φορείς, Πολιτεία κ.λπ.).