Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος παρουσίασε, μεταξύ άλλων θεμάτων, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη στο ένθετο «AUTO» της εφημερίδας «Real News», σύμφωνα με υπουργική ανακοίνωση.
Ειδικότερα, σε ερώτηση σχετικά με μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο για την τόνωση του ενδιαφέροντος των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Ο στόλος των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα είναι μικρός, αλλά τα τελευταία χρόνια οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν αξιοσημείωτη άνοδο ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών πρωτοβουλιών. Ειδικότερα, με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», από το φθινόπωρο του 2020 οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020σε 3.594 το 2021. Με την επέκταση του προγράμματος ευελπιστούμε ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα ενισχυθεί περαιτέρω. Ταυτόχρονα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βελτιώνουμε τις συνθήκες για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του. Δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία και ήδη έχει προωθηθεί το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης.»
Σχετικά με τις δράσεις για την αύξηση των σημείων φόρτισης, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε:
«Το 2014, ως Υφυπουργός Μεταφορών και τότε, είχαμε δημιουργήσει το πρώτοθεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, αλλά πέρασαν 4μιση χρόνια αβελτηρίας και προσπαθούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος. Πλέον, το δίκτυο των φορτιστών περιλαμβάνει σήμερα περίπου 1.200 σημεία κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και αρκετά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός χρειάζεται να αυξηθεί και μια εξαιρετική ευκαιρία για να συμβεί αυτό είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, μέσα από το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Μεταφορών. Κάθε Δήμος και Περιφέρεια έχει τη δυνατότητα να αντλήσει πόρους από τοΠράσινο Ταμείο και να εγκαταστήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους, διευκολύνοντας έτσι τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, το Υπουργείο Μεταφορών προχωρά στη δημιουργία μητρώου με το δίκτυο των φορτιστών. Ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα γνωρίζει σε πόση απόσταση υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και τον κυκλοφοριακό φόρτο στο σημείο.»