γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

Έχει γραφτεί ουκ ολίγες φορές ότι η πανδημία του κορωνοϊού και τα μέτρα αντιμετώπισης της ανέδειξαν τη σημασία της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών από κάθε μεγέθους επιχειρήσεις. Ακόμη και τις μικρομεσαίες.

Υπό αυτό το πρίσμα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα μίας έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρές επιχειρήσεις. Η έρευνα δημοσιεύθηκε προ μηνός αλλά αξίζει να τη διαβάσει κανείς, προκειμένου να δει ότι το μεγαλύτερο ζήτημα δεν είναι άλλο από αυτό της… νοοτροπίας.

Οι περισσότερες από τις μικρές επιχειρήσεις δεν έχoυν αξιοποιήσει ουσιαστικά τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Μόλις το 12,3% του δείγματος έχει υιοθετήσει εφαρμογές αυτοματοποίησης στην παραγωγική διαδικασία. Μόλις το 27,8%, έχει ενσωματώσει εφαρμογές και λειτουργίες ψηφιακής διαχείρισης προμηθειών και παραγγελιών, ενώ μόνο το 24,1% έχει υιοθετήσει εφαρμογές επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων παραγωγικής/εμπορικής δραστηριότητας (π.χ. analytics, big data).

Από την άλλη πλευρά, το 59,2% δηλώνει ότι έχει ενσωματώσει εφαρμογές και λειτουργίες ψηφιακού μάρκετινγκ, ιστοσελίδας και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Δηλαδή, πρακτικά έκαναν το εύκολο και δεν ασχολήθηκαν ουσιαστικά με την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, όμως, είναι άλλο:

  • μία στις δύο μικρές επιχειρήσεις (48,3%) δηλώνει ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω ενημέρωση για τις ψηφιακές τεχνολογίες!

Σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, οι μισές ελληνικές μικρές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι δεν τους ενδιαφέρει να μάθουν περισσότερα για τα τελευταίες τεχνολογικές αλλαγές. Αλλαγές που ενδεχομένως θα τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν ή ακόμη και να επιβιώσουν!

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι μέσα στον καθημερινό αγώνα μίας μικρής επιχείρησης είναι δύσκολο να χωρέσει η ενημέρωση για τις ψηφιακές εξελίξεις. Κάτι που ισχύει μεν, αλλά αν πραγματικά σε ενδιαφέρει η ανάπτυξη της επιχείρησης σου θα πρέπει να κάνεις την απαραίτητη προσπάθεια και τις όποιες «θυσίες». Και να μην περιμένεις από τους άλλους για να σε βοηθήσουν ή να σε «σώσουν» όταν θα έρθουν οι δύσκολες μέρες.

Μία επιχείρηση -οποιουδήποτε μεγέθους- θα πρέπει να επενδύσει σε τεχνολογία. Και δεν εννοώ επενδύσεις σε υπολογιστές.

Αλλά επενδύσεις σε εργαλεία και λύσεις που θα βοηθήσουν στην επίλυση ζητημάτων και την αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας μίας επιχείρησης.

  • Καλό το Facebook, τα Google ads και το ψηφιακό μάρκετινγκ αλλά είναι απλώς ένα μέρος των κινήσεων που πρέπει να γίνουν.

Σαφώς και η περίοδος είναι δύσκολη για επενδύσεις.

Και η έλλειψη χρηματοδότησης να είναι βασικό πρόβλημα. Αλλά ο επιχειρηματίας μπορεί να κάνει μικρά βήματα. Και είναι βέβαιο ότι αυτά θα αποδώσουν. Αρκεί να ενημερώνεται και να είναι διατεθειμένος να μάθει και να δοκιμάσει καινούρια πράγματα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ