Αν και η Ελλάδα παραμένει ακόμα πολύ χαμηλά στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με τις άλλες χώρες, η πανδημία βοήθησε σημαντικά στην άνοδό της, σύμφωνα με τον Μιχάλη Μάρκου (MBA Διευθυντικό Στέλεχος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing).
Τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μάρκου στο 5th Auto Forum δείχνουν εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων περισσότερο στην Αττική αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Μάρκου:
*Μεταξύ 2019 και 2021 τα υβριδικά οχήματα από περίπου 6.600 εκτοξεύτηκαν σε πάνω από 23.000 ανά την Ελλάδα, που σημαίνει αύξηση 166%.
*Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 480, έφθασαν στα 6.961. Από αυτά, 3.500 δηλαδή περισσότερα από τα μισά, κυκλοφορούν στην Αττική.
Σύμφωνα με τον κ. Μάρκου, η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα αρκετά πίσω στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη και ακόμα χαμηλότερα με άλλες χώρες όπως η Κίνα η οποία προηγείται διεθνώς στις πωλήσεις αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για την ποιότητα των οχημάτων. Ωστόσο η τάση είναι παντού και στην Ελλάδα ασφαλώς, ανοδική.
Ο ίδιος εκτιμά ότι το ελληνικό δημόσιο πρέπει να δώσει το καλό παράδειγμα και να γίνει ο μεγαλύτερος αγοραστής με την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων, με σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα.