Εκτός κυρώσεων η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εξέλιξη που αφορά τα μέγιστα τους Greeks του shipping.
Αρχικά οι Βρυξέλλες , εξέτασαν (και διέρρευσαν) το ενδεχόμενο τρίμηνης παράτασης του ισχύοντος πλαισίου διεθνών (θαλάσσιων) μεταφορών για να αμβλύνουν- σύμφωνα με το Bloomberg- ακόμη περισσότερο το λεγόμενο και “6ο πακέτο” κυρώσεων της Ε.Ε κατά της Ρωσίας.
Κάτι, η σθεναρή στάση της Ελλάδας-απόρροια και του μεθοδικού lobbying των Greeks σε Βρυξέλλες και Νέα Υόρκη- κάτι, το veto των Ούγγρων έφεραν αποτέλεσμα:
- Η τελική απόφαση, που θα ληφθεί είναι απείρως ηπιότερη του αρχικού σχεδίου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να αποσύρει την πρόταση για απαγόρευση πλοίων ιδιοκτησίας της Ε.Ε να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες, αν και ικανό μέρος των Ελλήνων εφοπλιστών έχει πλοία σε “τρίτες σημαίες” (λ.χ νήσοι Μάρσαλ)
ωστόσο στο πακέτο παρέμενε- μέχρι χθες Δευτέρα- η απαγόρευση ασφαλίσεων/αντασφαλίσεων.
Μένει να φανεί εάν θα συμπεριληφθεί στο τελικό κείμενο ή θα αποσυρθεί και αυτή.
Με το 26% των πετρελαιοφόρων (ως προς την χωρητικότητα) στα “χέρια” των Greeks το πλήγμα θα ήταν μεγάλο.
Σύμφωνα με την Clarkson Research πέραν του “Ελληνικού” 26%, το 12% είναι σε Νορβηγικά, ΝότιοΚορεάτικα και Αμερικανικά συμφέροντα, ενώ ακολουθούν Κινεζικά με 10%, Ιαπωνικά με 6% και με 3% Σιγκαπούρης.
{πηγή: clarksons.com & clarksons.net (research portal)}