Σε προεκλογικό ρυθμό (και) η αγορά, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για διαγωνισμούς, σχεδιασμούς και υποχρεώσεις.
 Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται, προφανώς:
  1. η επίσπευση του διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ,
  2. η καθυστέρηση στις τιτλοποιήσεις των τραπεζών
  3. η νέα παράταση στον διαγωνισμό για την “Αττική Οδό”.
 Σε ότι αφορά το έργο “πνοής-ζωής” για την Κρήτη δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά από την στιγμή που δεσμεύθηκε προσωπικά ο Πρωθυπουργός- και ανέλαβε να “τρέξει” ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης (αρμόδιος για τις Υποδομές), project που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, AVAX και Mytilineos– αν και πληροφορίες κάνουν λόγο για αλλαγές στην σύνθεση και το εύρος των διαγωνιζόμενων.
Για την “Αττική Οδό” η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τη νέα παραχώρηση μετατέθηκε (από το ΤΑΙΠΕΔ) για τις 10 Ιουλίου 2023, προφανώς μετά την “δεύτερη κάλπη” (με την υπόθεση διεξαγωγής των εκλογών στις 2 Ιουλίου).
Εξέλιξη, που λίγο ως πολύ είχε προεξοφληθεί- εδώ και καιρό- από αγορά και ενδιαφερόμενους.
Αλλη μία μετάθεση αφορά και την διαδικασία εισαγωγής του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του “Ελευθέριος Βενιζέλος” στο ΧΑ, αν και οι insiders δεν περίμεναν να υλοποιηθεί (καν ) εντός του 2023 ακόμη και εάν δεν ήταν σε εκλογική περίοδο η χώρα.
Καθυστερήσεις θα υπάρξουν και όσον αφορά στις τιτλοποιήσεις, ωστόσο το ζητούμενο για το εγχώριο τραπεζικό σύστημα ήταν να εξασφαλισθεί η παράταση του “Ηρακλή“, όπερ και επιτεύχθηκε.
Τα projects που πρώτα θα ενταχθούν είναι από την πλευρά της Εθνικής το Frontier II (για 2 δισ.), το Sunrise III από την Πειραιώς για 500 εκατ.€ και το Solar για 304 εκατ.€, που αφορά NPLs και των 4 συστημικών…
Όσον αφορά την Αττική Οδό
Παρατείνεται έως τις 10 Ιουλίου, ώρα 17.00, η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Απριλίου το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην έγκριση του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με το κείμενο, η νέα σύμβαση προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Η νέα σύμβαση, η οποία θα ισχύσει από το 2024, διεκδικείται από τα εξής 8 σχήματα:
1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC).
3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE.
4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD.
8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.