Δύο μήνες πριν το τέλος του έτους, η Jumbo του Απόστολου Βακάκη δείχνει να κερδίζει έδαφος, αντισταθμίζοντας τις μεγάλες απώλειες από την περίοδο του lockdown.
Ο όμιλος μετρά αντίστροφα για το κλείσιμο του ημερολογιακού έτους, προκειμένου να διαπιστώσει εάν τελικά οι πωλήσεις των δύο τελευταίων μηνών θα αντισταθμίσουν ακόμα περισσότερο τις απώλειες.
Εξάλλου παραδοσιακά για το λιανεμπόριο ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος είναι οι πιο σημαντικοί μήνες του έτους καθώς περιλαμβάνουν τις πωλήσεις της περιόδου των Χριστουγέννων.
Για τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η θετική αυτή εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα για το σύνολο των πρώτων 10 μηνών οι πωλήσεις του Ομίλου να εμφανίζονται πλέον μειωμένες κατά -7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι στο εννεάμηνο 2020, οι πωλήσεις του Ομίλου εμφανίζονταν μειωμένες κατά -9,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Πλέον απομένει να φανεί τι εξελίξεις θα υπάρξουν στο “μέτωπο” της πανδημίας στις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος καθώς και τα μέτρα που λάβουν οι κυβερνήσεις θα επιδράσουν σημαντικά στη διαμόρφωση των οικονομικών μεγεθών ολόκληρης της οικονομικής χρήσης Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2020.
Η πορεία του 2020
– Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%.
– Τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.
– Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.
– Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
– Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.
– Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.
– Ο Σεπτέμβριος 2020, έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2019.
– Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων κατά + 12,7% τον Οκτώβριο 2020, οδήγησε τις πωλήσεις του 10μήνου για το 2020 να παρουσιάζονται μειωμένες κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό 10μηνο.