Για να έχετε αντίληψη τι συζητάμε, στην Ελλάδα δεν υπάρχει κατοικημένη περιοχή πάνω από τα 1550 μέτρα (Αετομηλίτσα).

Του Τάκη Πουρναράκη

Η F1 επέστρεψε στο Μεξικό και στην ιστορική πίστα Hermanos Rodriquez το 2015 για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια. Από τότε έχουν γίνει 4 αγώνες εκεί, τους δυο πρώτος κέρδισε η Mercedes (Ρόσμπεργκ 2015, Χάμιλτον 2016) και τους δυο επόμενους η Red Bull (Φερστάπεν 2017, 2018). Φέτος διεξάγεται εκεί ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος ενώ είναι το 20στο Μεξικάνικο GP. Πριν το 2015 η τελευταία φορά που διοργανώθηκε αγώνας στη διάσημη πίστα Hermanos Rodriquez που πήρε το όνομά της από τους διάσημους Μεξικάνους οδηγούς και αδερφούς Πέντρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ ήταν το 1992. Τότε είχε κερδίσει στον αγώνα ο Νάιτζελ Μάνσελ που κατέκτησε και τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.

Ο Χάμιλτον έχει πάρει τον τίτλο στο Μεξικό τα δυο προηγούμενα χρόνια και μπορεί να το επαναλάβει την Κυριακή το βράδυ (σ.σ: ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 21:10 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ). Αρκεί να πάρει 14 βαθμούς παραπάνω από το έτερο οδηγό της Mercedes, το Βάλτερι Μπότας. Θυμίζουμε πως η Mercedes στον προηγούμενο αγώνα στην Ιαπωνία εξασφάλισε τη διατήρηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών για 6η συνεχή χρονιά. Η γερμανική εταιρεία έχει κυριαρχήσει απόλυτα στην υβριδική εποχή της F1.

Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή  δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με το ναό της ταχύτητας. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Χόκενχάιμ. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο (2.285μ) από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα.

Πίσω από την επιστροφή της F1 στο Μεξικό βρίσκεται η βούληση του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη. Ο λόγος για τον Κάρλος Σλιμ, βασιλιά των τηλεπικοινωνιών στην Λατινική Αμερική. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που φέτος αγωνίζεται στη Racing Point βρέθηκε να αγωνίζεται στην κορωνίδα του motorsport ως μέρος του σχεδιασμού που έχει ο Σλιμ για την επιστροφή της F1 στην πατρίδα του.

Αξίζει εδώ να τονίσουμε ότι μηδενίστηκε η Renault από τα αποτελέσματα του Ιαπωνικού GP μετά από ένσταση της Racing Point για αυτόματη αλλαγή της κατανομής πέδησης. Οι Ρικιάρντο (6ος) και Χούλκενμπεργκ (10ος) επίσης έχασαν τους βαθμούς τους στο συγκεκριμένο αγώνα. Σημειώστε πως πλέον στη μάχη της 5ης θέσης στους κατασκευαστές η Renault έχει 68 βαθμούς, η Toro Rossso 62 και η Racing Point 58.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Το Μεξικό είναι μια σχετικά νέα πίστα που έχει τις ρίζες της στο παρελθόν και περιέχει λίγο απ’ όλα. Επελέγησαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας Pirelli και για τους δυο, διαδοχικούς αγώνες επί Αμερικανικού εδάφους. Φέτος προηγείται το Μεξικό και ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, μια βδομάδα μετά. Οπότε στο Αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriguez – που πήρε το όνομά του από τους δυο πιο γνωστούς ντόπιους οδηγούς αγώνων – θα δούμε τη γόμα C2 ως σκληρή/άσπρη, τη γόμα C3 ως μέση/κίτρινη και τη γόμα C4 ως μαλακή/κόκκινη.

Πέρυσι ο Χάμιλτον εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου, στο Μεξικάνικο Grand Prix: Φέτος έχει ακόμη μια ευκαιρία να σφραγίσει τον τίτλο στην πόλη του Μεξικό.

Χαρακτηριστικά πίστας

Η επιλογή γομών για το Μεξικό είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή από το 2018 μια τάση που έχουμε δει σε κάποιους αγώνες φέτος, όπως ο προηγούμενος στην Ιαπωνία. Αυτό οφείλεται στο ότι οι ομάδες στοχεύουν σε μια αλλαγή, οπότε μια πιο σκληρή επιλογή επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος κάθε τμήματος αγώνα αντί να επαφίενται στον έλεγχο του ρυθμού.

Τούτων δοθέντων η στρατηγική δυο αλλαγών έδωσε πέρυσι τη νίκη στο Φερστάπεν και στη Red Bull (ο αγώνας επηρεάστηκε από εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας). Η πίστα του Μεξικό είναι πολυσύνθετη καθώς διαθέτει ευρεία ποικιλία ταχυτήτων και στροφών.  Υπάρχουν δυο ευθείες υψηλών ταχυτήτων, ένα τμήμα σταδίου με πολλές στροφές (κυριολεκτικά καθώς πρόκειται για παλιό γήπεδο μπέιζμπολ) εκεί κάποτε βρίσκονταν η θρυλική στροφή Peraltada. Πέρυσι με την πιο μαλακή επιλογή γομών υπήρχε κάποια παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ελπίζουμε φέτος αυτό να μειωθεί χάρη στην πιο σκληρή επιλογή γομών. Αυτή η παραμόρφωση εν μέρει οφείλονταν στο μεγάλο υψόμετρο, καθώς ο αραιός αέρας, έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, οπότε τα μονοθέσια γλιστρούν περισσότερο. Παραταύτα, έσπασαν τα ρεκόρ γύρου αγώνα και πίστας στο περσινό GP του Μεξικό.

Οι Ferrari είναι φαβορί στο Μεξικό λόγω της απόδοσης της υβριδικής μηχανής.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:“Το Μεξικό ήταν πάντα ένας σκληρός και απρόβλεπτος αγώνας με φανταστική ατμόσφαιρα: ειδικά στο τμήμα του σταδίου όπου οι οδηγοί μπορούν ν’ ακούσουν τους οπαδούς να ζητωκραυγάζουν. Υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για προσπέρασμα στο γύρο. Έχουμε δει διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις στο παρελθόν. Επίσης οι καιρικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες. Το υψόμετρο στην πόλη του Μεξικό ξεκάθαρα επηρεάζει το σετάρισμα των μονοθεσίων και αυτό έχει αντίκτυπο και στα ελαστικά. Παρότι οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μεγάλες, η αεροδυναμική απόδοση είναι μειωμένη, αυτό οδηγεί σε πολλά γλιστρήματα. Ακόμη μια φορά κάναμε πιο σκληρή επιλογή γομών απ’ ότι πέρυσι: αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν τα ελαστικά στο όριο ”.

Το πρόγραμμα Pirelli Hot Laps επιστρέφει στο Μεξικάνικο και στο Αμερικάνικο Grand Prix. Τυχεροί καλεσμένοι θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τη δράση σε μια πίστα F1. με οδηγό αγώνων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που διεξάγεται το Grand Prix.

Οι οδηγοί της Ferrari και ο οδηγός της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον έχουν κάνει πανομοιότυπη επιλογή ελαστικών για το Μεξικό. Ο Μπότας επέλεξε ένα επιπλέον σετ σκληρής γόμας ενώ στη Red Bull πόνταραν στην μαλακή γόμα. 

ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ