Συμπληρώσαμε 1000km στο τιμόνι του νέου Mitsubishi Outlander Phev σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο αλλά και εντός οικισμού.
του Τάκη Πουρναράκη
Ταξιδέψαμε με το Mitsubishi Outlander Phev (σ.σ: Phev σημαίνει plug in hybrid electric vehicle) ως το ναό του Επικούρειου Απόλλωνα στην Φιγαλεία της Ηλείας. Η απόσταση από Αθήνα είναι στα 247km εκ των οποίων τα 210km είναι σε αυτοκινητόδρομο από την Αθήνα έως λίγο μετά τη Μεγαλόπολη με κατεύθυνση προς Καλαμάτα. Τα υπόλοιπα 37km είναι κακός επαρχιακός δρόμος αφημένος στην τύχη του.
Πολλά μέρη από το ναό του Επικούρειου Απόλλωνα βρίσκονται στο Βρετανικό μουσείο.
Ο συγκεκριμένος ναός χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα του Παρθενώνα, Ικτίνο προς τιμήν του Απόλλωνα. Υπάρχουν πολλοί θρύλοι που τον περιβάλλουν, το βέβαιο είναι πως αξίζει να τον επισκεφτεί κανείς και να συνδυάσει την εκδρομή με μια βουτιά στους καταρράκτες της Νέδας.
Το Outlander PHEV δεν είναι απλά ένα SUV με υβριδικό σύστημα το οποίο συνεπικουρεί στην λειτουργία του θερμικού κινητήρα. Εδώ όπως διαπιστώσαμε στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το Outlander κινείται μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα, γι’ αυτό και τετρακίνητο. Ο θερμικός κινητήρας (ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 2.4lt/135 PS λειτουργεί κυρίως σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson για οικονομία, και σε Otto μόνο σε φάση τέρμα γκάζι) στις πλείστες των περιπτώσεων, φορτίζει την μπαταρία.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διάφορα προγράμματα χαρτογράφησης, αν θα διατηρήσει το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών, αν θα μεταβάλλει το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας (σ.σ: τα paddles πίσω από το τιμόνι αυτή τη δουλειά κάνουν) ή αν θα κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Σημειώστε πως υπάρχουν 6 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας από Bo έως Β5 στο τελευταίο δε χρειάζεται το φρένο καθώς το αυτοκίνητο σταματά από την έντονη ανάκτηση ενέργειας.
O δρόμος για το ναό του Επικούρειου Απόλλωνα είναι αφημένος στην λήθη του χρόνου.
Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες για το Mitsubishi Outalnder Phev.
Ο συντονισμός όλων αυτών των στοιχείων γίνεται ηλεκτρονικά, με στόχο όσο το δυνατό μεγαλύτερο διάστημα οδήγησης αμιγώς ηλεκτρικά. Δίνεται όμως και στον οδηγό η δυνατότητα ρυθμίσεων, ανάλογα με τις ανάγκες του. Στην πράξη διαπιστώσαμε πολλάκις ότι το Outlander Phev πράγματι διανύει έως και 50km παρά τη χρήση κλιματισμού, αμιγώς ηλεκτρικά. Τούτο σημαίνει πως άνετα μπορεί να καλύψει τις καθημερινές σας αστικές μετακινήσεις μόνο με την ηλεκτρική του αυτονομία. Μπαίνει σε οικιακή πρίζα και θέλει περίπου 4 ώρες για να ξαναφορτιστεί.
Η μόνη περίπτωση που ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται στην μετάδοση και δεν φορτίζει πια τις μπαταρίες είναι όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με τα;χύτητα ανώτερη των 135km/h. Όμως αυτό το σενάριο είναι πάντοτε παράνομο στην Ελλάδα οπότε δεν μας αφορά, σωστά; Ακόμη κι αν μας αφορούσε όμως, με ταχύτητα π.χ. 140km/h το Outlander Phev είναι ένα βαρύ, αργό θορυβώδες όχημα εκτός του φακέλου βέλτιστης λειτουργίας.
Σ’ αυτήν την οριακή φάση των 135+km/h γίνεται αυτόματα η επιλογή του (Parallel Hybrid Mode), όπου την κίνηση των εμπρός τροχών αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας (με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα), ενώ τον πίσω άξονα συνεχίζει να κινεί ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας. Μέρος της ροπής του βενζινοκινητήρα χρησιμοποιείται και πάλι για φόρτιση. Σ’ αυτή τη φάση ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Otto.
Οδηγώντας εφόσον ξέρεις πως έχεις να διανύσεις αρκετά χιλιόμετρα καταλήγεις να φυλάξεις την ηλεκτρική ενέργεια για το τελευταίο μέρος του ταξιδιού ή για μια δύσκολη προσπέραση όπου χρειάζονται και τα 230PS της συνδυαστικής ισχύος. Στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη και εφόσον το φορτίζεις κάθε βράδυ, δεν ενεργοποιείται ποτέ ο θερμικός κινητήρας και δεν υπάρχει κανένας θόρυβος να διακόπτει την άνετη μετακίνηση.
Προς αυτή συνεπικουρούν τα φαρδιά, παχιά δερμάτινα καθίσματα, η κορυφαία ηχομόνωση και το σετάρισμα της ανάρτησης. Το Outlander Phev σε επαρχιακό δρόμο στρίβει ασφαλώς, όντας τετρακίνητο αλλά μέχρι εκεί. Αν πιέσεις λίγο είναι σαφές πως πρόκειται για ένα βαρύ αυτοκίνητο με ψηλό κέντρο βάρους.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε πλουσιότατο εξοπλισμό στην έκδοση Instyle Navi και αν σκεφτεί κανείς πως έχει ένα πολυτελές τετρακίνητο για το βουνό και ένα άνετο, αυτόματο μηδενικών ρύπων για το κέντρο της πόλης, τότε αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ένα μοναδικό όχημα πολλαπλών ρόλων που ταιριάζει σε όλα τα τερέν. Αξίζει να το δείτε ειδικά αν μένετε στο κέντρο της πόλης και έχετε αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων και πολλά παιδιά!
Η μπαταρίας περιορίζει το χώρο αποσκευών που παραμένει όμως πολύ μεγάλος με επίπεδο δάπεδο αν διπλώσεις τα καθίσματα, και με ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mitsubishi Outlander Phev
Κινητήρες: Θερμικός 2400 cc, εμπρός, πίσω ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 135PS/ 4.500 rpm, 82PS, 95PS συνδυαστική ισχύς 224PS
Ροπή: 21,3 kgm/4.500 rpm 13,8kgm, 19,7kgm συνδυαστική ροπή 34.6kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7. 1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.900 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.695/1.800/1.710 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 721-1584 lt
Εκπομπές CO2: 41/46 gr/km (NEDC/WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 45.000€ (54.900 ευρώ το αυτοκίνητο δοκιμής μας)
Αρκεί μια απλή οικιακή πρίζα 15Α για τη φόρτιση του Outlander Phev.