Η εξαγορά έρχεται να συνδυάσει την ηγετική θέση της Delivery Hero παγκοσμίως στο χώρο του online delivery και την ιδιαίτερη ικανότητα της Instashop να αναπτύσσει γρήγορα και επιτυχημένα το μοντέλο του on-demand grocery σε πολλαπλές αγορές.
Η εξαγορά αυτή είναι ρεκόρ για ελληνική startup, και μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων χρόνων στην ευρύτερη περιοχή της MENA.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2015 ως μια ιδέα του Γιάννη Τσιώρη, ο οποίος εργαζόταν τότε στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία, με στόχο να καλύψει το κενό που εντόπισε στις διαδικτυακές αγορές τροφίμων στην περιοχή.
Σύντομα και ενώ διαπίστωσε πραγματικό ενδιαφέρον, καθώς έκλεισε την πρώτη συμφωνία με τοπικό σουπερμάρκετ πριν καν έχει έτοιμη την εφαρμογή, ο κ. Τσιώρης παραιτήθηκε από την καριέρα του στη Philips, και έφτιαξε μια ολιγομελή ομάδα μαζί με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, συν-ιδρύτρια της εταιρείας.
Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους VentureFriends, των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου, καθώς και την επενδυτική εταιρεία του Ντουμπάι, Jabbar. Με την πρώτη χρηματοδότηση ξεκίνησε η ραγδαία ανάπτυξη της InstaShop. Μέσα σε πέντε χρόνια, οι παραγγελίες αυξήθηκαν από κάποιες εκατοντάδες την ημέρα σε μια χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε πέντε χώρες και σήμερα η InstaSshop είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά τροφίμων στη Μέση Ανατολή.
Η ικανότητα της Instashop να αναπτύσσεται ραγδαία και να καλύπτει την απότομα αυξημένη ζήτηση συνέβαλε καίρια στην πρόσβαση σε φαγητό και φάρμακα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού.
“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γιορτάζουμε αυτή την επιτυχία με μια ιδρυτική ομάδα στην οποία πάντα πιστεύαμε και με την οποία δουλέψαμε μαζί από το από τα πρώτα της βήματα 2015” σχολίασε ο Απόστολος Αποστολάκης, συνιδρυτής και Managing Partner των VentureFriends. “Είμαστε ενθουσιασμένοι για την επιτυχία τους αυτή, την οποία άξιζαν και με το παραπάνω, καθώς και με ότι αυτό σημαίνει για το startup οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής.”
Η σημαντικότητα της εξαγοράς – Συνέχεια του success story
Η εξαγορά της Instashop από τη Delivery Hero είναι συνέχεια πολύ μεγάλων εξαγορών στην ευρύτερη περιοχή της ΜΕΝΑ ,όπως της Careem ($3B) και της Souq ($580M). Η εξαγορά των $360M αποτελεί ρεκόρ για startup εταιρία με Ελληνική ιδρυτική ομάδα και σημαντική λειτουργία στην Ελλάδα, και έρχεται ως συνέχεια της εξαγοράς της Softomotive από τη Microsoft νωρίτερα φέτος. Το success story αυτό αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων επενδυτών καθώς και να εμπνεύσει μελλοντικούς ιδρυτές στο Ελληνικό startup οικοσύστημα.
Η αγορά του online delivery φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά στην περιοχή της ΜΕΝΑ τα τελευταία 5 χρόνια. Το μέγεθός της εκτιμάται σε περισσότερα από $10Βn μόνο για τα Η.Α.Ε, με μια μεγάλη στροφή στις online παραγγελίες ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς ακόμα περισσότερο.