Τελικά, η στρατηγική της ΝΙΚΕ, δεν ήταν τυχαία… Ακολουθούν το παράδειγμά της κι άλλοι κολοσσοί του λιανεμπορίου.
Και τι εννοούμε με αυτό. Η εταιρεία αθλητικών είχε διακόψει τη συνεργασία της με ελληνικά μαγαζιά που πωλούσαν τα προϊόντα της, καθώς στόχευε στις πωλήσεις μέσω των δικών της καταστημάτων και online διαύλων.
Τι τρέχει με την Nike και τις 91 ελληνικές επιχειρήσεις;
Tώρα, μεγάλα brands όπως Adidas, Ralph Lauren, ειδικά μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, ξεκίνησαν να μειώνουν τον αριθμό των καταστημάτων με τα οποία συνεργάζονται σε όλο τον κόσμο, αφήνοντας “μικρομάγαζα” αλλά και αλυσίδες καταστημάτων χωρίς μερικές από τις πιο διάσημες μάρκες.
Σύμφωνα με το CNN, επιθυμία των brands είναι οι καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας μέσω των δικών τους καναλιών πώλησης ή μιας μικρής ομάδας συνεργατών χονδρικής.
Αυτή η στροφή στο εμπόριο διεθνώς σημαίνει ότι οι αγοραστές θα βρίσκουν τα αγαπημένα τους brands σε λιγότερα μέρη, ενώ οι λιανέμποροι θα αντιμετωπίσουν σοβαρές πιέσεις, καθώς θα χάσουν μεγάλα brands από τα ράφια τους.
Πουλώντας απευθείας στον καταναλωτή, οι εταιρείες αυτές βγάζουν περισσότερα χρήματα, ελέγχουν καλύτερα τις τιμές λιανικής αλλά και παρουσιάζουν τα προϊόντα τους ακριβώς με τον τρόπο που θέλουν. Έχουν επίσης τη δύναμη να σταματήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις, οι οποίες αποδυναμώνουν το brand και την τιμολογιακή ισχύ τους.