Της Κυρέλας Πέτρου
Ένα νέο εγχείρημα και ταυτόχρονα μεγάλο στοίχημα, ξεκίνησε να υλοποιεί το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου με την θυγατρική της, Mediterra.
Πρόκειται για την επέκταση του εμβληματικού brand της τσίχλας ΕΛΜΑ, στην κατηγορία των σνακ. Για πρώτη φορά στη πολύχρονη ιστορία της μάρκας ΕΛΜΑ, που μετράει από το 1958 στη κατηγορία τσίχλα, επιχειρείται η επέκταση της μάρκας και σε άλλα προϊόντα.
Όπως αναφέρει στο Banks o κ. Γιάννης Μανδάλας, διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, μετά από πολλές και πολυετείς συζητήσεις, αποφασίστηκε ο σχεδιασμός και κυκλοφορία προϊόντων ΕΛΜΑ που δεν θα ανήκουν στη κατηγορία τσίχλα.
Η αρχή έγινε τον περασμένο μήνα με δύο προϊόντα μαστίχας: χαλβαδοπιτάκι 25γρ σε display των 15 τεμαχίων και μπισκότο γεμιστό 25γρ σε display 14 τεμαχίων, ενώ σε σχεδιασμό βρίσκονται άλλα 3 προϊόντα, πάντα στη κατηγορία σνακ.
Τα προϊόντα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Μανδάλα θα λειτουργήσουν ως «πολιορκητικός κριός» για τις νεαρές ηλικίες, στις οποίες το brand ΕΛΜΑ, δεν έχει την απήχηση που έχει στις μεγαλύτερες. Τα λανσαρίσματα αυτά, όπως αναφέρει, είναι πιλοτικά και από την απήχηση που θα έχουν στο κοινό, θα εξαρτηθεί η κυκλοφορία και άλλων προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Mediterra εξετάζει την κυκλοφορία και καραμέλας, ενώ από το φθινόπωρο σχεδιάζεται η κυκλοφορία τσίχλας σε «φυλλαράκι» και όχι μόνο σε κουφέτο, όπως κυκλοφορεί μέχρι σήμερα.
Σημειώνεται ότι η τσίχλα ΕΛΜΑ είναι από τις δημοφιλέστερες μάρκες τσίχλας στην Ελλάδα με πανελλαδική διανομή και παρουσία σε όλα τα κανάλια πώλησης με μερίδιο αγοράς 7,5% περίπου.
Τα νέα αυτά προϊόντα συνοδεύονται με αλλαγές τόσο στο δημιουργικό των τσιχλών ΕΛΜΑ, με νέες γεύσεις (κανέλα, καπουτσίνο, λεμόνι, τριαντάφυλλο, δυόσμο) όσο και στα display που τις υποστηρίζουν. Το σύνολο των προϊόντων ΕΛΜΑ θα διατίθεται στο σύνολο της αγοράς: σούπερ μάρκετ, υπεραγορές, καταστήματα τροφίμων, ψιλικά και περίπτερα.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία επενδύει στην περαιτέρω διείσδυση της μαστίχας στην αγορά του φαρμάκου και στο πλαίσιο αυτό προχωρεί, όπως έχει ανακοινώσει, σην υλοποίηση τριετούς επενδυτικού σχεδίου συνολικού προϋπολογισμού 2.500.000€ που αφορά τόσο στη συμμετοχή της στην ίδρυση Κέντρου Έρευνας Μαστίχας στη Χίο, όσο και στην επέκταση των υφιστάμενων παραγωγικών εγκαταστάσεων στη Χίο (εργοστάσιο Καλλιμασιάς) και στη συμμετοχή της σε ερευνητικά έργα. Το σύνολο των επενδύσεων αφορά στην ανάπτυξη καινοτόμων και υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων μαστίχας.
Στο Κέντρο Έρευνας συμμετέχουν με ποσοστό 36% η Mediterra, με 36% η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών και το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζονται οι φαρμακοβιομηχανίες Iasis, Farma Q και Farma Gnosi (εταιρεία της Φαρμακευτικής Σχολής Αθηνών). Αυτή η πεντάδα μετόχων θα ασχοληθεί με τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Όπως αναφέρει ο κ. Μανδάλας, το νομικό πρόσωπο έχει ήδη συσταθεί και βρίσκονται στην φάση αδειοδοτήσεων για την υλοποίηση του έργου.
Στο πλαίσιο αυτό θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 500.000 ευρώ σε έρευνα και καινοτομία ώστε να γίνει η μαστίχα υδατοδιαλυτή, προκειμένου να χρησιμοποιείται ευκολότερα σε συμπληρώματα διατροφής και φαρμακευτικά προϊόντα.