γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς
Μέσα στα επόμενα χρόνια, ο αριθμός των νοικοκυριών στην Ελλάδα που θα διαθέτουν κάποιας μορφής συνδρομητική υπηρεσία πρόσβασης σε video περιεχόμενο πρόκειται να αυξηθεί κατά περίπου 200 με 300 χιλιάδες και να πλησιάσει τα 1,3 εκατ. νοικοκυριά. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν ορισμένοι αναλυτές που βλέπουν άνοδο στη χρήση αυτού του τύπου των υπηρεσιών με το Netflix να έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο, τo Vodafone TV να «ανεβαίνει» όπως και την Wind Vision, ενώ την ίδια στιγμή έρχονται και στην Ελλάδα μία σειρά από διεθνείς υπηρεσίες, με πρώτο το Apple TV+, η δημοτικότητα των οποίων αυξάνεται διαρκώς.
Ποιος θα αποσπάσει τη μερίδα του λέοντος; Αυτός που έχει το καλύτερο και το πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο υποστηρίζει η Vodafone Ελλάδος που έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τον αριθμό των συνδρομητών από τις 120 χιλιάδες στις 200 χιλιάδες. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, στοιχείο είναι πως για να το πετύχει αυτό δεν ποντάρει στο αθλητικό περιεχόμενο αλλά στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, «κλείνοντας» έναντι ενός αρκετά μεγάλου και εξαψήφιου ποσού -όπως φημολογείται και υποστηρίζει ο ανταγωνισμός- το HBO, ένα από τα πιο γνωστά -για το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο- κανάλια στον κόσμο.
Η Vodafone δείχνει ιδιαίτερη δυναμική και επιθετική αλλά, φυσικά, δεν παίζει μόνη της στην αγορά. Η Cosmote έχει λανσάρει μία νέα πλατφόρμα που είναι πιο απλή και εύχρηστη και λειτουργεί πάνω από την υποδομή οποιουδήποτε παρόχου χωρίς τη χρήση δορυφορικής σύνδεσης. Αντίστοιχες δυνατότητες έχει πλέον και το Vodafone TV, ενώ μάλλον θα δούμε να κινούνται αντίστοιχα και οι υπόλοιποι «παίκτες».
Επιπλέον, η Cosmote TV συνεχίζει να επενδύει στο περιεχόμενο με ελληνικές και εξαιρετικές ενδιαφέρουσες παραγωγές (σ.σ. δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν την επόμενη σεζόν του Έτερος Εγώ), αν και το μεγάλο ατού της συνεχίζει είναι τα αθλητικά και ειδικά οι ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές διοργανώσεις. Μία ενδιαφέρουσα σημείωση είναι πάντως ότι τα δικαιώματα για τη μετάδοση των αγώνων των Champions League και Europa League λήγουν στο τέλος της σεζόν 2020/21, κάτι που σημαίνει ότι μέσα στο β’ εξάμηνο της φετινής χρονιάς, η TEAM, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα συγκεκριμένα δικαιώματα θα προχωρήσει στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Το πότε ακριβώς θα την ξεκινήσει ενδεχομένως να εξαρτάται από τις εξελίξεις στη Forthnet, όπου συνεχίζουμε να είμαστε σε αναμονή για τη συμφωνία των πιστωτριών τραπεζών με την Alter Ego. Αν η συμφωνία -όπως όλοι περιμένουν- προχωρήσει παρά τις καθυστερήσεις, τότε θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τα πλάνα του νέου μετόχου για την κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας που θα δώσουν τη δυνατότητα στη Nova να δει εκ νέου πως θα βελτιώσει το περιεχόμενο της και κυρίως με πόσες αξιώσεις θα διεκδικήσει τα δικαιώματα για το Champions League. Όπως και το τι θα κάνει με τα δικαιώματα για μεταδόσεις αγώνων της Super League. Σημειωτέον πάντως πως οι σειρές και οι ταινίες του HBO ήταν από τα δυνατά «χαρτιά» της Nova όσον αφορά το κομμάτι του κινηματογραφικού περιεχομένου.
Αυτό που πρέπει να τονισθεί επίσης είναι πως η αγορά δεν περιορίζεται σε 4 «παίκτες» πλέον. Το Netflix παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλή δημοτικότητα στην Ελλάδα και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα, υπάρχουν εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για έναν αριθμό χρηστών που ξεπερνά κατά πολύ τις 200 χιλιάδες! Από εκεί και πέρα, το Amazon Prime Video «ανεβαίνει» και θα το βοηθήσει και η συνεργασία με τη Vodafone TV, ενώ οι «φανατικοί» της Apple βλέπουν ήδη το Apple TV+.
Πάντως, για όσους περιμένουν με αγωνία τη διάθεση και στην Ελλάδα του Disney+, οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν πως η χώρα μας είναι στο τρίτο «κύμα», κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι θα χρειαστεί να κάνουμε υπομονή τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο του 2021. Αλλά μέχρι τότε, όπως όλα δείχνουν η «μάχη» του περιεχομένου θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και με τους υφιστάμενους «παίκτες».