Στις αρχές του καλοκαιριού και συγκεκριμένα τον φετινό Ιούνιο αναμένεται να επιστρέψουν στους ελληνικούς δρόμους τα ηλεκτρικά πατίνια της «Lime», έπειτα από ανάπαυλα λίγων ετών λόγω της πανδημίας.
Η επάνοδος της «Lime» θα αρχίσει από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν αποκλείεται η επέκταση και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας στο μέλλον, ενώ αναλόγως της ζήτησης, θα εξεταστεί και η πιθανότατα εισαγωγής ποδηλάτων μελλοντικά. Παράλληλα, σύμφωνα με την Lucie Krahulcova, senior policy manager της εταιρείας μικροκινητικότητας, η Lime σχεδιάζει να δοκιμάσει νέο όχημα αυτό το καλοκαίρι σε λίγες πόλεις, που -εάν είναι επιτυχημένο- αναμένεται ότι θα αναπτυχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όπως εξηγεί η κα Κραχούλκοβα, που πρόσφατα ήταν ομιλήτρια στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, όταν ξέσπασε η πανδημία του COVID-19 στις αρχές του 2020, ο κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος με μεγάλη αβεβαιότητα, και το ίδιο ίσχυε και για τη Lime. «Με τους ανθρώπους να μην μετακινούνται για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, οι επιχειρήσεις μεταφορών έγιναν άχρηστες, και γι’ αυτόν τον λόγο ήμασταν αναγκασμένοι να μειώσουμε σημαντικά τη δραστηριότητά μας. Δυστυχώς, αυτό περιλάμβανε και τη λειτουργία μας στην Ελλάδα» εξηγεί.
Πριν η Lime μειώσει τη δραστηριότητά της, οι αναβάτες των πατινιών της είχαν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ελλάδα. Αναλυτικότερα, στην Αθήνα η Lime είχε περίπου 20.000 ενεργούς αναβάτες το μήνα, οι οποίοι είχαν πραγματοποιήσει πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα και περισσότερες από 600.000 διαδρομές. Στη Θεσσαλονίκη είχαν πραγματοποιηθεί πάνω από 1 εκατ. διαδρομές με τα πατίνια της εταιρείας, με τους αναβάτες να διανύουν περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα. «Ήταν δε σύνηθες να μετράμε πάνω από 80.000 διαδρομές τον μήνα, με έως και 30.000 ενεργούς αναβάτες» σημειώνει.
Καλύπτει το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο στην Ελλάδα επαρκώς τη λειτουργία των εταιρειών μικροκινητικότητας σήμερα;
«Έχουμε διαπιστώσει ότι η μεγαλύτερη επιτυχία προέρχεται όταν συνεργαζόμαστε με τοπικούς φορείς, κοινότητες και κατοίκους. Η Lime επιδιώκει να ευθυγραμμίσει τους στόχους της με τις προτεραιότητες των τοπικών αρχών, έτσι ώστε να επικεντρωθούμε σε αυτό που είναι πιο σημαντικό για αυτές, είτε αυτό είναι η μείωση των εκπομπών άνθρακα και της κίνησης, η υποστήριξη κοινοτήτων που εξυπηρετούνται ιστορικά από τις δημόσιες συγκοινωνίες ή η ανάπτυξη σχέσεων με τους ενδιαφερόμενους της εκάστοτε κοινότητας. Αυτό βοηθάει στη δημιουργία μιας αμοιβαία επωφελούς σχέσης που μπορεί να εξελιχθεί μακροπρόθεσμα» απαντά η κα Κραχούλκοβα, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η Lime λειτουργεί σήμερα σε 280 πόλεις, σε περισσότερες από 30 χώρες. «Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Lime πέτυχε κερδοφορία. Το 2022, η Lime έγινε η πρώτη εταιρεία μικροκινητικότητας που είχε μια πλήρη κερδοφόρα χρονιά, με ρεκόρ 466 εκατομμυρίων δολαρίων σε κρατήσεις οχημάτων. Στη συνέχεια, το 2023 η Lime έσπασε -σύμφωνα με την κα Κραχούλκοβα- όλα τα ρεκόρ, «με τις υψηλότερες συνολικές διαδρομές και καθαρές κρατήσεις που είχε ποτέ, συνεχίζοντας να καθορίζει τον ρυθμό για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων κοινής χρήσης»: συγκεκριμένα, σημειώθηκε ρεκόρ καθαρών κρατήσεων οχημάτων, ύψους 616 εκατομμυρίων δολαρίων, με αύξηση 32% σε σχέση με το 2022. Πραγματοποιήθηκαν 156 εκατομμύρια διαδρομές το 2023 (περίπου πέντε διαδρομές κάθε δευτερόλεπτο για ολόκληρο το έτος), ενώ «έσπασε το φράγμα» των 500 εκατομμυρίων διαδρομών, σε όλη την περίοδο λειτουργίας της Lime.
«Η επίτευξη πλήρους κερδοφορίας για δεύτερη συνεχή χρονιά επιτρέπει στη Lime να σκεφτεί τι έπεται. Βρισκόμαστε σε ένα νέο ανταγωνιστικό τοπίο, που μας παρέχει λίγο μεγαλύτερο περιθώριο κινήσεων για να σκεφτούμε πού θα επενδύσουμε, πού θα αναπτυχθούμε, πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και να προχωρήσουμε περαιτέρω προς τον στόχο μας. Θα έχουμε νέα μέχρι το τέλος του έτους σε μερικούς βασικούς τομείς. Σχεδιάζουμε να δοκιμάσουμε ένα νέο όχημα αυτό το καλοκαίρι σε λίγες πόλεις που, εάν είναι επιτυχημένο, αναμένουμε ότι θα αναπτυχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα έχουμε περισσότερα να μοιραστούμε σχετικά με αυτό σύντομα. Σκεφτόμαστε, επίσης, πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν οι νέες γραμμές των επιχειρήσεων, που θα φέρνουν περισσότερα έσοδα, εκτός της βασικής μας υπηρεσίας, αλλά και θα επιφέρουν οφέλη για τους αναβάτες μας» καταλήγει η κα Κραχούλκοβα._