Με στόχο την αναβάθμιση και την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών την «επόμενη μέρα», η Επιτροπή Ανταγωνισμού εμπλουτίζεται με νέες καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες.

Με αφορμή την έκδοση του σχετικού Οδηγού της Επιτροπής, ο πρόεδρος κ. Ιωάννης Λιανός εξηγεί στο μήνυμα του τις δράσεις της Επιτροπής στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης, δημιουργώντας  ψηφιακή πλατφόρμα ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Συναλλαγών προς τους συναλλασσόμενους με την Επιτροπή Ανταγωνισμού (πολίτες, επαγγελματίες, δημόσιους φορείς κλπ). Το προσεχές διάστημα, μάλιστα, στόχος είναι η επέκταση των εν λόγω υπηρεσιών με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και robo-advising.

Όπως αναφέρει στο μήνυμα του ο κ. Λιανός: «Η ψηφιακή επανάσταση διαμορφώνει νέες συνθήκες στην οικονομική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο όπου οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές παράγουν, διανέμουν και καταναλώνουν υπηρεσίες και προϊόντα στο διαδίκτυο σε σημαντικά υψηλότερο βαθμό, από αυτόν της τελευταίας δεκαετίας. Η πανδημία COVID-19 οδήγησε παγκοσμίως σε lock down που κατέστησαν πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες σημαντικότερες από ποτέ. Ο δημόσιος τομέας κλήθηκε να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό – όχι μόνο για να βελτιώσει σταθερά και να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες που παρέχει, αλλά να συνεχίσει να τις παρέχει σε μια περίοδο καταστροφικής κρίσης, με αυτόν τον τρόπο ο δημόσιος τομέας συνεισφέρει στην αναγκαία αυτή διαδικασία ψηφιακής μετάλλαξης της εθνικής οικονομίας».

Ένα βήμα παραπάνω θέλει να κάνει η Επ. Ανταγωνισμού

«Σε κάθε περίπτωση, μία σύγχρονη δημόσια υπηρεσία οφείλει να δημιουργήσει τις ψηφιακές υποδομές για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει κάτι περισσότερο. Δράττει την ευκαιρία αυτή για να δημιουργήσει ψηφιακή πλατφόρμα ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Συναλλαγών προς τους συναλλασσόμενους με την Ε.Α, πολίτες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αλλά και τους δημόσιους φορείς με τους οποίους συναλλάσσεται ή συνεργάζεται η Επ. Ανταγωνισμού στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της. Προωθεί με αυτό τον τρόπο ένα μοντέλο ευκίνητης (agile) δημόσιας υπηρεσίας πρωτοποριακό στην Ελλάδα», εξηγεί ο κ. Λιανός

Τεχνητή Νοημοσύνη και robo – advising

Σύμφωνα με τον κ. Λιανός: «Οι ψηφιακές αυτές υπηρεσίες επίσης ενσωματώνουν στην εργαλειοθήκη της Επιτροπής Ανταγωνισμού καινοτόμα εργαλεία, όπως η ανώνυμη παροχή πληροφοριών, η τηλε-συνάντηση/τηλεδιάσκεψη με ομάδες υπόθεσης της Eπιτροπής, η ψηφιακή παρακολούθηση της πορείας των καταγγελιών και υποθέσεων για τους συναλλασσόμενους με την επιτροπή, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της Αρχής. Σκοπεύουμε να επενδύσουμε στην επέκταση αυτών των υπηρεσιών με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και robo-advising το προσεχές διάστημα, μια και η καινοτομία είναι στο DNA της επιτροπής.

«Προσβλέπουμε στη συστηματική χρήση αυτών των υπηρεσιών από τους καταναλωτές, επιχειρήσεις και πολίτες και σε εποικοδομητικά σχόλια τα οποία θα βοηθήσουν να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες προς όφελος καταναλωτών, επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας», καταλήγει

Ποιες υπηρεσίες παρέχονται ψηφιακά

Οι υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά είναι οι παρακάτω:

– Ανώνυμη παροχή πληροφοριών

– Ηλεκτρονική υποβολή καταγγελίας με χρήση του εντύπου καταγγελιών

– Ηλεκτρονική υποβολή πρότασης δεσμεύσεων

– Γνωστοποίηση πράξης συγκέντρωσης ηλεκτρονικά με χρήση του σχετικού εντύπου Γνωστοποίησης

– Ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος για τηλέ- συνάντηση / τηλέδιάσκεψη με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού

– Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης παρέκκλισης από τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων για αναστολή πραγματοποίησης συγκέντρωσης

– Ηλεκτρονική υποβολή παρέμβασης σε υπόθεση ως τρίτος

– Ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος (από δημόσιους φορείς) / ερωτήματος για παροχή γνωμοδότησης επί ζητημάτων ελεύθερου ανταγωνισμού

– Δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης περί καταβολής του τέλους 1/000 του άρ. 17 του ν. 3959/2011 και υποβολής αίτησης επιστροφής του

– Ηλεκτρονική υποβολή γενικών ερωτημάτων.

Βάιος Κρόκος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here