γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

Αν αναρωτιόταν κανείς γιατί το Πλαίσιο αποφάσισε να εισέλθει στην κατηγορία των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, τις αποκαλούμενες και «λευκές», ή γιατί το Public «κυνήγησε» τη Media Markt, το μόνο που έχει να κάνει είναι να δει λίγο τα στοιχεία της GfK για το πως κινήθηκε το 2019 ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, δείχνουν πολύ απλά ότι οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, τόσο οι μεγάλες όσο και μικρές, ήταν αυτές που «κράτησαν» το σύνολο της αγοράς σε θετικό πρόσημο.

Συγκεκριμένα, το 2019 οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας διαμορφώθηκαν στα 2,236 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μία ελαφρά άνοδο της τάξεως του 2%. Αύξηση που αποδίδεται αποκλειστικά στις «λευκές» συσκευές. Οι μεγάλες οικιακές συσκευές παρουσίασαν μία αύξηση +10,6% για το σύνολο του έτους και έφθασαν στα 531 εκατ. ευρώ. Σημαντική άνοδο είχαν και οι μικρές οικιακές συσκευές, οι πωλήσεις των οποίων έφθασαν στα 170 εκατ. ευρώ (+7%).

Ο λόγος της ανόδου των «λευκών» συσκευών εκτιμάται πως είναι πως οι καταναλωτές καλούνται να αντικαταστήσουν τις παλιές συσκευές τους συν τις ανακαινίσεις κατοικιών λόγω Airbnb. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, θετικό πρόσημο -έστω και οριακό της τάξεως του +0,2%– είχε μόνο αυτή της πληροφορικής. Οι πωλήσεις των προϊόντων πληροφορικής διαμορφώθηκαν στα 477 εκατ. ευρώ.

  • Η μεγαλύτερη κατηγορία σε αξία παρέμεινε αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων στα 659 εκατ. ευρώ με την πτώση να είναι της τάξεως του –1%.
  • Ο λόγος είναι η μείωση στις πωλήσεις smartphones, καθώς οι καταναλωτές κρατούν περισσότερο τις συσκευές τους ή προτιμούν πιο φθηνά μοντέλα, τα οποία, όμως, καλύπτουν, πλέον, και με το παραπάνω τις ανάγκες τους.

Πτωτικά κινήθηκε και η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών που αφορά κατά κύριο λόγο τις τηλεοράσεις. Η απουσία μεγάλου αθλητικού γεγονότος το 2019 είχε ως αποτέλεσμα η κατηγορία να παρουσιάσει μείωση των πωλήσεων κατά –2,7% στα 343 εκατ. ευρώ.

Από εκεί και πέρα, τα φωτογραφικά είδη συνέχισαν την πτωτική πορεία τους και το 2019 οι πωλήσεις ήταν στα 27 εκατ. ευρώ (-4,1%), ενώ πτώση 7,9% στα 29 εκατ. ευρώ παρουσίασαν και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων.

Ένα σημείο που χρήζει προσοχής, πάντως, είναι πως τα νούμερα της GfΚ δεν περιλαμβάνουν στοιχεία από τον Κωτσόβολο, ο οποίος είναι και η μεγαλύτερη αλυσίδα του κλάδου. Από την άλλη πλευρά, δίνουν μία αρκετά καλή εικόνα για το τι γίνεται στην αγορά. Και ενδεχομένως μία ανάγνωση αυτών των στοιχείων είναι πως η συγκεκριμένη αγορά δεν δείχνει και ιδιαίτερα σημάδια ανάκαμψης παρά την καλή ψυχολογία που υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών.

Με τους τελευταίους να προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους όταν έχει εκπτώσεις ή την «Μαύρη Παρασκευή» ή όταν τους χαλάσει μία συσκευή που έχουν ανάγκη. Διαφορετικά, και η τηλεόραση που απέκτησαν πριν από 6-7 χρόνια μία χαρά την κάνει τη δουλειά της όπως και το προ τριετίας smartphone που αντέχει ακόμη.

Για να δούμε αν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2020 θα δώσουν μία ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ