Mέχρι το τέλος του 2025 στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη  θα κυκλοφορούν 900 νέα λεωφορεία.

Ο στόχος της κυβέρνησης είναι η αντικατάσταση του συνόλου του στόλου των λεωφορείων με σύγχρονα φιλικά προς το περιβάλλον, κλιματισμό και προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Τα νέα λεωφορεία που ήδη κυκλοφορούν  χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης .

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε, στην έναρξη της βάρδιας, το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, όπου ενημερώθηκε για το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών αλλά και για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε αναλυτικά από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ο.ΣΥ. Στέφανο Αγιάσογλου και συνομίλησε με οδηγούς των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Μετά το τέλος της ενημέρωσης που είχε, ο πρωθυπουργός παραχώρησε συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ :

«Δεν περιμέναμε τις ευρωεκλογές για να δρομολογήσουμε μια κεντρική δέσμευση της κυβέρνησης, την έμφαση που δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα στη γρήγορα αντικατάσταση όλου του στόλου των παλαιών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Πολλές φορές είχα πει ότι η εικόνα των λεωφορείων μας δεν ταιριάζει σε μια σύγχρονη ευημερούσα ευρωπαϊκή χώρα στον 21ο αιώνα.

Τα τελευταία νέα λεωφορεία είχαν ενταχθεί στον στόλο το 2009, την εποχή που ξεσπούσε η μεγάλη οικονομική κρίση.

Σήμερα είμαστε στο 2024 και για πρώτη φορά κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και έπονται πολλά περισσότερα.

Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε συνολικά 900 νέα λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και κυρίως είναι προσβάσιμα σε όλους, και στους πολίτες με αναπηρία.

Αν κάνετε και σεις ένα ρεπορτάζ και δείτε το πριν και το μετά και την ικανοποίηση των πολιτών για το αυτονόητο, αλλά μερικές φορές στη χώρας μας το αυτονόητο είναι το ζητούμενο, και την ικανοποίηση και των οδηγών, γιατί είναι πολύ πιο ασφαλή, ολοκληρώνουμε και τις υποδομές φόρτισης έτσι ώστε να μπορούν τα λεωφορεία αυτά όταν δεν κινούνται να φορτίζουν γρήγορα και να ξαναβγαίνουν στους δρόμους.

Τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η πρώτη φάση της ανανέωσης με 900 νέα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και έπεται ένας ακόμη διαγωνισμός για 700 πρόσθετα λεωφορεία, ο οποίος πρόθεσή μας είναι να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν. Η έμφαση στα θέματα της καθημερινότητας είναι συνεχής.

Είναι δέσμευση αυτής της κυβέρνησης και σε αυτόν τον στόχο θα επιμείνουμε.

Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουμε τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αυτό που βλέπετε αυτή τη στιγμή είναι να υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις της κυβέρνησης οι οποίες έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό.

Δεν εμφανίζονται ξαφνικά 250 καινούρια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας αν δεν έχει προηγηθεί μια πολύ συστηματική προεργασία και θέλω εδώ να θυμίσω ότι αυτά τα λεωφορεία που τώρα βλέπετε χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο έχει πολύ αυστηρά ορόσημα προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας.

Επομένως, η στροφή στην καθημερινότητα στα μικρά και στα μεγάλα προβλήματα του πολίτη είναι η πρώτη υποχρέωση αυτής της κυβέρνησης και θα επαναλάβω την πολύ μεγάλη σημασία που δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αν δείτε τους απόλυτους αριθμούς θα δείτε ότι τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει μία πτώση στη χρήση και των λεωφορείων.

Και αυτή σε ένα βαθμό δικαιολογείται γιατί δυστυχώς οι ποιότητες των υπηρεσιών που παρείχαμε δεν ήταν αυτές που θα περίμεναν οι πολίτες. Αυτό αλλάζουμε».