Την καλύτερη περίοδο, όπως όλα δείχνουν, διάγουν οι σχέσεις Ελλάδας-Κίνας. Στον απόηχο της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου στην Αθήνα -και των 16 συμφωνιών που προσελκύουν κεφάλαια από την Κίνα, δρομολογώντας το νέο κύκλο έργων αναβάθμισης του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO, ανοίγοντας περαιτέρω την κινεζική αγορά σε ελληνικά αγρο-διατροφικά προϊόντα – έρχεται άλλη μια είδηση να επιβεβαιώσει την σύσφιξη των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Οι Έλληνες εφοπλιστές μπορεί να έχουν ιδιαίτερη προτίμηση στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας (τα οποία έρχονται πρώτα σε παραγγελίες), ωστόσο την περίοδο αυτή τρέχουν από τα Κινέζικα ναυπηγεία για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, συμβόλαια ναυπήγησης 56 πλοίων αξίας 2,3 δισ. δολαρίων.
Που οφείλεται όμως αυτή η αύξηση των παραγγελιών από την Κίνα;
Οι λόγοι όπως φαίνεται είναι δύο:
- εξαιτίας της επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής των κινεζικών ναυπηγείων, με εκπτώσεις της τάξεως του 10-15% και
- χάρη και στις χορηγήσεις μεγάλων δανείων από τις κινεζικές τράπεζες
Τι δείχνει η ανάλυση της VesselesValue για τις παραγγελίες
Η εξειδικευμένη εταιρεία εκτιμήσεων τιμών πλοίων, VesselsValue, σημειώνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει 33 φορτηγά πλοία, αξίας 1,04 δις δολαρίων με το 50% του ελληνικού «βιβλίου παραγγελιών» προς την Κίνα να αφορά αυτή την κατηγορία πλοίων λόγω της σημαντικής εξειδίκευσης που έχουν αναπτύξει οι Κινέζοι.
Όταν παραδοθούν τα εν λόγω πλοία, θα προσθέσουν 3.283.700 τόνους dwt μεταφορικής ικανότητας στον ελληνόκτητο στόλο.
Αξιόλογη όμως και η δραστηριότητα στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές αναμένουν αυτήν την περίοδο
- την παράδοση 13 νέων πλοίων, αξίας 712 εκατ. δολαρίων και μεταφορικής ικανότητας 80.250 κοντέινερ.
Αντίστοιχα, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, εντοπίζονται 10 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.320.900 τόνων dwt και αξίας 535 εκατ. δολαρίων.