Στην προοπτική ανάκαμψης, ειδικά από την περίοδο 2023-2024 και μετά, φαίνεται ότι συμβάλλει και η δέσμευση του κλάδου στη βιωσιμότητα

Επιστροφή στο… 2019 από το 2023 για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, μετά το 2022, που θεωρήθηκε από τον κλάδο μια πολύ καλή χρονιά, σε μια συγκυρία κατά την οποία η πρόθεση των τουριστών κρουαζιέρας για μελλοντικά ταξίδια είναι πολύ ισχυρή. 

Όπως προκύπτει, με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία για το 2022, αναμένονται συνολικά στη χώρα μας περί τις 3.420 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια και 3,5 εκατομμύρια επιβάτες. Αριθμός κατά πολύ υψηλότερος σε σύγκριση με το 2021, όταν στα ελληνικά λιμάνια έγιναν 2.064 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 1.418.315 επιβάτες, έναντι 3.979 πλοίων με 5.552.384 επιβάτες το 2019, την περίοδο της κανονικότητας. 

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας, που επικαλούνται στοιχεία διεθνών οίκων αναλύσεων, ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως αναμένεται να είναι μειωμένος κατά 22,41% σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, το 2022 ο αριθμός επιβατών που έκαναν κρουαζιέρα αναμένεται να ανέλθει σε 22,5 εκατ. επιβάτες, έναντι 29 εκατ. το 2019, ενώ το 2023 ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να κλείσει κατ’ εκτίμηση σε 26,5 εκατ. επιβάτες (πτώση 9,43% σε σχέση με το 2019) ενώ το 2024 σε 29,8 εκατ. επιβάτες, δηλαδή σημειώνοντας άνοδο κατά 2,68% σε σχέση με το 2019. 

Όπως αναφέρεται σχετικά, παρά τις ανησυχίες στον κλάδο για την επικείμενη εφαρμογή των νέων συνοριακών ελέγχων από την Ευρωπαϊκή Ένωση εντός του 2023 –αφού πολλά λιμάνια δεν καλύπτουν ακόμη τις απαιτούμενες προδιαγραφές–, ο κλάδος ανακάμπτει και όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που επιθυμούν να ταξιδέψουν για διακοπές με ένα κρουαζιερόπλοιο. 

Κι αυτό γιατί, με βάση τα στοιχεία έρευνας καταναλωτών από τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), φαίνεται ότι η επιθυμία για ταξίδια κρουαζιέρας είναι πλέον μεγαλύτερη από ό,τι το 2019. Συγκεκριμένα, από διεθνή έρευνα σε δείγμα 4.000 παραθεριστών από όλο τον κόσμο, που διεξήχθη σε βασικές αγορές για την κρουαζιέρα, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. 

Από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να ξανακάνει κρουαζιέρα (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019), ενώ μεταξύ αυτών που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα το 67% δηλώνουν ανοιχτοί σε αυτό το είδος διακοπών. 

Το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβει ένα ταξίδι κρουαζιέρας είναι οι νεαροί ταξιδιώτες, με το 86% της γενιάς των Gen X και το 88% των Millennial να δηλώνουν ότι θα ξανακάνουν κρουαζιέρα. Τα ίδια ποσοστά των GenX και Millennial θα συνιστούσαν στην οικογένεια και τους φίλους τους να κάνουν διακοπές κρουαζιέρας. 

Στην προοπτική ανάκαμψης του κλάδου, ειδικά από την περίοδο 2023-2024 και μετά, φαίνεται ότι συμβάλλει και η δέσμευση του κλάδου στη βιωσιμότητα, τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού, σε συνεργασία με τους προορισμούς. Σημειωτέον ότι οι προορισμοί κρουαζιέρας, όπως υποστηρίζεται από την έρευνα της CLIA, έχουν σημαντικά οφέλη από το οικονομικό αποτύπωμα του τουρισμού, που ξεπερνά την ίδια την κρουαζιέρα. 

Μεταξύ των επιβατών κρουαζιέρας το 69% πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην περιοχή του λιμανιού πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και το 43% παρέτειναν τη διαμονή τους κατά δύο ή περισσότερες νύχτες πριν από την κρουαζιέρα, με την πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών να επιλέγουν τοπικά ξενοδοχεία για τη διαμονή τους. 

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το 60% των διεθνών ταξιδιωτών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι αργότερα επέστρεψαν σε έναν προορισμό που είχαν επισκεφθεί για πρώτη φορά με κρουαζιέρα.

Πηγή: GREEK HOSPITALITY GUIDE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here