Η κρίση που προκλήθηκε το τρέχον διάστημα στις ταχυμεταφορές, με τις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν και ανά περιπτώσεις την αδυναμία εξυπηρέτησης του μεγάλου όγκου παραγγελιών φέρνει ανακατατάξεις στον κλάδο, με μεγάλους ομίλους και εταιρείες να αναζητούν νέους, ευέλικτους τρόπους εξυπηρέτησης.
Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με τις παραγγελίες είναι η ανακοίνωση της ΕΛΤΑ Courier ότι οι παραλαβές σταματούν από σήμερα Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου ως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου του 2021, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και η επιστροφή στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών.
Στο κλίμα αυτό, μεγάλα ελληνικά brands, όπως η “Καλογήρου” ανέλαβαν το έργο να εξυπηρετήσουν τις παραγγελίες με ίδιες δυνάμεις. Η εταιρεία του Σάμι Φάις προχώρησε στην λειτουργία της υπηρεσίας Door To Door, παραδίδοντας τα προιόντα σε 3 εργάσιμες ημέρες, χωρίς να απαιτείται η παραλαβή των αγορών σας από τα καταστήματά της.
Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προβεί ή προσανατολίζονται κι άλλοι όμιλοι. Η Skroutz φημολογείται ότι έχει προσεγγίσει ελληνικό startup που διαχειρίζεται στόλο με μικρά φορτηγά (βαν) για τη μεταφορά εμπορευμάτων, δημιουργώντας έτσι το δικό της δίκτυο διανομής χωρίς να χρειάζεται η διαμεσολάβηση άλλων εταιρειών courier. Mε αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να “απεξαρτηθεί” από τις μεγάλες εταιρείες courier oι οποίες σε πολλές περιπτώσεις παρουσίασαν αδυναμίες και “τρωτά” σημεία ως προς την αμεσότητα της εξυπηρέτησης.
Πρόσφατα, πηγές της εταιρίας ταχυμεταφορών ACS που κλήθηκαν να σχολιάσουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί ανέφεραν πως λόγω της συγκυρίας του συνδυασμού του lockdown με το black Friday και την προ-εορταστική περίοδο, προέκυψαν πολύ υψηλότεροι όγκοι, οι οποίοι απαιτούν και διπλάσιες υποδομές, εξοπλισμό αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα, κάτι που δεν μπορούσε να προβλεφθεί με ακρίβεια – αλλά και να είχε προβλεφθεί, το πιθανότερο είναι ότι δεν ήταν εφικτό να καλυφθεί / υλοποιηθεί σε μόλις μερικούς μήνες.