Η πανδημία COVID-19 μαίνεται σε όλο τον κόσμο για πάνω από τέσσερις μήνες, και ενώ το επίκεντρο της κρίσης μπορεί να έχει περάσει, η καταιγίδα άφησε σοβαρές ζημιές –και την αποκάλυψη πολύ σημαντικών πληροφοριών– μετά από αυτήν.

Η πανδημία φάνηκε να έχει μια ιδιαίτερα ισχυρή ικανότητα για την έκθεση των συστημικών αδυναμιών. Xώρες σε όλο τον κόσμο είδαν αστοχίες στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και κοινωνικής πρόνοιας, εταιρείες αναγκάστηκαν να επανεξετάσουν γρήγορα και να αναθεωρήσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες.

Ένα από τα πιο σημαντικά αδύναμα σημεία που εκδήλωσε η πανδημία ήταν η σφαίρα της αλυσίδας εφοδιασμού: καθώς ο ιός συνέχισε να εξαπλώνεται, οι διακοπές της επικοινωνίας, η έλλειψη εργατικού δυναμικού και άλλα προβλήματα προκάλεσαν σοβαρές διακοπές στη ροή της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.

Μέσω της ψηφιακής διάσκεψης AIBC της SiGMA τον Ιούνιο, η δημοσιογράφος της Finance Magnates , Rachel McIntosh, μίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο και τον επικεφαλή επιστήμονα της SingularityNet, Ben Goertzel, καθώς και τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της UNISOT, Stephan Nilsson, για το πώς η πανδημία επηρέασε τις αλυσίδες εφοδιασμού και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα blockchain και AI να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο σύστημα αλυσίδας εφοδιασμού.

Πολλαπλά επίπεδα προβλήματος στο παγκόσμιο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας

Γιατί οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι ιδιαίτερα ευάλωτες τη συγκεκριμένη στιγμή;

Ben Goertzel, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής επιστήμονας του SingularityNET.

Ο Ben Goertzel εξήγησε ότι τα συστήματα εφοδιαστικής αλυσίδας είναι γεμάτα με πολλά σημεία αποτυχίας. Για παράδειγμα: όσον αφορά αυτό που βλέπουμε στο Χονγκ Κονγκ – όταν παραγγέλνετε κάτι που κατασκευάζεται στην Κίνα από έναν ιστότοπο αγγλικής γλώσσας που εδρεύει στις ΗΠΑ, αυτός ο ιστότοπος ενδέχεται να έχει τοποθετηθεί στο διαδίκτυο από κάποιον στο Χονγκ Κονγκ. Aλλά πώς φτάνουν αυτά τα πράγματα;

«Συχνά, υπάρχει κάποιος στο Χονγκ Κονγκ που θα κάνει ένα φυσικό ταξίδι πέρα ​​από τα σύνορα κάθε εβδομάδα ή δύο στην Κίνα», είπε. «Πηγαίνουν σε κάποια πόλη στην απομακρυσμένη Κίνα, και φέρνουν πίσω αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα σωρό βαλίτσες ή ένα φορτηγό πέρα ​​από τα σύνορα στο Χονγκ Κονγκ. Έβαλαν τα πράγματα σε κουτιά σε μια αποθήκη στο Χονγκ Κονγκ και τα έστειλαν έξω ».

Ωστόσο, η πανδημία προκάλεσε συμφόρηση στις αλυσίδες εφοδιασμού διότι τα σύνορα δεν λειτουργούσαν για λίγο. «Το Χονγκ Κονγκ έχει περιορισμένο χώρο αποθήκης: δεν θέλετε να αποθηκεύσετε πράγματα για πολύ καιρό εκεί. Συνήθως, τα πράγματα αποθηκεύονται στην Κίνα και στη συνέχεια μεταφέρονται ανάλογα με τις ανάγκες.»

Ένα πολύ ξεπερασμένο σύστημα

Ο Stephan Nilsson πρόσθεσε ότι οι επικοινωνίες στις αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά χαμηλής τεχνολογίας: «αυτό που βλέπουμε όταν μιλάμε με πελάτες είναι ότι ακόμη και σήμερα, το 2020, το επίπεδο ψηφιοποίησης είναι πολύ χαμηλό στην αλυσίδα εφοδιασμού, στην πραγματικότητα». «Πολλές εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Excel ή τα Έγγραφα Google για να μοιράζονται έγγραφα, ή ακόμα και σε στυλό και χαρτί για να αποθηκεύουν θερμοκρασίες.»

Επιπλέον, «όλα τα έγγραφα μεταφοράς σε φορτηγά και σκάφη και ούτω καθεξής εξακολουθούν να βασίζονται σε χαρτί», συνέχισε.

Stephan Nilsson, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της UNISOT.

«Αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν σκέφτονται είναι ότι όλα, περισσότερο ή λιγότερο, βασίζονται στην αλυσίδα εφοδιασμού σήμερα. Όλα όσα αγοράζετε – το τηλέφωνό σας, τα ρούχα σας, ο υπολογιστής σας, το φαγητό σας – προέρχονται από μια αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία έχει όλα αυτά τα χειροκίνητα βήματα.»

Με άλλα λόγια, «έχετε πολύ βασικά, επίγεια προβλήματα», είπε ο Ben Goertzel. «Οι άνθρωποι δεν μπορούν να φτάσουν από το Α στο Β, ή τα πράγματα κάθονται σε μια αποθήκη επειδή ο τύπος που πρέπει να σφραγίσει τη φόρμα δεν είναι στο γραφείο.»

Ωστόσο, «μόλις παρακάμψετε αυτά τα προβλήματα, τότε θα φτάσετε στα προβλήματα υψηλού επιπέδου.»

Ποια είναι αυτά τα προβλήματα υψηλού επιπέδου;

Για παράδειγμα: «όταν ένα πράγμα δεν λειτουργεί, μπορεί ένα αυτοματοποιημένο σύστημα να καταλάβει πώς να το δρομολογεί;», επεσήμανε ο Ben Goertzel.

«Συχνά, θα μπορούσε πιθανώς… στα ηλεκτρονικά, για παράδειγμα, στη Νότια Κίνα – είναι εκπληκτικό πόσα κωδωνοστάσια υπάρχουν και πόσοι διαφορετικοί τρόποι υπάρχουν για να ικανοποιηθεί μια συγκεκριμένη ανάγκη», είπε.

Με άλλα λόγια, «η ακατέργαστη ικανότητα όσον αφορά την ποικιλομορφία είναι σίγουρα εκεί για το AI που τρέχει σε ένα blockchain για να κάνει εκπληκτική αυτοματοποιημένη εκπλήρωση, για να βρεθεί δυναμικά ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε ό, τι χρειάζεται σε πολλές αλυσίδες. ”

Βελτίωση ροής εφοδιαστικής αλυσίδας με blockchain

Πώς ακριβώς θα μπορούσαν να συνεργαστούν το blockchain και το AI για να βελτιώσουν τη ροή της αλυσίδας εφοδιασμού;

«Το Blockchain είναι ένα κατανεμημένο σύστημα που κανείς δεν κατέχει», εξήγησε ο Stephan Nilsson. «Αν κοιτάξετε την αλυσίδα εφοδιασμού, είναι το ίδιο πράγμα: είναι μια σειρά από εταιρείες που συνδέονται χαλαρά. Γι ‘αυτό έχουμε πολύ καλή εφαρμογή μεταξύ της blockchain και της αλυσίδας εφοδιασμού », συνέχισε.

Ωστόσο, «πρέπει να φτάσουμε σε ένα ορισμένο επίπεδο ψηφιοποίησης των εταιρειών και των ανθρώπων στην αλυσίδα εφοδιασμού για να συνεχίσουμε. Βλέπουμε ότι η ψηφιοποίηση επιταχύνεται γρηγορότερα. Όλο και περισσότερες εταιρείες καταλαβαίνουν ότι πρέπει να ψηφιοποιήσουν και να αυτοματοποιηθούν. ”

«Αλλά μόλις έχουμε περισσότερα ψηφιακά εργαλεία –για να αναφέρουμε πράγματα, να έχουμε έγγραφα μεταφοράς: ηλεκτρονικές φόρμες και ούτω καθεξής– όταν μπορούμε να το βάλουμε στο blockchain, όταν το έχουμε αυτό, τότε μπορούμε να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε μηχανική μάθηση και AI σε αυτό για να δρομολογήσετε τα προβλήματα».

Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για «επαλήθευση πληροφοριών από αισθητήρες IoT και ούτω καθεξής».

Πράγματι, «όταν λαμβάνετε τιμές όπως θερμοκρασία, βάρη, τοποθεσίες και ούτω καθεξής, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μηχανική εκμάθηση ή AI για να δώσετε μια τιμή για το πόσο ακριβείς είναι οι πληροφορίες. Μπορεί επίσης να μας βοηθήσει να αυτοματοποιήσουμε τις εταιρείες », συνέχισε. «Εδώ επίσης μπαίνουμε στην έξυπνη λειτουργικότητα του blockchain.»

Η εμπιστοσύνη είναι αναπόσπαστο μέρος τόσο της blockchain όσο και της αλυσίδας εφοδιασμού

Ο Ben Goertzel πρόσθεσε ότι το blockchain είναι ιδανικό για εφαρμογές αλυσίδας εφοδιασμού επειδή “η πιο προφανής ισχύς μιας λύσης blockchain είναι ότι έχετε πολλούς ομολόγους στις συναλλαγές” που μπορεί να μην μπορείτε να εμπιστευτείτε πλήρως, αλλά με τους οποίους υπάρχει ακόμη ανάγκη να συνεργαστούν.

«Το έχετε ακριβώς σε αυτήν την αλυσίδα εφοδιασμού – μεταφέρετε πράγματα από οντότητα σε άλλο, σε άλλο, σε άλλο, σε άλλο, και υπάρχει εύλογη εμπιστοσύνη μεταξύ κάθε μέρους σε αυτήν την αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά το καθένα έχει τα δικά του κίνητρα και τα δικά του αρχεία. Δεν υπάρχει απόλυτη εμπιστοσύνη.»

Ο Μπεν επεσήμανε επίσης ότι «είναι αλήθεια ότι δεν έχετε χιλιάδες συναλλαγές κάθε δευτερόλεπτο, όπως θα κάνατε σε συναλλαγές υψηλής συχνότητας», και ως εκ τούτου, σε πλαίσιο αλυσίδας εφοδιασμού, οι συναλλαγές σήμερα στα blockchains δεν είναι τόσο γρήγορες όπως θα μπορούσαν να είναι σε ορισμένες άλλες, κεντρικές πλατφόρμες συναλλαγών.

«Οι απαιτήσεις απόδοσης δεν είναι οι ίδιες με αυτές των εφαρμογών fintech, οι οποίες αποτελούν μεγάλο επίκεντρο στον κόσμο του blockchain», είπε. «Λοιπόν, νομίζω ότι η τρέχουσα τεχνολογία θα μπορούσε βασικά να το κάνει και στην πραγματικότητα επιλύει ένα εξαιρετικά παρόν, έντονο πρόβλημα, το οποίο είναι ότι τα αρχεία διατηρούνται ασυνεπή και δεν ενημερώνονται σωστά. Δεν υπάρχει πραγματικά ένα συνεκτικό αρχείο για το τι περνά από μια ολόκληρη αλυσίδα εφοδιασμού, σε πολλές περιπτώσεις. ”

Η οικοδόμηση ενός συστήματος που λειτουργεί θα μπορούσε να είναι μια πρόκληση

Ο Μπεν επεσήμανε επίσης το γεγονός ότι οι εταιρείες σε οποιαδήποτε δεδομένη αλυσίδα εφοδιασμού μπορούν να υιοθετήσουν μια λύση blockchain –ή ακόμη και πολλές διαλειτουργικές λύσεις blockchain– θα είναι μια πρόκληση.

Ωστόσο, ο Stephan Nilsson είπε ότι αυτό που εργάζεται η εταιρεία του είναι να δημιουργήσει μια λύση blockchain που «θα διευκολύνει πολύ τις εταιρείες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν blockchain».

«Οι εταιρείες δεν πρέπει να μάθουν για το blockchain», είπε, παράλληλα με το γεγονός ότι όλες οι εταιρείες «χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σήμερα για επικοινωνία».

«Ακόμα και ευαίσθητες πληροφορίες για την τράπεζά σας, τους προμηθευτές και τους πελάτες σας και ούτω καθεξής πηγαίνουν στο δημόσιο Διαδίκτυο, αλλά όλα είναι κρυπτογραφημένα», είπε. «Κάνουμε το ίδιο πράγμα με ένα ανοιχτό, δημόσιο blockchain: επικοινωνούμε σε ένα ανοιχτό, δημόσιο blockchain, αλλά όλα είναι κρυπτογραφημένα και ασφαλή».

Αυτό είναι ένα απόσπασμα. Για να ακούσετε την πλήρη συνέντευξη της Finance Magnates με τους Ben Goertzel και Stephan Nilsson, που παρουσιάστηκαν και διεξήχθησαν μέσω του ψηφιακού συνεδρίου AIBC της SiGMA, επισκεφθείτε το Soundcloud ή το Youtube.

 

του Βαγγέλη Τσάπα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ