Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας IBR που εκπόνησε η Grant Thornton, η αισιοδοξία των Ελλήνων επιχειρηματιών για την οικονομική προοπτική των επόμενων 12 μηνών αυξήθηκε κατά 5% και ανήλθε στο 29%, γεγονός που μάλλον αντικατοπτρίζει τα «δειλά» βήματα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Την ίδια ώρα, η επιχειρηματική αισιοδοξία τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο υποχώρησε στο 32% και 26% αντίστοιχα.
Οι Ελληνες επιχειρηματίες, ορμώμενοι από την εξομάλυνση της οικονομικοπολιτικής κατάστασης στο εσωτερικό της χώρας, διακατέχονται από υψηλές προσδοκίες ως προς τα έσοδα και την κερδοφορία που θα εμφανίσουν στους ισολογισμούς τους.
Ειδικότερα, οι προσδοκίες για τα κέρδη ανέρχονται στο 52% και οι προσδοκίες για τα έσοδα στο 63%. Μάλιστα στην έρευνα υπογραμμίζεται το γεγονός ότι ενώ τα δύο ποσοστά είναι μικρότερα σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, είναι μεγαλύτερα, όμως, από τα αντίστοιχα ποσοστά σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Καταλυτικό ρόλο στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων παίζουν οι εξαγωγές, με τους επιχειρηματίες να απαντούν σε ποσοστό 52%, από 35% προηγουμένως, ότι αναμένουν ενίσχυσή τους το επόμενο εξάμηνο, καθώς επενδύουν περισσότερο στον παράγοντα εξωστρέφεια.
Παράλληλα, ειδικό βάρος πέφτει σε αυτό που αποκαλούμε ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις διοικήσεις των εταιρειών να αξιοποιούν όλο και περισσότερο, στον τρόπο λειτουργίας τους, τα νέα τεχνολογικά εργαλεία.
Ενδεικτικό είναι το ότι το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν πως θα προχωρήσουν σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες μέσα στους επόμενους 12 μήνες, έχει αυξηθεί κατά 6% και διαμορφώθηκε στο 47%.
Βήματα προόδου σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο έχουν γίνει στις επενδύσεις που αφορούν τεχνολογικό εξοπλισμό, μηχανήματα και εγκαταστάσεις (56%), ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προσωπικού (40%) και νέα κτίρια (29%).
Σημαντική αύξηση παρουσιάζει και το ποσοστό των επιχειρηματιών που αναμένεται να προχωρήσουν σε επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης, με το εν λόγω ποσοστό να αυξάνεται κατά 32% και να αγγίζει το 48%. Πλέον οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι το R&D επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ανταγωνιστικότητά τους, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.