Κλείνει τις επόμενες ώρες η Παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου λόγω σημαντικής ρωγμής στο βράχο στο ύψος των δύο τούνελ, γνωστών και ως Τρύπες του Καραμανλή.
Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για την Αθηνών-Σουνίου
«Στην προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας από τις 8 μ.μ. και για ένα 15ημερο σε τμήμα της Λεωφόρου Αθηνών -Σουνίου και συγκεκριμένα στο ρεύμα προς Σούνιο προχωρούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής μετά από εντολή του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη.
Η σχετική απόφαση κρίθηκε επιβεβλημένη μετά την ενημέρωση που είχε ο Γ. Πατούλης από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας πως διαπιστώθηκαν σοβαρές βλάβες στο δοµικό σύστημα της σήραγγας «Λουμπάρδα» (Τρύπες του Καραμανλή),στο δήμο Κρωπίας. Ειδικότερα, κατόπιν γεωτεχνικής αξιολόγησης εκτιμήθηκε ότι δεν είναι δυνατό να εξασφαλιστεί η οδική ασφάλεια, κατά τη διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας στο ρεύμα από Αθήνα προς Σούνιο.
Για το θέμα πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Αττικής , στην οποία συμμετείχαν στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας.
Ο Περιφερειάρχης επισήμανε τα εξής:
“Προτεραιότητά μας η ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών. Τα αρμόδια συνεργεία θα προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών και τον περιορισμό της ταλαιπωρίας των οδηγών στο ελάχιστο δυνατό. Απευθύνουμε έκκληση προς τους οδηγούς να ακολουθούν τις οδηγίες των αρμόδιων οργάνων καθώς και τη σχετική σήμανση για τις παρακαμπτήριές οδούς για την διευκόλυνσή τους”.
Μετά από σχετική συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής η Γενική Διεύθυνση Έργων και Υποδομών της Περιφέρεια Αττικής προχωρά στις παρακάτω έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
Πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων, στο ρεύμα κυκλοφορίας της Ε.Ο.91 από Αθήνα προς το Σούνιο, στο οδικό τμήμα αυτής που περιλαμβάνει την περιοχή της σήραγγας «Λουμπάρδα» (Τρύπες του Καραμανλή) και καταλήγει στο Σούνιο.
Η προσπέλαση διερχόμενων επί της Ε.Ο.91 οχημάτων προς το αποκλεισμένο οδικό τμήμα της Λ. Αθηνών-Σουνίου, θα διεξάγεται μέσω του οδικού άξονα Λ. Ευελπίδων -Ν. Παπαγιανόπουλου (οικισμός Κίτσι) -Λ. Αγ. Μαρίνας.
Για την έγκαιρη ενημέρωση και καθοδήγηση των οδηγών στον προτεινόμενο εναλλακτικό οδικό άξονα, έχει εγκατασταθεί σχετική σήμανση σε κρίσιμους οδικούς κόμβους “ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ” και “YABANAKI”.
Για τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προγραμματίζεται η συνεχής αναγραφή σχετικών μηνυμάτων στις Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων των οδικών αρτηριών της Περιφέρειας Αττικής, ενώ θα αναρτηθεί και σχετικός χάρτης στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας».
INFO:
Τα δύο απότομα τούνελ μεταξύ Βάρκιζας και Αγίας Μαρίνας Κορωπίου που βρίσκονται στο 31ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Αθηνών Σουνίου, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του οδικού δικτύου στην Αττική και είναι γνωστά ως οι «τρύπες του Καραμανλή».
Η διάνοιξή τους επέτρεψε την επικοινωνία της Αθήνας με τη νότια ακτής της Αττικής, ενώ το σημείο απέκτησε και μεγάλη ιστορική σημασία, καθώς εκεί στις 13 Αυγούστου του 1968 ο Αλέκος Παναγούλης προσπάθησε να δολοφονήσει τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο.
Έκρυψε τα εκρηκτικά στη σήραγγα, η αυτοσχέδια βόμβα εξερράγη, αλλά το αυτοκίνητο του δικτάτορα είχε περάσει για ελάχιστα δευτερόλεπτα από το σημείο.
Οι σήραγγες της Αθηνών – Σουνίου αποτελούν ένα επικίνδυνο σημείο της παραλιακής, στο οποίο οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, εξαιτίας της κλίσης του δρόμου και της χαμηλής ορατότητας στο εσωτερικό τους.
Όταν κατασκευάστηκαν όμως αντιμετωπίστηκαν ως ένα έργο τεράστιας σημασίας, με δεδομένο ότι μέχρι τότε, οι περιοχές στα παράλια της Νότιας Αττικής ήταν αποκλεισμένες από την πρωτεύουσα και η σύνδεση γινόταν από τα Μεσόγεια. Το κατασκευαστικό αυτό έργο ήταν το αγαπημένο του πρωθυπουργού Καραμανλή.
Ωστόσο στα εγκαίνια της δεύτερης «Τρύπας» τον Μάρτιο του 1980 δεν παρευρέθηκε, παρότι είχε παρακολουθήσει προσωπικά την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή της σήραγγας. Η υπόγεια σήραγγα μήκους 7 μέτρων της Λεωφόρου Αθηνών- Σουνίου κατασκευάστηκε μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών ενώ κόστισε στο κράτος 10 εκατομμύρια δραχμές.
Παλαιότερα είχε επιβληθεί το άτυπο έθιμο του κορναρίσματος κατά το πέρασμα των οδηγών. Σήμερα, η συνήθεια αυτή έχει εκλείψει ωστόσο αυτό που παραμένει σταθερό είναι η μειωμένη ταχύτητα που επιβάλλεται κατά την είσοδο των σηραγγών.
Οι «τρύπες του Καραμανλή» είναι γνωστές και ως «Λουμπάρδα». Έτσι ονομάζονταν οι σήραγγες ή τα τούνελ που άνοιγαν οι μηχανικοί στα βουνά με ανατινάξεις βράχων. Στη κυριολεξία λουμπάρδα ήταν το κανόνι κατά τη διάρκεια της ενετικής και τουρκικής κυριαρχίας των ελληνικών εδαφών.
Φωτό: Μηχανή του Χρόνου, Notia, πληροφορίες: ellas2.wordpress.com