Δημήτρης Μαλλάς

Οι ενισχυμένες πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων -κατά κύριο λόγο- αλλά και η μικρή αύξηση των πωλήσεων οικιακών συσκευών και τηλεοράσεων -δευτερευόντως- βοήθησαν την αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών να κινηθεί κατά το α’ τρίμηνο του 2018, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της GfK.

Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις παρουσίασαν  αύξηση κατά 7,3% -σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017-και διαμορφώθηκαν στα 497 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία με την μεγαλύτερη άνοδο ήταν αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων (+20,8% στα 156 εκατ. ευρώ) καθώς, σύμφωνα με την GfK, υπήρξε σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων λόγω του λανσαρίσματος νέων μοντέλων αλλά και λόγω των εκπτώσεων, ενώ σημαντική άνοδο υπήρξε τόσο στα ακουστικά όσο και στις wearable συσκευές. Αντίθετα, συνεχίστηκε η μείωση στις πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων.

Μικρή έκπληξη από τα προϊόντα πληροφορικής, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 2,8% στα 109 εκατ. ευρώ παρά την οριακή πτώση στις πωλήσεις φορητών υπολογιστών. Από την άλλη, συνεχίστηκε η αύξηση των οθονών αλλά και γενικότερα των συσκευών που σχετίζονται με το gaming, συμπεριλαμβανομένων και των επιτραπέζιων υπολογιστών, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις των περιφερειακών.

Ενισχυμένες κατά 4% στα 107 εκατ. ευρώ ήταν και οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών όπου ανοδικά κινήθηκαν οι κατηγορίες των ψυγείων, των πλυντηρίων πιάτων, των κουζινών αλλά και των στεγνωτηρίων καθώς υπήρξαν σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές. Από την άλλη πλευρά, μικρή πτώση στην κατηγορία των πλυντηρίων ρούχων, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα αναφέρει η GfK στο σχετικό σημείωμα της.

Αύξηση 3,4% στα 74 εκατ. ευρώ παρατηρήθηκε και στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, όπου κυρίως περιλαμβάνει τις τηλεοράσεις, οι οποίες παρουσίασαν ενισχυεμένες πωλήσεις λόγω προσφορών, ενώ θετικό πρόσημο παρατηρήθηκε και στις συσκευές που σχετίζονται με τον ήχο και την αποθήκευση. Αντιθέτως, συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου και DVD Players συνεχίζουν την καθοδική πορεία τους λόγω ότι υπάρχει κάλυψη από άλλες συσκευές.

Μικρή μείωση της τάξεως του 1,3% στα 37 εκατ. ευρώ παρατηρήθηκε στις πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, όπου πτωτικά κινήθηκαν οι συσκευές σιδερώματος και η κατηγορία προετοιμασία φαγητού. Θετικό ρυθμό ανάπτυξης για τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και τις ξυριστικές μηχανές, όπως και για εκείνη της περιποίησης μαλλιών.

Στα 8 εκατ. ευρώ (-9,9%) κινήθηκαν οι πωλήσεις των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, οι οποίες επηρεάστηκαν από την πτώση στα πολυμηχανήματα.

Τέλος, στα 6 εκατ. ευρώ (-15,8%) ήταν οι πωλήσεις στη κατηγορία των φωτογραφικών ειδών, η οποία έχει παρουσιάσει σημαντική πτώση τα τελευταία χρόνια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here