Δημήτρης Μαλλάς
Με σημαντική πτώση έκλεισε το 2018 όσον αφορά τις πωλήσεις smartphones παγκοσμίως σε μία χρονιά που χαρακτηρίστηκε από την σημαντική ενίσχυση των μεριδίων των Κινέζων κατασκευαστών, τη στιγμή που Samsung και Apple είδαν τόσο τις πωλήσεις τους όσο και τα μερίδια τους να παρουσιάζουν πτώση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IDC, η παγκόσμια αγορά των smartphones παρουσίασε σημαντική πτώση όσον αφορά στις πωλήσεις το 2018. Στο σύνολο της χρονιάς, οι συσκευές που διετέθησαν ανήλθαν σε 1.404,9 εκατομμύρια, μειωμένες κατά 4,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2017. Η πτώση ήταν μεγαλύτερη κατά το δ’ τρίμηνο της χρονιάς καθώς έφθασε στο -4,9% με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται στα 345,4 εκατ. συσκευές.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Huawei δείχνει έτοιμη να ξεπεράσει την Apple και να βρεθεί στη δεύτερη θέση και μάλιστα σε μικρή απόσταση από τη Samsung. Στο σύνολο του 2018, η Samsung βρέθηκε μεν στην κορυφή με μερίδιο 20,8%, όμως, είδε τις πωλήσεις της -σε τεμάχια- να μειώνονται κατά 8%, ενώ το μερίδιο της το 2017 ήταν στο 21,7%.
Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Apple με ένα μερίδιο της τάξεως του 14,9% και απώλειες 3,2%, αλλά πλέον η Ηuawei είναι εξαιρετικά κοντά. Το μερίδιο της τελευταίας έφθασε στο 14,7% για το σύνολο του 2018 (από 10,5% το 2017) και την αύξηση των πωλήσεων να είναι της τάξεως του 33,6%. Σημειωτέον πως η IDC επισημαίνει πως ένας βασικός λόγος της αύξησης των πωλήσεων είναι η ενισχυμένη δημοτικότητα των συσκευών της Honor (σ.σ. το δεύτερο brand της Huawei).
Την πεντάδα κλείνουν δύο ακόμη κινεζικές εταιρείες: η Xiaomi, οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν μέσα στην περασμένη χρονιά κατά 32,6% και το μερίδιο της ανέβηκε στο 8,7% από 6,3% το 2017 και η Oppo που ήταν πιο «σταθερή» καθώς ενίσχυσε τις πωλήσεις της κατά μόλις 1,3% και το μερίδιο της διαμορφώθηκε στο 8,1% από 7,6%. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πέντε πρώτες εταιρείες έχουν σχεδόν το 70% των πωλήσεων, ενώ αν προστεθεί και το ποσοστό της επίσης κινεζικής vivo, η οποία βρέθηκε στην έκτη θέση, τότε το συνολικό μερίδιο της αγοράς των έξι πρώτων κατασκευαστών φθάνει στο 75%.
Όσον αφορά τις πωλήσεις στο δ’ τρίμηνο του 2018, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το μερίδιο της Samsung διαμορφώθηκε σε επίπεδα κάτω από 20% και πιο συγκεκριμένα στο 18,7% καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,5%. Στη δεύτερη θέση ήταν η Apple με ένα μερίδιο της τάξεως του 18,2% (σ.σ. το δ’ τρίμηνο είναι παραδοσιακά το καλύτερο της Apple λόγω του λανσαρίσματος των νέων iPhone) αλλά και με τις πωλήσεις της να παρουσιάζουν πτώση 11,5%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Huawei να πλησιάσει αρκετά καθώς το μερίδιο της έφθασε στο 16,1% παρά το γεγονός ότι δεν πουλά στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών λόγω των γνωστών απαγορεύσεων που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη εταιρεία από τις αμερικανικές αρχές. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Oppo με 7,8% και στην πέμπτη η Xiaomi με 7,6%.