Η Κίνα και η Ελλάδα είναι σημαντικοί εταίροι και για αυτό βάσιμη η πρόταση της CosCo να δημιουργηθεί ένα μεγάλο βιομηχανικό πάρκο με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά.
Ιδέα-πρόταση του πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng, στο περιθώριο της εκδήλωσης που διοργάνωσαν- την Τρίτη- το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Εμπορικής Ναυτιλίας.
- Στην εκδήλωση παρενέβησαν και εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας, με τον Πάνο Λασκαρίδη να φέρεται ότι κέρδισε τις εντυπώσεις από την πλευρά της κινεζικής αντιπροσωπείας.
Ο λόγος;
- Η υπενθύμιση με νόημα στον κινέζο πρέσβη ο οποίος επικαλέστηκε τις επενδύσεις της CosCo – πάνω από 1 δισ.€ – πως οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν “χτίσει” πλοία αξίας 60 δισ. $ στα ναυπηγεία της αχανούς χώρας-στην κυριολεξία δημιουργώντας/συντηρώντας ολόκληρες πόλεις- για να καταλήξει πως η “μικρή Ελλάδα” επενδύει 60πλάσια απ’ ότι η “τεράστια Κίνα”.
Σημάδεψε όμως και στην…Αχίλλειο πτέρνα του Πεκίνου, ο Πάνος Λασκαρίδης συμπληρώνοντας, πως ενώ η ελληνική (ευρωπαϊκή) νομοθεσία επιτρέπει την αγορά λιμανιού από Κινέζους δεν συμβαίνει το αντίθετο, για να καταλήξει πως θα
πρέπει και η κυβέρνηση της χώρας να αναθεωρήσει προς το πιο “ανοιχτό” αρκετά θέματα που αφορούν ανάλογες επενδύσεις (Ελλήνων; / Ευρωπαίων; ) στην Κίνα.
Μου είπαν, πως έκανε αίσθηση (στους Κινέζους) η απάντηση και η παραίνεση του Έλληνα εφοπλιστή.