Επισκόπηση κινδύνων από την AIG Europe SA Greece Branch
Το παρακάτω κείμενο αποτελεί μια επισκόπηση των πιθανών κινδύνων για τα πλοία και τα μεταφερόμενα φορτία (Marine Loss Control Engineering) από την AIG Europe.
Mε το άρθρο-ανάλυση, η AIG Europe SA επισημαίνει τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δη εκείνους που αφορούν στα πλοία και τα μεταφερόμενα φορτία, καθώς και τις προκλήσεις που αναδύονται, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
«Οι καιρικές συνθήκες, και μόνο, αποτέλεσαν τον λόγο απώλειας σχεδόν 4.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2020 και τους πρώτους μήνες του 2021. Πρόκειται για τις υπερδιπλάσιες από τις αναμενόμενες απώλειες. Για το έτος εμπορίας εμπορευματοκιβωτίων του 2022, ο τυπικός κίνδυνος που σχετίζεται με τους ισχυρούς ανέμους και την ασταθή θάλασσα αυξάνεται πλέον ενώ ενισχύεται από την άνευ προηγουμένου κατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Πρόσφατο ιστορικό απωλειών
Το 2020 και το 2021, σημειώθηκαν μερικές από τις μεγαλύτερες απώλειες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν καταγραφεί. Με αξία κατά μέσο όρο 50.000 δολ. ανά κιβώτιο, το ατύχημα του One Apus το 2020 εκτιμήθηκε ότι έχασε 90 εκατ. δολ. μόνο σε φορτίο, το υψηλότερο στην πρόσφατη ιστορία, σύμφωνα με τον Jai Sharma, συνεργάτη στη ναυτιλιακή δικηγορική εταιρεία Clyde & Co., στο Λονδίνο.
Οι απώλειες, μέχρι στιγμής, το 2021, υπολογίζονται σε 54,5 εκατ. δολ., σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
• Η Mv MAERSK EINDHOVEN έχασε 260 εμπορευματοκιβώτια στις 17 Φεβρουαρίου 2021 ενώ εμπορευόταν από την Άπω Ανατολή στον Ειρηνικό Ωκεανό καθ’ οδόν προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
• Το Mv MAERSK ESSEN έχασε 750 εμπορευματοκιβώτια στις 16 Ιανουαρίου 2021 ενώ εμπορευόταν από την Άπω Ανατολή στον Ειρηνικό Ωκεανό καθ’ οδόν προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
• Το Mv ONE APUS έχασε 1.800 κοντέινερ την 1η Δεκεμβρίου 2020 ενώ εμπορευόταν από την Άπω Ανατολή στον Ειρηνικό Ωκεανό καθ’ οδόν προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
• Το Mv EVER GIVEN απέκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ στις 23 Μαρτίου 2021 και εμπόδισε το εμπόριο της Άπω Ανατολής στην Ευρώπη για μία εβδομάδα, συγκρατώντας δισεκατομμύρια του παγκόσμιου εμπορίου κάθε μέρα.
Περισσότερα στο insuranceworld.gr