“Κεφαλή του δράκου…” είχε χαρακτηρίσει τον ΟΛΠ ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίγκ, το 2019 όταν στο πλαίσιο επίσκεψης στην Ελλάδα είχε περιηγηθεί και στην επένδυση της CosCo στον Πειραιά.

Εδώ και μία 10ετία το Πεκίνο επενδύει μεθοδικά (και ) στην ανάπτυξη υποδομών παγκοσμίως, αποκτώντας (κατά κανόνα) πλειοψηφικά πακέτα μετοχών σε λιμενικούς οργανισμούς, φορείς, logistics, μεταφορικές κ.α.

Στο monitoring της Handelsblatt- συχνά πυκνά- η παρουσία των κινεζικών συμφερόντων στην χώρα μας, η πρόταξη στον ΟΛΠ με σειρά εξειδικευμένων αναλύσεων παρακολουθώντας την ανέλιξη του ΟΛΠ από το 2008 (που η CosCo απέκτησε το πρώτο μετοχικό της ποσοστό) μέχρι σήμερα που η Πειραιάς πλησιάζει επικίνδυνα την 3άδα των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List (One Hundred Ports 2023) ο ΟΛΠ είχε μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων απ’ ότι το λιμάνι της Βαλένθια -τέταρτο στην σχετική κατάταξη. Στα στοιχεία 4μηνου 2023 (Ιανουάριος-Απρίλιος) της CosCo Shipping Ports από τις 3 προβλήτες του λιμανιού η συνολική διακίνηση conteiners ξεπέρασε, κατά τι, τα 1,6 εκατ. (σε Teus). Για τα κινεζικά συμφέροντα ο Πειραιάς είναι το…Αμβούργο τους στο Νότο, καθώς η Κίνα ως ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας διακινεί το 30% των εμπορευμάτων της (από/προς) την Ευρώπη.

Από ΧΡΗΜΑ WEEK