Ούτε σήμερα όπως φαίνεται θα πάρει απόφαση το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΔΕΣΦΑ. Αιτία αποτελούν τα γραφειοκρατικά –όπως λένε– προβλήματα.
Δεσμευτικές προσφορές – Το ενδιαφέρον του διαγωνισμού
Από την αρχή της βδομάδας είχε γίνει εμφανές ότι θα ήταν πολύ δύσκολο ν’ ανοίξουν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές που διεκδικούν το 66% του ΔΕΣΦΑ στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Αιτία είναι το γεγονός ότι το Ταμείο πραγματοποιεί εξονυχιστικό έλεγχο όλων των δικαιολογητικών και για τους έξι συνολικά υποψηφίους, δηλαδή για κάθε εταιρεία χωριστά που μετέχει στις δύο υποψήφιες κοινοπραξίες.
Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός το 2013 είχε οδηγηθεί σε καθυστέρηση πολλών μηνών –και απέβη άκαρπος- λόγω των ρυθμιστικών προβλημάτων που δημιουργήθηκαν σε σχέση με το κοινοτικό ενεργειακό δίκαιο.
Ο διαγωνισμός έχει αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχει καταστεί πιο περίπλοκος, καθώς το ένα από τα δύο σχήματα ενισχύθηκε σημαντικά στη φάση που ακολούθησε μετά την εκδήλωση του μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος, μέχρι την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.
Ενώ δηλαδή στην πρώτη φάση του διαγωνισμού η κοινοπραξία υπό την ιταλική Snam (μαζί με τη βελγική Fluxys και την Ισπανική Gasunie) είχε θεωρηθεί ως το ακλόνητο φαβορί, απέναντι στο μοναδικό άλλο υποψήφιο, δηλαδή τη Reganosa, στη δεύτερη φάση η ισπανική εταιρεία “συνασπίστηκε” με τη ρουμανική Transgaz και την αναπτυξιακή τράπεζα EBRD, δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό σχήμα που εκ των πραγμάτων διεκδικεί με αξιώσεις την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΔΕΣΦΑ.
Μένει να δούμε αν στη παρούσα φάση η χρονοτριβή συνδέεται μόνο με τον έλεγχο των φακέλων και με συμφωνία μετόχων που θα καταρτιστεί και θα πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση στις αρμόδιες αρχές και στην Ευρ. Επιτροπή.
Υπενθυμίζεται ότι οι φάκελοι με τις προσφορές των δύο σχημάτων, κατατέθηκαν στις 16 Φεβρουαρίου και θα ανοίξουν σε επόμενο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και θα προχωρήσει στην ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή ή θα ζητήσει εφόσον κριθεί αναγκαίο, την υποβολή βελτιωμένων προσφορών από τους συμμετέχοντες, όπως συνέβη για παράδειγμα στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.