Το λαθρεμπόριο στην αγορά καυσίμων ζει και βασιλεύει. Οι κυβερνήσεις ανακοινώνουν μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου, η πραγματικότητα της αγοράς εξακολουθεί να τις διαψεύδει.
- Το Δημόσιο εξακολουθεί να χάνει έσοδα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να «επιδοτούν» ακουσίως τον αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος όσων λειτουργούν νόμιμα.
Περίπου 100 εκατ. Ευρώ επένδυσαν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου και τα πρατήρια, στο σύστημα εισροών – εκροών χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το σύστημα θα λειτουργήσει -αν λειτουργήσει- πλήρως το …2021.
Το μέτρο τοποθέτησης GPS στα βυτιοφόρα δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη. Προβλήματα στο λογισμικό, ανεπαρκής εξοπλισμός και μειωμένο προσωπικό στην ΑΑΔΕ ακυρώνουν την εφαρμογή του μέτρου.
Αυτή είναι η θλιβερή εικόνα περιέγραψε ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) στην καθιερωμένη ετήσια συνάντηση με τους δημοσιογράφους.
- Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης υπογράμμισε ότι η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στα χρόνια της κρίσης μειώθηκε κατά 70%.
Η καλύτερη λύση θα ήταν να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο, έως ότου όμως δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις γι’ αυτό, πρότεινε τη διεύρυνση του επιδόματος θέρμανσης σε όλες τις οικογένειες με εισόδημα έως 50.000 ευρώ το χρόνο, χωρίς άλλες προϋποθέσεις
- Στο 1,02 ευρώ το λίτρο θα διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά την έναρξη της περιόδου διάθεσής του στην αγορά.
Η τιμή προκύπτει με βάση τα τωρινά δεδομένα των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας δολαρίου/ευρώ και είναι φθηνότερη σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2018 (1,145 ευρώ) αλλά και με την τιμή που διαμορφώθηκε τον Απρίλιο, στη λήξη της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης στην αγορά (1,079 ευρώ).
Περίπου το 46% της τιμής αφορά φόρους του Ελληνικού Κράτους (ειδικός φόρος κατανάλωσης, ΦΠΑ). Από το 2010 έως σήμερα ο ΕΦΚ μαζί με τον ΦΠΑ που επιβάλλεται επ’ αυτού αυξήθηκε κατά +1.244% (!!!)
Από 25,83 ευρώ το χιλιόλιτρο, διαμορφώνεται πλέον σε 347,2 ευρώ.