Της Κυρέλας Πέτρου

 

Σε επιστροφή στην κερδοφορία και διατήρηση των ηγετικών μεριδίων της στην αγορά στοχεύει η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος για το 2018. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω βελτιστοποίησης της εμπορικής της πολιτικής αλλά και επέκτασης της γκάμας των προϊόντων της, όσον αφορά την μητρική εταιρεία.

Σε ότι αφορά την θυγατρική Απολλώνιον, πέρα από τους βασικού άξονες που παραμένουν (α) η ανάπτυξη της λειτουργίας των υπαρχόντων καταστημάτων και (β) η επέκταση της γκάμας των προϊόντων, ξεκινά η λειτουργία νέου εργαστηρίου σοκολάτας και πάστας ζάχαρης, που αποτελεί μια νέα δραστηριότητα για την εταιρεία, με επέκταση σε χονδρική πώληση πέρα από το υπάρχον δίκτυο λιανικής. Προβλέπεται, επίσης η προσθήκη ενός ακόμη καταστήματος.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, ιδιαίτερα θετικές εμφανίζονται οι προοπτικές για την ρουμανική αγορά, με την θυγατρική να επιδιώκει εδραίωση του brand στις κορυφαίες επιλογές στην τοπική αγορά. Όπως τονίζεται, ο ρυθμός ανάπτυξης για το α’ τρίμηνο είναι της τάξης του 50% σε σχέση με τις πωλήσεις της αντίστοιχης περιόδου του 2016.

Σημειώνεται ότι στη χρήση του 2017 τόσο η μητρική εταιρεία όσο και ο όμιλος εμφάνισαν ζημίες, λόγω των οποίων, η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ενέκρινε την μη διανομή μερίσματος για την συγκεκριμένη χρήση.

Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε οριακή μείωση 0,8% και διαμορφώθηκε στα 75,44 εκ. €, έναντι 76,06 εκ. €, το 2016. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μειώθηκε κατά 2,1% στα 54,43 εκ. €, έναντι 55,57 εκ. €, το προηγούμενο έτος.

Τα EBITDA σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 8,56 εκ. € σημαντικά βελτιωμένα από τα αντίστοιχα του 2016 (6,01 εκ. €), που όμως είχαν επηρεαστεί από την απομείωση της απαίτησης από τον όμιλο εταιρειών Μαρινόπουλου, ύψους 5,27 εκ. €.  Η ζημία προ φόρων σε ενοποιημένη βάση ανήλθε στο ποσό των 2,8 εκ. € έναντι ζημιάς 6,5 εκ. € πέρυσι.

Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε σε επίπεδο ομίλου στα 46,18 εκ. €, έναντι 49,47 εκ. €, το 2016 (35,34 εκ. € έναντι 38,85 εκ. €, για την εταιρεία αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται από την Αρτοβιομηχανία, το 2017 o κλάδος του ψωμιού παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 5,5% σε τεμάχια, αλλά πτώση 3,9% σε αξία, γεγονός που δείχνει και το μέγεθος των πιέσεων που ασκήθηκαν στις τιμές (πτώση τιμής ανά τεμάχιο 8,9%).

Το επαναλανσάρισμα της Κατσέλης αποδείχθηκε, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, εξαιρετικά επιτυχημένο με το brand να έχει κατακτήσει μερίδιο 8,7% τον Δεκέμβριο του 2017.

Όσον αφορά στο Απολλώνιο, κυριότερα γεγονότα για το 2017 ήταν: (α) η ανακαίνιση του καταστήματος των Γλυκών Νερών, που επέφερε σημαντική αύξηση τζίρου στο κατάστημα (β) η ανακαίνιση της μονάδας παραγωγής του ζαχαροπλαστείου στο εργοστάσιο με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής του γλυκού (γ) η εγκατάσταση νέας μονάδας παραγωγής σοκολάτας στα Γλυκά Νερά, με την προοπτική προώθησης της χονδρικής πώλησης σε σοκολατάκια και εκτός δικτύου Απολλώνιον, ενώ μέχρι τώρα το είδος ήταν αγοραζόμενο και (δ) το άνοιγμα νέου καταστήματος franchise στο Μαρκόπουλο.

Τέλος, όσον αφορά την θυγατρική της Ρουμανίας, το 2017 έγινε πλήρης αναδιοργάνωση του εμπορικού τμήματος με προσανατολισμό την εξυπηρέτηση αποκλειστικά της ρουμανικής αγοράς. Οι σχετικές πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση που ξεπέρασε το 22% σε σχέση με την χρήση του 2016.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ