Δημήτρης Μαλλάς
Από τις μετοχές που δέχθηκαν ισχυρή πίεση τις τελευταίες εβδομάδες είναι αυτή της MLS για έναν πολύ απλό λόγο: η επένδυση στη MAIC, τον ψηφιακό βοηθό της ελληνικής εταιρείας, δεν έχει αποδώσει μέχρι τώρα αυτά που περίμενε η διοίκηση της εταιρείας. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις των MAIC συσκευών μπορεί να μην έχουν ανακοινωθεί αλλά όλες οι πληροφορίες είναι πως είναι απογοητευτικές. Και ακόμη και τα στελέχη της MLS παραδέχονται ότι δεν ήταν αυτές που περίμεναν.
Υπό αυτή τη σκοπιά, η χθεσινή ανακοίνωση που γνωστοποιεί την πρόθεση της διάθεσης της MAIC σε όλες τις συσκευές Android ήταν μία σαφώς ενδιαφέρουσα ανακοίνωση καθώς σηματοδοτεί μία σημαντική αλλαγή στρατηγικής της MLS, δεδομένου ότι αρχικά η διοίκηση της εταιρείας είχε δείξει ότι προτιμά να έχει την πλατφόρμα αποκλειστικά σε δικές της συσκευές. Το γεγονός ότι η μετοχή έκλεισε χθες με άνοδο 29% αποτελεί μία καλή ένδειξη ότι η αγορά υποδέχεται θετικά αυτή την αλλαγή στρατηγικής.
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως η πρώτη ανάγνωση της ανακοίνωσης ήταν πως πρόκειται για μία «σπασμωδική» απάντηση στις εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων. Ιδίως από τη στιγμή που η εφαρμογή δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στο Google Play Store και δεν υπάρχει τιμολογιακή πολιτική. Συνήθως, αυτές οι ανακοινώσεις γίνονται αφού η εφαρμογή «ανέβει» στο Google Play Store.
Σύμφωνα, όμως, με τα υψηλόβαθμα στελέχη της MLS, η σχετική διαδικασία έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες. Η κακή υποδοχή στις MAIC συσκευές ήταν το έναυσμα για την αναθεώρηση της στρατηγικής και είναι ενδιαφέρον πως στη διοίκηση της εταιρείας παραδέχονται ότι ήταν λάθος να μην κάνουν διαθέσιμη την πλατφόρμα σε όλο το Android οικοσύστημα, όπως κάνουν τώρα. Όπως ήταν λάθος να μην έχουν ήδη βγάλει μία φθηνή συσκευή (π.χ. μικρού μεγέθους ηχείο) προκειμένου να απευθυνθούν σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ανακοίνωση βγήκε τώρα προκειμένου να προλάβουν το Black Friday! Και αυτό γιατί τότε θα ξεκινήσει η διάθεση -σε πολύ καλές τιμές- των δύο πρώτων smartphones της MLS με ενσωματωμένη τη MAIC.
Εντός του 2020 θα είναι διαθέσιμη στο Google Play Store η εφαρμογή. Η τιμολογιακή πολιτική θα δίνει δύο επιλογές: είτε να πληρώνει κανείς μηνιαία συνδρομή (με τον πρώτο μήνα δωρεάν) είτε να πληρώσει ένα εφάπαξ ποσό.
Επιπλέον, στις αρχές του 2020 θα δούμε και μία φθηνή και μικρού μεγέθους συσκευή με ενσωματωμένη τη MAIC που δεν θα διαθέτει οθόνη. Ακόμη, μέσα στο α’ τρίμηνο θα επιδιωχθεί να είναι διαθέσιμη η έκδοση για τη σερβική και τη βουλγαρική γλώσσα.
Παράλληλα, σε μία άλλη κίνηση που θα έπρεπε να είχε γίνει πολύ νωρίτερα, θα επιδιωχθούν συνεργασίες με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους προκειμένου οι τελευταίοι να ζητάνε από τους κατασκευαστές smartphones να ενσωματώνουν τη MAIC σε τοπικές γλώσσες.
Όλα αυτά ακούγονται ωραία και ενδιαφέροντα, το ερώτημα είναι, φυσικά, αν θα καταφέρουν να αντιστρέψουν την εικόνα των πωλήσεων της MLS μέσα στο 2020. Το μόνο βέβαιο είναι πως η επόμενη χρονιά θα είναι άκρως ενδιαφέρουσα για την εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη.