Στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων, η στάση του Πεκίνου για τον μηδενισμό του Covid φαίνεται να χαλαρώνει.
Οι αυστηροί κανόνες κατά της πανδημίας στην Κίνα έφεραν προσκόμματα στη βιομηχανική παραγωγή καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, βάζοντας φρένο στα κέρδη από τη ναυτιλία.
Ωστόσο, μετά τις μαζικές διαμαρτυρίες το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι αρχές φαίνεται να αναζητούν νέους τρόπους για την προστασία των πολιτών από την covid-19.
Εν τω μεταξύ, οι περιορισμοί καραντίνας σε βασικές πόλεις, όπως η Γκουανγκζού και η Τσονγκκίνγκ, έχουν αρθεί τις τελευταίες 24 ώρες, ενώ ορισμένες γειτονιές στην πρωτεύουσα και αλλού έχουν θεσπίσει τη δική τους νέα μορφή καραντίνας, κάτι πολύ διαφορετικό από τα προηγούμενα επιβληθέντα lockdown σε ολόκληρες περιοχές.
Ο John Kartsonas, ιδρυτής της Breakwave Advisors, σχολίασε ότι μια πιθανή χαλάρωση των μέτρων για τον κορωνοϊό μπορεί να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας και συνεπώς σε αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων και των εισαγωγών στη χώρα.
«Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για πλοία μεταφοράς τέτοιων εμπορευμάτων θα αυξηθεί», είπε.
Ο John Michael Radziwill, Διευθύνων Σύμβουλος της πλοιοκτήτριας GoodBulk που εδρεύει στο Μονακό, περιέγραψε τους περιορισμούς της Κίνας για τον κορωνοϊό ως «γορίλα των 800 λιβρών» που συγκρατεί τον ξηρό όγκο όλο το χρόνο.
*Ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών εμπορευματοκιβωτίων Freightos, σχολίασε σχετικά: «Η χαλάρωση της πολιτικής της Κίνας για τον μηδενισμό του Covid θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε περισσότερα lockdown, λόγω περισσότερων μολύνσεων, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει την κατασκευή και τις λειτουργίες στα λιμάνια. Παρόλ’ αυτά, με τη μείωση της ζήτησης και τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων, αυτές οι διακοπές δεν αναμένεται να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στα logistics , όπως είχαν νωρίτερα, όταν η ζήτηση αυξανόταν και η χωρητικότητα ήταν ήδη περιορισμένη».