Η αγορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται διογκωθεί, με όρους ζήτησης, ένα σενάριο που μάλλον θα επιβεβαιωθεί, ως αποτέλεσμα της επιστροφής της Βενεζουέλας στην αγορά πετρελαίου.
Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson ανέφερε ότι «νωρίτερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν ότι έχουν άρει προσωρινά τις κυρώσεις στον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βενεζουέλας μέσω της έκδοσης εξάμηνης γενικής άδειας που επιτρέπει την παραγωγή, την πώληση και την εξαγωγή αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη χώρα, χωρίς περιορισμούς στους αγοραστές. Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ανέφερε, ωστόσο, ότι είναι έτοιμο να ανακαλέσει αυτές τις αποφάσεις ανά πάσα στιγμή, εάν οι εκπρόσωποι του Μαδούρο δεν τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στη συμφωνία με την αντιπολίτευση και ότι η απαλλαγή από τις κυρώσεις θα ανανεωθεί μόνο εάν η Βενεζουέλα ανταποκρίνεται στη δέσμευσή της για διεξαγωγή ελεύθερων και δίκαιων εκλογών.
Σύμφωνα με την Gibson, «για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα νέα είναι θετικά. Η Βενεζουέλα εξάγει επί του παρόντος από 400 kbd έως 600 kbd σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης, αν και οι πραγματικοί αριθμοί μπορεί να είναι υψηλότεροι, δεδομένων των προσπαθειών που καταβάλλονται για απόκρυψη συμμετοχής στο εμπόριο πετρελαίου της χώρας. Οι ροές προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν από το μηδέν σε περίπου 130 kbd φέτος, λόγω της Chevron που κατέχει άδεια εξαγωγής, ενώ αρκετές ευρωπαϊκές μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έχουν επίσης εισαγάγει περιορισμένους όγκους. Οι υπόλοιποι όγκοι γενικά πιστεύεται ότι καταλήγουν στην Κίνα ή εισάγονται σε ασιατικά ύδατα πριν επανεξαχθούν».
Ο ναυλομεσίτης ανέφερε ακόμη ότι «οι αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι θα είναι δύσκολο για τη Βενεζουέλα να ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές παρά την ελάφρυνση των κυρώσεων. Θα απαιτηθούν πρόσθετες επενδύσεις στην παραγωγή πετρελαίου και η αναβάθμιση των εξαγωγικών εγκαταστάσεων, ενώ οι δεσμοί της χώρας με το Ιράν και τη Ρωσία μπορεί να περιπλέξουν περαιτέρω τα πράγματα. Ωστόσο, η εξέλιξη είναι αναμφίβολα θετική για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς αναμένεται να μετατοπιστεί ο όγκος των εξαγωγών από τον σκοτεινό στόλο στα κύρια δεξαμενόπλοια».
Η βάση δεδομένων πλοίων της Gibson παρακολουθεί τουλάχιστον 169 δεξαμενόπλοια άνω των 25 kdwt που εμπλέκονται στο εμπόριο της Βενεζουέλας από τότε που επιβλήθηκαν οι κυρώσεις, αποτελούμενη από περισσότερα από 50 VLCC, 80 Suez/Aframaxes και περισσότερα από 30 LR1/MR/Handies. Ενώ αυτά τα πλοία είναι απίθανο να εξαφανιστούν εν μία νυκτί, ενδέχεται σύντομα να περιθωριοποιηθούν καθώς εμφανίζονται νέοι αγοραστές για φορτία από τη Βενεζουέλα. Η ζήτηση για το βαρύ αργό πετρέλαιο της χώρας είναι πιθανό να προέλθει από τις ΗΠΑ, την Ινδία, μεγάλους Κινέζους αγοραστές καθώς και σύνθετα ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Οι κινεζικές μεγάλες εταιρείες που κατέχουν πετρέλαιο για συμβόλαια χρέους θα είναι πρόθυμοι να επανεκκινήσουν τις ροές, αλλά θα κάνουν ελάχιστα για να βελτιώσουν την οικονομική κατάσταση της Βενεζουέλας, επομένως οι αγοραστές στις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ευρώπη πιθανότατα θα είναι προτιμητέοι», είπε ο Gibson.
Ο ναυλομεσίτης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «συνολικά η ανάπτυξη είναι ένα θετικό βήμα για τον κλάδο μας. Η κλίμακα του αντίκτυπου θα εξαρτηθεί από το αν η Βενεζουέλα θα κρατήσει το τέλος της συμφωνίας, επιτρέποντας στις ΗΠΑ να κρατήσουν τις κυρώσεις εκτός τραπεζιού. Όσο περισσότερο οι κυρώσεις παραμένουν εκτός τραπεζιού, τόσο περισσότερα πλοία που προηγουμένως ασχολούνταν με αυτό το εμπόριο θα περιθωριοποιούνται και θα αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την αγορά, μετατοπίζοντας τους αυξημένους όγκους πετρελαίου μακριά από τον σκοτεινό στόλο”.