Η μαζική εισβολή ηλεκτρονικών μεγαθηρίων, στο υπερρυθμισμένο ευρωπαϊκό τραπεζικό περιβάλλον δεν μπορούσε να αφήσει αλώβητες τις ελληνικές τράπεζες.
Οι παράλογα υψηλές χρεώσεις και προμήθειες πάνω στις οποίες στήριζαν την επιβίωσή τους οι ελληνικές τράπεζες, σήμερα διώχνουν τους πελάτες που έχουν εναλλακτικές επιλογές.
Μεγάλης εμβέλειας, αξιοπιστίας και δυναμικότητας, μη τραπεζικοί οργανισμοί με υψηλή εξειδίκευση και πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας, έρχονται να προσφέρουν στους Έλληνες καταναλωτές την εμπειρία της πραγματικά σύγχρονης τραπεζικής υπηρεσίας με απόλυτη εξυπηρέτηση.
Η Ελλάδα αποτελεί πλέον μια από τις 32 αγορές της Ευρώπης στην οποία η PayPal επεκτείνει το σύστημα ΧΟΟΜ, μια διεθνή υπηρεσία που αφορά την αποστολή εμβασμάτων. Οι χρήστες της υπηρεσίες σε αυτές τις 130 χώρες μπορούν να στείλουν χρήματα, να πληρώσουν λογαριασμούς ή να πιστώσουν χρήματα σε τηλέφωνα.
Θα είναι πολύ δύσκολο, για την νέα γενιά καταναλωτών τραπεζικών υπηρεσιών στην Ελλάδα να αποδεχθούν ότι για να εξυπηρετηθούν θα πρέπει να επισκεφθούν οι ίδιοι το τραπεζικό κατάστημα να υποστούν βαριές διαδικασίες και γραφειοκρατία, αναμονή σε ουρές εξυπηρέτησης, βλέποντας ένα πολυπληθές προσωπικό εξυπηρέτησης να προσπαθεί να δικαιολογήσει τον μισθό και την παρουσία του στην Τράπεζα.
Η σύγκρουση ανάμεσα στο παλιό και το νέο που ήδη έχει έρθει και αποτελεί καθημερινότητα είναι αναπόφευκτη.
- Ο παλαιού τύπου συνδικαλισμός δεν είναι χρήσιμος.
- Η παλιές μορφές διοίκησης αχρηστεύονται.
Η νέα εποχή απαιτεί ρήξη με το παρελθόν.
Δεν καταρρέει το τραπεζικό σύστημα αλλά οι παλιές δομές και διαδικασίες του.
Η άμεση και διαρκής προσαρμογή είναι μονόδρομος…