Το μέλλον των αερομεταφορών όπως όλα δείχνουν μας επιφυλάσσει μεγάλες εκπλήξεις, με πρώτη την δυναμική είσοδο των ιπτάμενων ταξί στον κλάδο. Μία βρετανική και μία βραζιλιάνικη startup έδωσαν το έναυσμα για την εμπορική χρήση του εν λόγω ιπτάμενου μέσου.
Η Vertical Aerospace Group, που εδρεύει στο Bristol της Βρετανίας, πέτυχε μια συμφωνία -υπό όρους- που αφορά την παραγγελία 1.000 ηλεκτρικών αεροσκαφών (συνολικής αξίας έως και 4 δισ. δολαρίων) από αγοραστές, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines Group Inc. και της Virgin Atlantic Airways Ltd.
Η Εmbraer SA της Βραζιλίας επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευση της μονάδας της που αναπτύσσει ηλεκτρικά αεροσκάφη απογείωσης και προσγείωσης, ή eVTOLs, με μια δημόσια εταιρεία.
Την ίδια ώρα στην Καλιφόρνια μια άλλη νεοφυής επιχείρηση, η Archer Aviation Inc. παρουσίασε τα μελλοντικά της ηλεκτρικά αεροσκάφη, έχοντας βρει ήδη επενδυτή, την United Airlines Holdings Inc. η οποία της διέθεσε 20 εκατ. δολάρια.
Αν και καμία από τις συγκεκριμένες εταιρείες δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμα προκειμένου να δημιουργήσει ηλεκτρικά αεροσκάφη εμπορικής χρήσης, ο κορυφαίος ρυθμιστικός αερομεταφορέας της Ευρώπης αναμένει να γίνουν οι συγκεκριμένες εγκρίσεις ήδη από το 2024. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε παραγγελίες επειδή διαβλέπουν προοπτικές ανάπτυξης σε έναν ανερχόμενο κλάδο, την ώρα που ασκούνται έντονες πιέσεις για τη μείωση εκπομπών άνθρακα.
Τα ιπτάμενα ταξί είναι σχεδιασμένα να φιλοξενούν λίγους επιβάτες, όπως τα ηλεκτροκίνητα ελικόπτερα. Ωστόσο είναι πιο αθόρυβα, πιο ευέλικτα και χωρίς εκπομπές, χρησιμοποιώντας πολλαπλούς μικρούς ηλεκτρικούς rotors.
Τα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να πραγματοποιούν σύντομα ταξίδια, με εμβέλεια 100 μιλίων ή λιγότερο, και αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά ατόμων πάνω από αστικά σημεία που πλήττονται από συμφόρηση. Πολλοί κατασκευαστές eVTOL σχεδιάζουν να μεταβούν τελικά στην παραγωγή αεροσκαφών χωρίς πιλότους.
Με πληροφορίες από το Bloomberg