Οι ασφαλιστικές Allstate και American Family Insurance άνοιξαν τον δρόμο-Αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Τάση μείωσης των ασφάλιστρων ΙΧ λόγω COVID-19 καταγράφεται στις ΗΠΑ και απομένει να φανεί εάν ανάλογα φαινόμενα θα παρατηρηθούν και σε άλλες χώρες: Με φόντο το lockdown και την δραστική μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους, δυο αμερικανικές ασφαλιστικές ανακοίνωσαν ότι θα επιστρέψουν μέρος των ασφαλίστρων στους πελάτες τους επειδή έχουν λιγότερα τροχαία ατυχήματα να καλύψουν και να αποζημιώσουν.
Η Allstate, τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία ασφάλισης ΙΧ των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει στους πελάτες της το 15% των ασφαλίστρων για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, κάτι που μεταφράζεται σε «μποναμά» της τάξης των 600 εκατ. δολαρίων. Η American Family Insurance (ένατος μεγαλύτερος «παίκτης» στον ίδιο κλάδο) εξήγγειλε εφάπαξ επιστροφή ποσού 50 δολαρίων σε κάθε ΙΧ που έχει ασφαλίσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάλογες πρωτοβουλίες εξετάζουν και άλλες εταιρείες του κλάδου/
Η Allstate θα ξεκινήσει τις επιστροφές από την επόμενη εβδομάδα, πιστώνοντας τα σχετικά ποσά στις πιστωτικές κάρτες ή τους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών της. Η AmericanFamily θα αρχίσει να στέλνει επιταγές των 50 δολαρίων το επόμενο δίμηνο. Με τον τρόπο αυτό, ακόμα και οι πελάτες που είχαν προκαταβάλει τα ασφάλιστρα για τους επόμενους 6 ή 12 μήνες θα επωφεληθούν.
«Θέλαμε να επιστρέψουμε ένα ποσό που να κάνει διαφορά στους πελάτες μας αλλά και να συνάδει με τις εκτιμήσεις μας αναφορικά με τις μειωμένες αιτήσεις αποζημίωσης», σημείωσε ο Ken Muth, επικεφαλής επικοινωνίας της AmericanFamily.
Τόσο η American Family όσο και η Allstate άφησαν να εννοηθεί ότι ίσως φανούν ακόμα πιο γενναιόδωρες προς τους πελάτες τους, εάν η κρίση του κορωνοϊού συνεχιστεί και μετά τον Μάιο. «Θα αξιολογήσουμε την εξέλιξη της πανδημίας και αναλόγως θα αποφασίσουμε», σημείωσε ο εκπρόσωπος της Allstate, Ben Tobias.
Αρκετές άλλες εταιρείες εξετάζουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες, σύμφωνα με τον MarkFriedlander, διευθυντή εταιρικών επικοινωνιών του Insurance Information Institute, με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Ελπίζουμε ότι εθνικές και περιφερειακές ασφαλιστικές εταιρείες θα υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα».
Η Progressive Insurance είπε ότι ετοιμάζεται να ακολουθήσει το παράδειγμα των Allstate και Family Insurance.
“Και εμείς εξετάζουμε πώς να επιστρέψουμε μέρος των ασφαλίστρων στους πελάτες μας, αξιοποιώντας τη μείωση του κινδύνου που προκύπτει από την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα σχέδιά μας θα αποσαφηνιστούν σύντομα¨, δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
H State Farm, η μεγαλύτερη εταιρεία ασφάλισης ΙΧ των ΗΠΑ θα λάβει τις αποφάσεις της αυτή την εβδομάδα. «Με σχολεία και επιχειρήσεις κλειστά, γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας οδηγούν πολύ λιγότερο από ότι θα περίμεναν», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Οι εταιρείες ασφάλισης ΙΧ μπορούν να επιστρέψουν χρήματα στους πελάτες τους γιατί λόγω του lockdown έχουν μειωθεί δραστικά και οι αιτήσεις αποζημίωσης. Για παράδειγμα, στην Καλιφόρνια η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 60% και τα ατυχήματα κατά 50% από την έναρξη των περιοριστικών μέτρων στις 20 Μαρτίου. Οι εταιρείες λαμβάνουν και άλλα μέτρα για να βοηθήσουν τους πελάτες τους που απολύθηκαν ή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Η TravelersInsurance έχει «παγώσει» τις ακυρώσεις/μη ανανεώσεις συμβολαίων σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής. Ανάλογες πρωτοβουλίες εξετάζει και η USAA.