της Ευγενίας Τζανέτου, Cargo, Crew & Aviation Underwriτer, Corporate & Special Risks Solutions & της Ντενίζ Ρούμπου, Marine Underwriter, Corporate & Special Risks Solutions

Οι πολεμικές επιχειρήσεις που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή της Ουκρανίας έχουν αυξήσει τους κινδύνους σε μεταφορές εμπορευμάτων, ειδικά στις εμπλεκόμενες περιοχές. 

Η εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία διαταράχθηκε σε πρώτη φάση κατά την έναρξη της πανδημίας, φάνηκε να ομαλοποιείται και να αναπτύσσεται το τελευταίο έτος. 

Παρ’ όλα αυτά, μετά τις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις, έχει επηρεαστεί εκ νέου σημαντικά, από τη στιγμή που η Ουκρανία και η Ρωσία είναι οι κύριοι προμηθευτές πρώτων υλών και ενέργειας. 

Το κλείσιμο των λιμανιών της Ουκρανίας έχει σαν αποτέλεσμα την υπερσυγκέντρωση πλοίων σε ευρωπαϊκά λιμάνια, η οποία, με τη σειρά της, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Λόγω της συσσώρευσης στα λιμάνια, εκτιμάται ότι θα υπάρξει σοβαρή έλλειψη των διαθέσιμων κενών εμπορευματοκιβωτίων.

 Οι αεροπορικές και οι ναυτιλιακές εταιρείες, λόγω των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί, διαφοροποιούν τα δρομολόγιά τους και εκτελούν μεγαλύτερες διαδρομές, με αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευμάτων. Την κατάσταση αυτή επιδεινώνει η αύξηση των τιμών του πετρελαίου, η οποία επηρεάζει σημαντικά τη ναυτιλία και συμβάλλει σε επιπλέον αύξηση των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων.

 Οι παραπάνω παράγοντες, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού, οδηγούν αναγκαστικά σε ανατίμηση των προϊόντων, όπως όλοι έχουμε καταλάβει. Η άνοδος των τιμών ενέργειας θα πλήξει, πέραν των άλλων κλάδων της οικονομίας, και τον κλάδο της ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων.

 Το λιμάνι της Οδησσού ανήκει σε μία από τις πιο σημαντικές θαλάσσιες εμπορικές αρτηρίες. Σε περίπτωση που η πολεμική σύγκρουση επηρεάσει και αυτό το λιμάνι, θα υπάρξουν ακόμα πιο σοβαρές επιπτώσεις στις εισαγωγές και τις εξαγωγές εμπορευμάτων.

 Λόγω των κυρώσεων, οι ξένες επιχειρήσεις είτε παγώνουν τις δραστηριότητές τους είτε αποχωρούν μαζικά από τις συναλλαγές με τη Ρωσία, με αποτέλεσμα να εντείνεται περαιτέρω η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα.

 Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για ασφάλιση μεταφερόμενων εμπορευμάτων και ευθύνης μεταφορέων στην ελληνική αγορά δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτές του εξωτερικού, όπου ο όγκος τόσο των επιχειρήσεων όσο και των μεταφερόμενων φορτίων είναι πολλαπλάσιος. 

Περισσότερα στο insuranceworld.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here