Ολες οι αναφορές εγχώριων και ξένων Μέσων, που επιχειρούν ανάλυση της επίσκεψης Μόντι στην Αθήνα εστιάζουν στις πολλαπλές αναφορές του Ινδού πρωθυπουργού στη γεωγραφία, στην εφοδιαστική αλυσίδα και την προοπτική δημιουργίας μίας “πύλης εισόδου” των προϊόντων της οικονομίας της χώρας στην Ε.Ε.
Παρονομαστής ένα όνομα Πειραιάς, ένα λιμάνι- και πιο λιμάνι- υπό κινεζική διοίκηση.
- Ωστόσο, επιχειρηματίας ο οποίος συμμετείχε στο γεύμα σημείωνε με νόημα ότι, στο περιθώριο των συνομιλιών ακούστηκε και ένα δεύτερο όνομα, Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα ο ίδιος (ο επιχειρηματίας) προχώρησε βήματα παρακάτω λέγοντας πως, ενδεχόμενη διευκόλυνση της Ινδίας να διεκδικήσει τον ΟΛΘ θα είχε την σύμφωνη (πολλαπλώς) γνώμη της Πρεσβείας στην Αθήνα, θα λειτουργούσε (δυνητικά) ως αντιστάθμιση στην παρουσία της Κίνας (CosCo) στον Πειραιά/ΟΛΠ, θα αποτελούσε δε συντομότερη “πύλη εισόδου” με πρόσβαση στο πιο αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο (από Θεσσαλονίκη προς Ανατ.Κεντρ.Ευρώπη), στην Εγνατία και πλησιέστερα σε νευραλγικούς λιμένες- όπως είναι η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη.