Ζημίες έναντι κερδών και μείωση κύκλου εργασιών κατέγραψε στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης η Aegean, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έπληξε σημαντικά τη δραστηριότητα της εταιρείας.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, από τις αρχές Ιουλίου 2020 μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η AEGEAN πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7%, μεταφέροντας όμως, ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Δείτε επίσηςΣτο τελικό στάδιο συζητήσεων η συμφωνία-πακέτο για την Aegean

Με την εξέλιξη της πανδημίας και των σταδιακών εκ νέου περιορισμών, ιδιαίτερα μετά τα τέλη Αυγούστου, να καθορίζουν τον βαθμό δραστηριοποίησης του Ομίλου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε €155,1 εκατ. από €512,5 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ οι ζημίες μετά από φόρους στα €28,3 εκατ. σε σχέση με κέρδη €90,2 εκατ. το 2019.

Το εννεάμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €342,5 εκατ. έναντι €1,031 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €187,1 εκατ., έναντι κερδών ύψους €77,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

“Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυό μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Είμαστε περήφανοι, που η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε και μέσω της διεθνούς αξιολόγησης της Skytrax, με την εταιρεία να λαμβάνει διάκριση 4 αστέρων (4-Star COVID-19 Airline Safety Rating). Καταφέραμε να μεταφέρουμε σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες και να περιορίσουμε  τις ζημίες της περιόδου στο ένα τρίτο εκείνων του προηγούμενου (δευτέρου) τρίμηνου.

Για τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021 είναι προφανές ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας, καθώς και οι νέοι περιορισμοί με lockdowns ανά την Ευρώπη και στην Ελλάδα, μας οδηγούν σε δραστηριότητα σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% από τo 2019.

Η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά του πρώτους μήνες του 2021, αλλά και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων, προσβλέπουμε να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην αναγκαία ευελιξία για να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις ανάγκες των επιβατών μας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αλλά και στην περαιτέρω θωράκιση της χρηματοοικονομικής μας θέσης”.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €433,3 εκατ. στις 30/09/20, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (τραπεζικός δανεισμός και ομολογιακό δάνειο) σε €290 εκατ.

Η εταιρεία παρέλαβε στις 21/11 το έβδομο αεροπλάνο neo της οικογένειας Airbus Α320 ΝΕΟ (και το δεύτερο A321neo) από την συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ