Το χθεσινό περιστατικό σχετικά με ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κάηκε στο Χαλάνδρι κατά την φόρτιση της μπαταρίας του, αναδεικνύει το τεράστιο θέμα της ασφάλισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν πλέον εξειδικευμένα πακέτα ασφάλισης ηλεκτρονικών αυτοκινήτων η οποία διαφέρει εντελώς από την ασφάλιση των συμβατικών αυτοκινήτων.
Η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στα ηλεκτρικά οχήματα, με ασφαλιστήρια συμβόλαια να καλύπτουν εκτός των άλλων τα καλώδια φόρτισης, τους διάφορους συνδέσμους και τους ταχυφορτιστές, ενώ στα δεδομένα της ασφάλισης περιλαμβάνεται και η ευθύνη τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει στο καλώδιο που βρίσκεται στο πεζοδρόμιο και τραυματιστεί κατά τη διάρκεια της φόρτισης.
Eπισκευές και ανταλλακτικά
Οι επισκευές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά από κάποιο ατύχημα είναι σημαντικά πιο ακριβές από τις επισκευές των συμβατικών οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η επισκευή τους είναι πιο δαπανηρή για τις ασφαλιστικές εταιρείες, με αποτέλεσμα τα ασφάλιστρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πιο ακριβά.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την άλλη στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.
Τα ανταλλακτικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα ακριβά. Τα ελαφριά πάνελ του αμαξώματος είναι φτιαγμένα από άνθρακα και αλουμίνιο που ανεβάζουν το κόστος κατά την διάρκεια της επισκευής. Ενώ οι μπαταρίες των EV προστατεύονται σε μεγάλο βαθμό σε περίπτωση σύγκρουσης, είναι δαπανηρή η αντικατάστασή τους εάν καταστραφούν. Πέρυσι, τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CCC Intelligent Solutions έδειξαν ότι το 50% των αξιώσεων περιελάμβανε αντικατάσταση της μπαταρίας.
Οι καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να είναι μεγαλύτερες σε σχέση με τα ισοδύναμα συμβατικά αυτοκίνητα. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για την επισκευή τους, άρα υψηλότερες χρεώσεις για όχημα αντικατάστασης.
Οι τεχνικοί φανοποιείων για να μπορέσουν να ασχοληθούν και να επιδιορθώσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να έχουν επιπλέον εκπαίδευση, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερα ωριαία εργατικά, άρα μεγαλύτερη αποζημίωση.