Νίκος Σακελλαρίου

Ο όμιλος φέρεται ασφαλισμένος σε ξένη ασφαλιστική με παρουσία στην Ελλάδα ενώ ο αντασφαλιστής είναι βρετανική εταιρεία

Η κακόβουλη επίθεση στο μηχανογραφικό σύστημα πληρωμών  των εταιρειών  του ομίλου ΦΟΥΡΛΗ και μάλιστα την περίοδο των μεγαλύτερων πωλήσεων του έτους (Black Friday, ανοικτά καταστήματα Κυριακή) καταδεικνύει την ολοένα και μεγαλύτερη αναγκαιότητα για την ασφάλιση έναντι των κυβερνοεπιθέσεων.

Ο όμιλος ΦΟΥΡΛΗ ήταν ήδη ασφαλισμένος σε ξένη ασφαλιστική εταιρεία (με υποκατάστημα στην Ελλάδα) και η οποία έχει τα μεγαλύτερα προβλήματα ασφάλισης έναντι cyber attacks. Το πρόβλημα τώρα που θα κληθεί η εταιρεία να αντιμετωπίσει , θα είναι οι πιθανές απαιτήσει τρίτων για πιθανές βλάβες (υλικές και ηθικές) που θα επικαλούνται.  Ο ασφαλιστικός όμιλος μέσω της ξένης μεσιτικής θα πρέπει να επαληθεύσει τις ζημιές που δέχθηκε το σύστημα και να δείξει ότι δεν υπήρχε διαρροή προσωπικων δεδομένων.  Το συμβάν αυτό ήταν το μεγαλύτερο σε έκταση που συνέβη τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και η έκβασή των εξελίξεων ως προς τις ζημιές και τις αποζημιώσεις  είναι άγνωστη.   Το θέμα είναι ότι θα στρεσσαριστεί η εταιρεία που τον είχε ασφαλίσει σε τέτοιο σημείο που ίσως ο Δεκέμβριος θα είναι αφιερωμένος στο θέμα αυτό (διαδικαστικά και γραφειοκρατικά) και οι αποζημιώσεις θα επηρεάσουν την χρήση.  Απ’ ότι γνωρίζουμε η αντασφάλιση του ασφαλιστικού ομίλου είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα οπότε δεν θα συναντήσει πρόβλημα εάν αποδειχθεί το μέγεθος της επίθεσης.