Να ιδρυθεί -με συμμετοχή του κράτους- μία Εταιρεία Ειδικού Σκοπού (Special Purpose Vehicle), που θα αναζητήσει τρόπους χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των εταιρειών ακτοπλοϊας, προτείνει μελέτη της PwC, για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου.
Σημαντική μελέτη για την εξέλιξη του κλάδου, καθώς στην ετήσια έθεση της XRTC (Ξηραδάκης) ο ελληνικός στόλος είναι “γερασμένος” με τα 6 στα 10 πλοία να είναι ναυπηγικής ηλικίας 22 ετών και άνω.
Το 1 στα 4 πλοία είναι άνω των 30 ετών.
Με αφορμή την συγκεκριμένη μελέτη (της PwC) και την πρωτοβουλία της ΝΕΕ, εξυφαίνονται- και πάλι- σενάρια για τις εισηγμένες του κλάδου.
- Με επίκεντρο την ΑΝΕΚ, τα δάνεια της 240 εκατ.€ και το ενδιαφέρον της πλευράς Γκριμάλντι, όπως αποκαλύπτει το NPLConfidential.
Με βάση τη μελέτη της PWC, η οποία περιγράφει την σημαντικότητα της ακτοπλοΐας για τη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος μπορεί να διεκδικήσει σημαντικά κονδύλια από τα ευρωπαϊκά ταμεία σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, τα οποία θα δοθούν για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
- Με βάση εκτιμήσεις της αγοράς το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει περίπου στα 4,5 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ακτοπλοΐα μέσω αμέσων και εμμέσων επιδράσεων συμμετέχει στο ΑΕΠ με 12,9 δισ., ή με ποσοστό 7,3%, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα δρομολόγια της Αδριατικής η συμμετοχή ξεπερνά τα 16 δισ. ή το 9,2% του ΑΕΠ