Μπορείτε να δείτε τους νικητές των βραβείων αναλυτικά, στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://ethosevents.eu/greek-exports-forum-amp-awards-2021-nikites/
Στις ευκαιρίες που προκύπτουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις από το νέο Σχέδιο Ανασυγκρότησης και Εξωστρέφειας της Ελληνικής Κυβέρνησης, το οποίο παρέχει χρηστικά εργαλεία και πληροφορίες προκειμένου οι επιχειρήσεις να ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα σε μία περίοδο που κυριαρχεί ο προβληματισμός για τις γεωπολιτικές συγκρούσεις και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, επικεντρώθηκαν οι εργασίες του Greek Exports Forum & Awards 2021. Παράλληλα, η διοργάνωση ανέδειξε και επιβράβευσε τις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν στον εξαγωγικό τομέα, πετυχαίνοντας θετικά αποτελέσματα παρά την σημαντική επήρεια των επιπτώσεων της πανδημίας στο σύνολο της οικονομίας.
Για 10η συνεχή χρονιά, η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) του Υπουργείου Εξωτερικών σε συνεργασία με την ethosEVENTS, το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ διοργάνωσαν το συνέδριο – θεσμός για τον εξαγωγικό τομέα, το Greek Exports Forum το οποίο και φέτος πραγματοποιήθηκε μαζί με τα Greek Exports Awards 2021.
Το Greek Exports Forum & Awards 2021 διεξήχθη υβριδικά την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022, σε παράλληλη online μετάδοση των ομιλιών, συζητήσεων και απονομών μέσα από την LiveOn, την πρώτη πλήρη, all-in-one, ψηφιακή πλατφόρμα για την Επιχειρηματική Επικοινωνία και τα Events, και το τρισδιάστατο ψηφιακό εκθεσιακό της κέντρο, το LiveOn Expo Complex. Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες είχαν την Παρασκευή 04 Μαρτίου την ευκαιρία να κάνουν προσωπικές ενημερωτικές συναντήσεις (B2B meetings) με εκπροσώπους χορηγών και Διμερών Επιμελητηρίων ώστε να διερευνήσουν την προοπτική δικτύωσης τους στις αγορές που τους ενδιαφέρουν και να μάθουν με λεπτομέρεια για τις δυσκολίες και τις ευκαιρίες διμερών εμπορικών συνεργασιών.
Στην εναρκτήρια προσφώνησή του στο Greek Exports Forum, ο κ. Αντώνιος Κατεπόδης, Πρόεδρος ΕΝΔΥ ΟΕΥ, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β, Διευθυντής, Β2 Διεύθυνση Τεκμηρίωσης & Διαχείρισης Ποιότητας, Υπουργείο Εξωτερικών, τόνισε ότι ο κλάδος έχει θεσμική παρουσία 73 ετών, με 60 γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων σε 51 χώρες, με αποστολή την προώθηση της εξωστρέφειας της οικονομίας της χώρας, καθώς και την υποστήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στις ξένες αγορές. «Βρισκόμαστε σε μία χρονική συγκυρία που όλοι προσαρμόζονται στην πραγματικότητα, μετά την κρίση της covid-19, την ενεργειακή κρίση, την εκτίναξη του πληθωρισμού, την κρίση στην Ουκρανία», ανέφερε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι το 2021 υλοποιήθηκαν 200 δράσεις έναντι 102 το 2021, σε 55 χώρες.
Ακολούθησε με μια σημαντική ομιλία του, κατά την οποία έκανε και την παρουσίαση του νέου «Προγράμματος Εξωστρέφειας», ο κ. Κώστας Φραγκογιάννης, Υφυπουργός Εξωτερικών, Αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, ο οποίος ανέφερε ότι η οικονομική διπλωματία έχει κομβικό ρόλο στον τομέα της εξωστρέφειας. «Στα τελευταία 2,5 χρόνια εντείναμε τις προσπάθειές μας ως ΥΠΕΞ, στηρίξαμε τις ελληνικές επιχειρήσεις, πραγματοποιήσαμε δεκάδες ταξίδια. Προωθήσαμε τις ευαίσθητες οικονομικές υποθέσεις, αναβαθμίσαμε τις σχέσεις μας με ΗΠΑ, Γαλλία, Ινδία, Ιράκ, Ιαπωνία. Η παρουσία διεθνών κολοσσών στην χώρα μας είναι γεγονός», επεσήμανε, τονίζοντας ότι «Προσωπικά οραματίζομαι την μετά-covid Ελλάδα ως περιφερειακή δύναμη, ουσιαστικό παράγοντα σταθερότητας, παράγοντα ευημερίας και ανάπτυξης, την οραματίζομαι ως πόλο καινοτομίας, μια εξωστρεφή Ελλάδα».
Ο κ. Ιωάννης Σμυρλής, Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Υπουργείο, Εξωτερικών & Πρόεδρος ΔΣ, Enterprise Greece στην ομιλία του με τίτλο «Αναδιάρθρωση Παραγωγής για αξιοποίηση νέων ευκαιριών – Σχέδιο Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης», ανέφερε ότι «Έχει επιτευχθεί η αναμόρφωση της οικονομικής διπλωματίας. Η Enterprise Greece και ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) στέκονται δίπλα στις επιχειρήσεις με σύγχρονα εργαλεία». Ειδικότερα επεσήμανε ότι «Δημιουργήσαμε νέα εργαλεία, στοχευμένα στη περίοδο των lockdown. Η προσέλκυση επενδύσεων και η προβολή νεοφυών start up θα αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης. Παράλληλα ενεργοποιήσαμε το συμβόλαιο εξωστρέφειας στο οποίο συμμετέχουν παραγωγικοί φορείς. Το ΥΠΕΞ σχεδιάζει με όλους τους φορείς πως θα αντιμετωπίσουμε αυτήν την κρίση, με τον πόλεμο».
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, ανέφερε στον χαιρετισμό του πως «Όσοι ασχολούνται με την ελληνική οικονομία, αντιλαμβάνονται ότι η κυβέρνηση σύστησε την καλύτερη επιτροπή ειδικών οικονομολόγων, με επικεφαλής τον Νομπελίστα Χρ. Πισσαρίδη. Τα συμπεράσματα της έκθεσης έγιναν κτήμα όλων των υπουργών και στηρίχθηκε σε αυτήν το εθνικό σχέδιο Ελλάδα 2.0. Βάλαμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία σε ένα πλάνο για να αναπτύξουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο». Κλείνοντας τόνισε ότι «η κρίση στην Ουκρανία θα φέρει μεν ανατάραξη σε όλα τα σχέδια, αλλά αυτά θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς και η Ελλάδα θα είναι μία διαφορετική χώρα».
Η κα. Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της Enterprise Greece, Αναπληρώτρια Γενική Επίτροπος Ελλάδας στην EXPO 2020 DUBAI, επεσήμανε ότι «πλησιάζουμε άμεσα σε μια φαινομενικά μετά-covid περίοδο, με αισιόδοξη πορεία, αλλά προκύπτουν νέοι αστάθμητοι παράγοντες, όπως ο πόλεμος, ο οποίος πέραν από τις ανθρώπινες απώλειες, προκαλεί ντόμινο ανατιμήσεων σε ενέργεια, καύσιμα κτλ. Πρέπει να τερματιστεί πρωτίστως για το καλό της ανθρωπότητας, και εν συνεχεία της ανάπτυξης».
Η ίδια επεσήμανε πόσο σημαντικό για το brand name είναι το εθνικό στρατηγικό σχέδιο εξωστρέφειας, σημειώνοντας ότι «Αναπτύξαμε πελατοκεντρική στρατηγική, προχωρήσαμε στον μετασχηματισμό, κάναμε αλλαγές στην οργανωτική δομή, ενσωματώσαμε δράσεις κάτω από δυο άξονες: Την πελατειακή βάση και τον αναπτυξιακό μηχανισμό».
Ο κ. Γρηγόριος Σταματόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), ανέφερε ότι τα τελευταία 2 χρόνια ο ΟΑΕΠ είχε διπλό στόχο: Να στηρίξει τις επιχειρήσεις στα δύσκολα χρόνια, κρατώντας παράλληλα κερδοφόρο τον οργανισμό. «Κάναμε επαφές, αξιολογήσαμε τα καλύτερα μοντέλα ΟΑΕΠ παγκοσμίως και καταλήξαμε σε μοντέλο Ιταλίας. Aπό οργανισμός που ασφαλίζει, μετασχηματιστήκαμε σε οργανισμό με ευρεία γκάμα προϊόντων, μέχρι στο κομμάτι του financing, πάντα σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ, το ΥΠΕΞ. Αλλάζει ριζικά ο οργανισμός. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Τράπεζα, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ως μία εταιρεία στην οποία θα έλθουν οι Έλληνες εξαγωγείς και θα εκμεταλλευτούν τα νέα προϊόντα» τόνισε ο κ. Σταματόπουλος.
Στο Panel Ι με θέμα «Επενδύσεις και εξωστρέφεια στο επίκεντρο του νέου αναπτυξιακού μοντέλου» και συντονιστή τον Χρήστο Κώνστα, Δημοσιογράφο – Head of Content, ethosMEDIA, ο Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος, Καθηγητής Χρηματοοικονομικών και Ενεργειακής Οικονομίας -Διευθυντής στο Κέντρο Ενεργειακής Μετάβασης & Αειφορίας, Audencia Business School, τόνισε: «Διανύουμε δύσκολες εποχές, με την ενεργειακή κρίση που ξεκίνησε από το φθινόπωρο του 2021. Με τον πόλεμο, τα πράγματα πάνε στο χειρότερο ως έκβαση, και αυτό δημιουργεί μία δύσκολη κατάσταση στις ενεργειακές αγορές. Αυξήθηκε η τιμή του πετρελαίου -πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι- και οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν στην βιομηχανία και τα νοικοκυριά». Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για το μεγάλο κόστος του φυσικού αερίου, σημειώνοντας: «Οι τιμές είναι εξωπραγματικές. Αν και ο πόλεμος είναι σε εξέλιξη, οι ροές φυσικού αερίου δεν έχουν σταματήσει. Ήδη κάποιες ενεργειακές τράπεζες έχουν εξαιρεθεί από το SWIFT. Εάν ωστόσο διακοπεί η παροχή φυσικού αερίου, θα έχουμε μια μεγάλη ενεργειακή κρίση που θα διαρκέσει πολύ καιρό, σίγουρα για όλο το 2022».
Ο κ. Γιώργος Φιλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, ανέφερε: «Υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση στις άμεσες ξένες επενδύσεις το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ και οι εισροές για το σύνολο του έτους ξεπέρασαν τα 5 δισ. ευρώ, έναντι 2,9 δισ. το 2020. Οι μεγαλύτερες ξένες ροές άμεσων επενδύσεων βεβαιώνουν την άνοδο της οικονομίας ακόμη και εν μέσω πανδημίας. Η αύξηση αυτή αγγίζει το 13% ακόμη και την χρονιά, προ πανδημίας, το 2019. Στην Enterprise Greece παρακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις και παρεμβαίνουμε εκεί που υπάρχει ενδιαφέρον με σημαντικές προοπτικές. Υπάρχει συνεχής ροή επενδυτικών αιτημάτων και φακέλων που κατατίθεται στη Δ/νση στρατηγικών επενδύσεων».
Ο κ. Αντώνιος Κατεπόδης ανέφερε: «Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε ευέλικτες πρακτικές που έχουν εφαρμόσει χώρες-υποδείγματα εξαγωγικής οργάνωσης και ένα βασικό εργαλείο σε αυτήν την προσπάθεια ενοποίησης είναι το στρατηγικό πεδίο εξωστρέφειας. Το κυριότερο είναι το στρατηγικό σχέδιο του ΥΠΕΞ που έχει ως άξονα την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια με 9 στόχους: Ενίσχυση διμερών και πολυμερών σχέσεων, προσέλκυση επενδύσεων, ενίσχυση εξαγωγών, παρουσία σε διεθνή έργα, ενεργειακή διασυνδεσιμότητα, δίκτυα μεταφορών-εφοδιαστικές αλυσίδες, τεχνολογίες, στοχευμένη χρήση συνεργασίας, αναβάθμιση δομών οικονομικής διπλωματίας».
Ο κ. Παναγιώτης Ζάραγκας, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’, Υπουργείο Εξωτερικών, πραγματοποίησε παρουσίαση της ιταλικής αγοράς, επισημαίνοντας ότι «η Ιταλία αποτελεί τον 1ο οικονομικό στρατηγικό εταίρο της Ελλάδας και τον πρώτο προορισμό της ελληνικής εξωστρέφειας». Όπως είπε ο κ. Ζάραγκας, οι συναλλαγές ανάμεσα στις δύο χώρες ολοένα και πληθαίνουν, με το πρόσημο των συναλλαγών να παρουσιάζει μια αύξηση της τάξης του 42% από το 2016 έως το 2021 και με τις διμερείς σχέσεις να βρίσκονται ένα βήμα από το κατώφλι των 10 δισ. ευρώ. Παραθέτοντας προτάσεις ενίσχυσης της διμερούς συνεργασίας, σχολίασε πως «οι δύο χώρες είναι έτοιμες να περάσουν σε ένα επόμενο βήμα, στη σύσταση ενός υψηλότερου υποστηρικτικού θεσμικού κελύφους και τη σύσταση του ανώτατου επιχειρηματικού συμβουλίου, που θα περιλαμβάνει και το Ελληνο-Ιταλικό επιμελητήριο».
O κ. Παντελής Γιαννούλης, Σύμβουλος ΟΕΥ A’, Υπουργείο Εξωτερικών, στην παρουσίαση που πραγματοποίησε για την αγορά της Ρουμανίας, είπε πως η Ρουμανία αποτελεί παράδειγμα επιτυχημένης επιχειρηματικής εξωστρέφειας, καθώς για έκτη συνεχή χρονιά παρουσιάζει αύξηση των εξαγωγών της. Όπως επεσήμανε: «Στο κεφάλαιο των επενδύσεων, παρατηρείται έντονη δραστηριοποίηση επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων. Οι ελληνικές εξαγωγές το 2021 άγγιξαν τα 805 εκατ. ευρώ και τα εξαγώγιμα προιόντα που πρωταγωνίστησαν, ήταν μεταξύ άλλων σίδηρος/σιδηρομεταλλεύματα, πλαστικά, χαλκός, λέβητες κ.ά.». Όπως ενημέρωσε ο κ. Γιαννούλης, η Ελλάδα βρίσκεται στην 8η θέση στον κατάλογο των επενδυτών στη Ρουμανία. Οι συνολικές επενδύσεις άγγιξαν το 1,92 δισ. ευρώ, ενώ έντονη είναι η συμμετοχή ελληνικού κεφαλαίου σε ρουμανικές επιχειρήσεις.
Παρουσίαση της αγοράς των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων πραγματοποίησε ο κ. Δημήτριος Θωμόπουλος, Διευθύνων Γραμματέας ΟΕΥ Ντουμπάι Πρεσβείας της Ελλάδας στα ΗΑΕ, ο οποίος την τρέχουσα περίοδο δίνει το “παρών” στο ελληνικό περίπτερο της έκθεσης Expo Dubai. Στην έναρξη της ομιλίας του ο κ. Θωμόπουλος ενημέρωσε ότι το ελληνικό περίπτερο έχει δεχθεί έως σήμερα 420.000 επισκέπτες και εκτιμάται πως έως το τέλος της έκθεσης θα φθάσει τους 500.000. Ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά της αγοράς των ΗΑΕ, ο κ. Θωμόπουλος τόνισε πως είναι μια αγορά με αρκετές ιδιομορφίες, παρόλ’ αυτά οι αρχές έχουν πετύχει σημαντική πρόοδο όσον αφορά τα πρότυπα και τα ρυθμιστικά μέτρα. Πρόσφατα ελήφθησαν κάποια μέτρα πολιτικής, μεταξύ άλλων η επιβολή ΦΠΑ στο 5%, εταιρικού φόρου 9% που θα ισχύσει από το 2023, αλλά και η άρση της υποχρέωσης για τοπικό εταίρο με 51% σε εγχώρια εταιρεία, όπως και η χαλάρωση προϋποθέσεων για παραμονή στη χώρα.
Ο κ. Γιάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών ανέφερε ότι «ο κλάδος των logistics είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη χώρας και αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας που συνεισφέρει στο 10% του ΑΕΠ, με 10 δισ. ευρώ ακαθάριστη αξία», επισημαίνοντας ότι «ο κλάδος καλείται και τώρα με την κρίση να διασφαλίσει την ομαλή ροή των αγαθών. Τα logistics αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την γεωγραφική θέση μας και η Ελλάδα να καταστεί μείζον διαμετακομιστικός κόμβος».
Στο Panel IΙ με θέμα «Εργαλεία υποβοήθησης των εξαγωγών: Προγράμματα Χρηματοδότησης και Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων» και συντονιστή τον κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη, CEO, ethosGROUP, ο κ. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, λαμβάνοντας τον λόγο, είπε πως το 2021 η Ελλάδα σημείωσε “high score” εξαγωγών, που άγγιξε τα 40 δισ. περίπου, ήτοι 22% του ΑΕΠ. Στη συνέχεια ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό και δεν πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να εξαγάγουν, καθώς δεν διακατέχονται όλες από την απαραίτητη εξαγωγική κουλτούρα. «Οι εξαγωγές έχουν γίνει μόδα παντού. Είναι δύσκολο σπορ οι εξαγωγές και σπορ για έξυπνους», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Διομήδης Θεοχαρόπουλος, BSc, MBA, Υπεύθυνος Προγράμματος Beyond Exports IST College, στην τοποθέτησή του έδωσε έμφαση στην ανάγκη της εκπαίδευσης, ως βασική προτεραιότητα για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών. «Εξειδικευόμαστε στην εκπαίδευση των ελληνικών επιχειρήσεων, τις βοηθάμε να βρουν τους τρόπους για το πώς να εξάγουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Ο κύριος πυλώνας της ελληνικής επιχειρηματικότητας είναι οι 200.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις που υπάρχουν, πολλές εκ των οποίων δυσκολεύονται να κάνουν εξαγωγές γιατί δεν έχουν πρόσβαση σε πελάτες που θα τους πληρώσουν μέσα σε 30, 60 ή και έως 120 μέρες. Ο κύριος άξονας τόνωσης των εξαγωγών έχει να κάνει με την εξαγωγική κουλτούρα η οποία λειπει από τις ελληνικές ΜμΕ», επεσήμανε.
Μια περιγραφή της ασφάλισης πιστώσεων και της δραστηριοποίησης στον κλάδο της Μega Brokers έκανε ο κ. Τάσος Χατζηθεοδοσίου, Αντιπρόεδρος της Mega Brokers. «H ασφάλιση πιστώσεων είναι ένα εργαλείο για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Αυτό που κάνει σε πρώτο στάδιο η MEGA BROKERS είναι να πληροφορήσει τις εταιρείες επί της ασφάλισης πιστώσεων. Γίνεται αξιολόγηση όλων των εταιρειών του κλάδου που δραστηριοποιούνται. Η εταιρεία έτσι ξέρει πού να δώσει πίστωση και που να την αποφύγει. Ταυτόχρονα, η ασφάλιση πιστώσεων μπορεί να οφελήσει και εμπορικά. Όταν πωλούμε με πίστωση θα μπορούμε και να διαπραγματευθούμε ένα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από ό,τι αν πληρώναμε μετρητοίς», επεσήμανε ο κ. Χατζηθεοδοσίου, κάνοντας παράλληλα ιδιαίτερη αναφορά στους κινδύνους από κυβερνοεπιθέσεις και τις καλύψεις των συμβολαίων cyber insurance.
Στο Panel IIΙ με θέμα «Προκλήσεις για τις ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις από τις αυξήσεις του ενεργειακού κόστους» και συντονιστή τον Χρήστο Κώνστα, Δημοσιογράφο – Head of Content, ethosMEDIA, η κα. Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ΥΠΕΝ, επεσήμανε ότι ήδη το δημόσιο έχει επιδοτήσει με δύο δισ. ευρώ τους καταναλωτές λόγω των αυξήσεων στο κόστος ενέργειας μεταξύ Σεπτεμβρίου και Φεβρουαρίου και συνεχίζει με οριζόντια επιδότηση για τις επιχειρήσεις τον Μάρτιο. Η ίδια, σημείωσε ότι το εθνικό σχέδιο είναι η απολιγνιτοποίηση και ο στόχος είναι η δημιουργία περισσότερων ΑΠΕ και μονάδων αποθήκευσης ενέργειας, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει λάθος τρόπος για την απολιγνιτοποίηση.
Ο κ. Θεόδωρος Πελαγίδης, Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, τοποθετήθηκε για τον πληθωρισμό, καθώς οι προβληματισμοί έχουν ενταθεί με τον πόλεμο και τα απρόβλεπτα γεγονότα που φέρνει, με ορατή πλέον την επίπτωση στις τιμές. «Είμαστε σε επιδείνωση του φαινομένου των τιμών, από πέρυσι την άνοιξη και ο πληθωρισμός έχει εξελιχθεί πια σε πληθωρισμό ζήτησης», ανέφερε. Ο ίδιος σημείωσε ότι «τα εργασιακά κόστη δεν είναι σημαντικά σε σχέση με τα άλλα ανελαστικά κόστη. Το ενεργειακό κόστος είναι το στοιχείο στο οποίο υστερούσε η χώρα και πλέον σήμερα οι πρώτες ύλες είναι ασύγκριτα ακριβότερες από την δεκαετία του ’70 όταν ξεκίνησε η αποβιομηχανοποίηση».
Ο κ. Αθανάσιος Σαββάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος & Πρόεδρος Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, ανέφερε ότι το 50% των βιομηχανιών δεν είχαν μετακυλήσει μέχρι τον Ιανουάριο τα αυξημένα κόστη τους στον καταναλωτή. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι μέχρι το Φεβρουάριο τα κυβερνητικά μέτρα βοήθησαν, αλλά τώρα όπως τρέχουν τα γεγονότα δεν είναι σίγουρος ότι είναι αρκετά ή αποτελεσματικά. Σημείωσε ότι θα πρέπει να σχεδιασθούν τα μέτρα που θα βοηθήσουν τις βιομηχανίες να υιοθετήσουν τις απαραίτητες τεχνολογίες, μέχρι να λειτουργήσει το σωστό μείγμα που θα περιλαμβάνει μεγάλο ποσοστό των ΑΠΕ.
Ο κ. Νίκος Βέττας, Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή η τιμή του φυσικού αερίου έχει τετραπλασιαστεί, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος έχει πολλαπλασιαστεί 2,5 φορές και υπάρχει πλέον προβληματισμός αν έχουμε μετρήσει σωστά και «πήραμε περισσότερα ρίσκα σε σχέση με την Ευρώπη, διότι η πράσινη μετάβαση έχει φυσικά μεγάλο νόημα για την ποιότητα της ζωής μας και την βιωσιμότητα, αλλά πρέπει να έχει και νόημα οικονομικά».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, οι ΑΠΕ θα είναι κυρίαρχες τα επόμενα 10 χρόνια, «όμως μεσολαβούν αυτά τα 10 κρίσιμα χρόνια. Το κόστος του λιγνίτη προφανώς έχει ανέβει πολύ. Αν η Ευρώπη αυξήσει την εξάρτησή της σε φυσικό αέριο από χώρες και καθεστώτα που είναι εκτός ελέγχου, αυτό είναι ένα ρίσκο που πρέπει να το αποφασίσει. Όπως πρέπει να αποφασίσει και πόσο «πράσινο» θεωρεί το συγκεκριμένο καύσιμο», είπε.
Ο κ. Μάρκος Βερέμης, Συνιδρυτής και Πρόεδρος Δ.Σ. Upsteam, Εταίρος BigPi Ventures, μιλώντας για τον τεχνολογικό κλάδο που εκπροσωπεί, δήλωσε υπερήφανος και αισιόδοξος που ο κλάδος αυτός έτρεξε με αναπτυξιακούς ρυθμούς πέντε φορές ταχύτερους από άλλους κλάδους και παρατήρησε ότι υπάρχουν οι εταιρείες που μπορεί να υποστηρίξουν τη μεγέθυνση. Στάθηκε και στα deals που έχουν γίνει, ωστόσο ανέφερε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου είναι τελικά η χρηματοδότηση και το κόστος του δανεισμού, το οποίο δυσκολεύει τον κλάδο της τεχνολογίας και έχει αρχίσει και αυξάνεται.
Στην ενότητα «Success Stories», ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της PELOPAC ΑΒΕΕ, παρουσίασε την δταστηριότητα της εταιρείας, η οποία παράγει και εξάγει τυποποιημένα ελληνικά τρόφιμα και μεσογειακά προϊόντα, σε περισσότερες από 40 χώρες του κόσμου. Η εταιρία πρωτοπορεί από τον τρόπο λειτουργίας της, μέχρι τις συσκευασίες της, έχοντας στο επίκεντρο των προϊόντων της τις επιτραπέζιες ελιές. Ο κ. Κωνσταντινίδης είπε, ότι η εταιρεία εστιάζει στην ομαδική δουλειά, την κορυφαία ποιότητα, την καινοτομία και λειτουργεί με ευελιξία. Κύριες αγορές της Pelopac, είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία.
Η κα. Ζωή Παλατιανά, Διευθύντρια Marketing & Διεθνών Πωλήσεων της PALAPLAST AE, επεσήμανε ότι η εταιρεία εξάγει σήμερα σε 73 χώρες, συμπληρώνοντας πλέον 42 χρόνια δραστηριότητας. Αυτή τη στιγμή η Palaplast είναι μια βιομηχανία παραγωγής πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων που θεωρείται ηγέτης στον ελλαδικό χώρο με την εξαγωγική της δραστηριότητα να ξεκινάει ήδη από το 1988. Οι κεντρικές εγκαταστάσεις της Palaplast στεγάζονται σε ιδιόκτητα κτίρια στην Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου Θεσσαλονίκης, ενώ εξαγόρασε νέα μονάδα στη Θήβα. Δημιουργεί 4.000 προϊόντα που κατά 90% σχεδιάζει και παράγει σε δικές της εγκαταστάσεις.
Τελετή Απονομής
Την ολοκλήρωση των εργασιών του Greek Exports Forum, ακολούθησε μια ζωντανή βραδινή εκδήλωση κατά την οποία έγινε η απονομή των Greek Export Awards της χρονιάς, ως επιβράβευση στις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν εξαγωγικά.
Η Τελετή ξεκίνησε με την απονομή μιας πολύ σημαντικής τιμητικής διάκρισης, του «Honorary Export Distinction», που έλαβε ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης.
Στο πλαίσιο της Τελετής Απονομής, Κεντρικός Ομιλητής ήταν ο κ. Χρήστος Τσόλκας, Business Advisory, ο οποίος μοιράστηκε με τους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες την σημαντική εμπειρία του από την ουκρανική αγορά στην οποία έζησε και εργάστηκε τα προηγούμενα χρόνια, πραγματοποιώντας ιδιαίτερη αναφορά στην κρίση του 2014 την οποία βίωσε ως διευθύνων μιας μεγάλης επιχείρησης στην χώρα αυτή. Επεσήμανε ότι κρίσεις θα υπάρχουν συνέχεια και ότι ο κάθε ηγέτης θα πρέπει να προετοιμάζει κατάλληλα την επιχείρηση και το προσωπικό, εφαρμόζοντας στρατηγικές crisis leadership. Tαυτόχρονα ανέφερε ότι σε αυτές τις περιόδους, θα πρέπει να εφαρμόζονται τέσσερις βασικές αρχές -τακτικές: η ηγεσία να βρίσκεται πάντα δίπλα στους εργαζόμενους, να γίνεται επεξεργασία πολλών σεναρίων, να γίνεται ανάθεση καθηκόντων και να αποφεύγεται η μυστικοπάθεια.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης οι παρευρισμόμενοι παρακολούθησαν την ομιλία του κ. Αλέξανδρου Πετρίδη, Chief Commercial Officer της ISOMAT Group, ο οποίος πραγματοποίησε αναφορά στην ιστορία της εταιρείας, που ξεκινώντας το 1980 έχει εξελιχθεί σε έναν εξαγωγικό όμιλο παραγωγής οικοδομικών υλικών, διαθέτοντας σήμερα τρεις παραγωγικές μονάδες (Ελλάδα, Ρουμανία, Σερβία) και πέντε εμπορικές θυγατρικές. Η ISOMAT εξάγει σήμερα σε περισσότερες από 80 χώρες και δημιουργεί κάθε χρόνο 15-20 νέα προϊόντα. Για την προσεχή τριετία η εταιρεία έχει προγραμματίσει επενδύσεις της τάξης των 11,2 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε η απονομή των Greek Export Awards 2021. Tα κορυφαία βραβεία της βραδιάς, κατέκτησαν η εταιρεία ISOMAT το βραβείο Gold στην κατηγορία Top Greek Export Company 2021 και η εταιρεία SuperAlloys Engineering ΚΕΧΑΓΙΑΣ Β. & Λ. ΟΕ το βραβείο Gold στην κατηγορία Τοp Innovation in Exports.
Μπορείτε να δείτε τους νικητές των βραβείων αναλυτικά, στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://ethosevents.eu/greek-exports-forum-amp-awards-2021-nikites/
Greek Exports Forum & Awards, 3 Μαρτίου 2022, Liveon Hybrid Event