Τι μπορεί να συνδέει τον υψηλότερο ουρανοξύστη της Νέας Υόρκης, το πολυτελές κατάστημα CHANEL στο Μανχάταν και τα headquarters του τενολογικού κολοσσού «Huawei» στην Κίνα;
Η απάντηση: Ο ελληνικός Όμιλος «Παυλίδης Α.Ε. Μάρμαρα Γρανίτες» που εφοδίασε με κορυφαίας ποιότητας μάρμαρα τα παραπάνω κατασκευαστικά εγχειρήματα.
Όλα φέρουν την υπογραφή του. Μέσα στην περίοδο της πανδημίας, εντοπίσαμε μία άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη του CEO της δραμινής μαρμαροβιομηχανίας Χριστόφορος Παυλίδης στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Την τελευταία οκταετία, ο όμιλος έχει τριπλασιάσει τον τζίρο, την καθαρή θέση και τα λειτουργικά κέρδη του και αύξησε τους εργαζομένους στους 950 από 300. Παράλληλα έχει αποκτήσει τα μεγαλύτερα λατομεία των Βαλκανίων, με αποτέλεσμα να καθίσταται πλέον «παίκτης» παγκόσμιας εμβέλειας, με συνολική δυναμικότητα παραγωγής 400.000 τόνων μαρμάρου ετησίως.
Οίνος ευφραίνειν καρδίαν
Μην ξεχνάμε, ότι, πέραν των κύριων δραστηριοτήτων, ασχολείται με οινοποιείο στη Δράμα, Κτήμα Παυλίδη. Εκεί παράγονται μερικά από τα πιο λαμπρά ελληνικά κρασιά, όπως το Thema και τα μονοποικιλιακά Emphasis.
Η δυναμική επέκταση στα Βαλκάνια και η limestone της Louis Vuitton
Η Παυλίδης Α.Ε. Μάρμαρα Γρανίτες προχώρησε σε εξαγορά 100% των μετοχών της εταιρείας DIONYSSO MARBLE BULGARIA, η οποία έχει στην κατοχή της τα δυο μεγαλύτερα λατομεία εξόρυξης του ασβεστολιθικού υλικού Vratza (limestone) το οποίο είναι γνωστό από αρχαιοτήτων χρόνων και έχει επιλεγεί σε πολλά μνημειώδη έργα.
Η δυναμικότητα των νέων λατομείων ανέρχεται σε 60.000 ton. ετησίως.
Κατά τη διάρκεια των ετών, το Vratza(limestone) έγινε παγκοσμίως γνωστό, λόγω των άριστων διακοσμητικών και τεχνικών προδιαγραφών του, ενώ είναι διαδεδομένο σε πολλές χώρες της Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής. Είναι ευρέως γνωστό ως υλικό υψηλής ποιότητας τόσο για εξωτερικές όψεις, όσο και για διακοσμήσεις εσωτερικών επιφανειών.
Κάποια από τα αντιπροσωπευτικότερα έργα, στα οποία χρησιμοποιήθηκε το VRATZA είναι το Leopold Museum-Vienna, Frankfurt Main Opera Tower, London BAPS Shri Swaminarayan Mandir, LouisVuitton-Berlin, Kempinski Gold Coast Hotel-CityAccraκ.α.
Δείτε τι έγραφε το Banks.com.gr για το θέμα.
Επενδύσεις (επί ελληνικού εδάφους) και στην ενέργεια
«Ό,τι δεν κινείται, χάνεται», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της δραμινής μαρμαροβιομηχανίας Χριστόφορος Παυλίδης, εξηγώντας τους λόγους που ωθούν τον όμιλο σε συνεχή κινητικότητα, με επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στους τομείς του μαρμάρου (32 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2010-2020) και των αιολικών πάρκων (45 εκατ. ευρώ στις Σέρρες, στη διετία 2020-2021, όπου εντός του πρώτου μισού του νέου έτους αναμένεται να συνδεθεί στο δίκτυο και το νέο αιολικό πάρκο, εγκατεστημένης ισχύος 40MW στον δήμο Σιντικής).
Με την ίδια αυτή φράση εξηγεί και την επιμονή του ομίλου (που αντλεί εννέα στα 10 ευρώ του τζίρου του από εξαγωγές) στην ιχνηλασία της διεθνούς αγοράς για αναπτυξιακές ευκαιρίες:
μεταξύ άλλων, εξετάζεται το ενδεχόμενο εξαγοράς περισσότερων λατομείων, όχι μόνο στην περιοχή των Βαλκανίων, αλλά μέχρι ψηλά στον χάρτη της Ευρώπης.
Ήδη, ο όμιλος κατέχει τις μεγαλύτερες εκμεταλλεύσεις στη νοτιοανατολική Ευρώπη, με συνολικά 10 λατομεία στο δυναμικό του, εκ των οποίων έξι στην Ελλάδα και τέσσερα στις γειτονικές χώρες, μεταξύ των οποίων τα κυρίαρχα στη Βόρεια Μακεδονία (μάρμαρο Sivec), την Αλβανία (Perla) και, τέλος, τη Βουλγαρία (Vratza), όπου πρόσφατα εξαγόρασε το 100% των μετοχών της «Dionyssomarble Bulgaria».