“Ένας πιο έξυπνος τρόπος πληρωμής”. Με αυτό το moto, η Klarna εισήλθε πρόσφατα στην ελληνική αγορά και κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του Πάνου Γερμανού.
Ήταν μόλις τον περασμένο Μάιο όταν οι επικεφαλής της fintech εταιρείας δήλωναν ενθουσιασμένοι για το άνοιγμα των νέων γραφείων τους στην Αθήνα. Πολύ πρόσφατα η Public Group, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, ανακοίνωσε ότι μπαίνει στην εταιρεία ως στρατηγικός επενδυτής στον νέο κύκλο χρηματοδότησης ύψους 800 εκατ. ευρώ. Άλλοι επενδυτές είναι, μεταξύ άλλων, η Mubadala Investment Company και το Canada Pension Plan.
Ως φαίνεται ο Πάνος Γερμανός διείδε μεγάλες προοπτικές στην Κlarna και όχι αδίκως. Η fintech έχει εξασφαλίσει κατά το παρελθόν ηχηρά ονόματα επενδυτών, όπως η SoftBank, η οποία ηγήθηκε ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 639 εκατ. δολ. νωρίτερα η εταιρεία είχε «σηκώσει» γύρο 650 εκατ. δολ.
Νωρίτερα στο τρέχον έτος, το Public Group, πρώτο στην ελληνική αγορά λιανικής συνεργάστηκε με την Klarna, παρουσιάζοντας την υπηρεσία “Public Now Pay Later”. Η συνεργασία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία καθώς 1 στους 5 πελάτες του public.gr που επέλεξαν να κάνουν αγορές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, προτίμησαν την πληρωμή με Klarna. Μόλις την περασμένη εβδομάδα η ανακοινώθηκε η επέκταση της συνεργασίας τους, μέσω της υπηρεσίας “Pay in 3” την οποία φέρνει για πρώτη φορά τo Public Group στην ελληνική αγορά, που παρέχει τη δυνατότητα ευέλικτων online πληρωμών σε άτοκες δόσεις.
“Όραμά μας είναι να οδηγούμε την αγορά μπροστά και να διαμορφώνουμε εντελώς νέες εμπειρίες, συνδυάζοντας καινοτόμες πλατφόρμες και υπηρεσίες που αναβαθμίζουν το αγοραστικό ταξίδι των πελατών μας” ανέφερε μετά τις ανακοινώσεις περί επέκτασης της συνεργασίας ο Ρόμπυ Μπουρλάς, CEO του Public Group.
Ποια είναι όμως η Κlarna;
Πρόκειται για σουηδική εταιρία fintech, η οποία ιδρύθηκε το 2005 και προσφέρει υπηρεσίες χρηματοοικονομικού χαρακτήρα που έχουν να κάνουν κυρίως με καταναλωτικές πληρωμές. Από το 2011 κι έπειτα, υπολογίζεται πως το 40% όλων των e-commerce πωλήσεων στη Σουηδία, έγιναν μέσω της Klarna. Σήμερα, αποτελεί την κορυφαία υπηρεσία παγκοσμίως με περισσότερους από 90 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε 17 χώρες, με στόχο την παροχή έξυπνων & ευέλικτων τρόπων πληρωμής στις Online αγορές τους.
Η εταιρεία απασχολεί περί τους 5.000 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται σε 45 αγορές και διαθέτει γραφεία σε 13 ευρωπαϊκές πόλεις σε εννιά χώρες.
Μια εταιρεία με όραμα
Ο Πάνος Γερμανός είναι ένας έξυπνος επιχειρηματίας. Σε κάθε συνεργασία του, πέραν των δεδομένων που έχει μπροστά του, επιλέγει συνεργάτες με όραμα και διάθεση για εξέλιξη.
Η Klarna είναι μια εταιρεία που δεν επαναπαύεται και αναζητά διαρκώς να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες που παρέχει. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ανακοινώσει ήδη την επέκταση της δραστηριότητάς της στο e-commerce, μέσω της Pricerunner.
Η εφαρμογή της Klarna θα επεκταθεί σύντομα για να συμπεριλάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι Σουηδοί της Κlarna σκοπεύουν να δημιουργήσουν έναν ηλεκτρονικό προορισμό “all-inclusive” για ψώνια, πληρωμές και διαχείριση οικονομικών. Για αυτό τον σκοπό αναμένεται να ενσωματώσουν σύντομα στη δομή της Klarna σύντομα τις υπηρεσίες της Pricerunner που απέκτησαν τον Νοέμβριο του 2021, τις οποίες θα διαθέσουν διεθνώς, ανά φάσεις.
Η Pricerunner είναι ένα ευρωπαϊκό προϊόν λειτουργίας και σύγκρισης τιμών. Οι έμποροι λιανικής και τα διαδικτυακά καταστήματα χρησιμοποιούν τον ιστότοπο για να κάνουν τη γκάμα των προϊόντων τους διαθέσιμη στο ευρύ κοινό μέσω μιας κεντρικής πύλης. Όμως δεν πρόκειται για μια απλή πλατφόρμα παρουσίασης προιόντων ηλεκτρονικά, με στόχο την πώλησή τους.
Ένα χρήσιμο εργαλείο για τους καταναλωτές, σε περιόδους αντίξοων οικονομικών συνθηκών είναι η ενσωματωμένη ειδοποίηση πτώσης της τιμής ενός προιόντος. Μέσω την νέας υπηρεσίας της Klarna, oι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να υποδείξουν το μέγιστο που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα αντικείμενο ή πόσο πρέπει να μειωθεί η τιμή σε ευρώ ή σε ποσοστά για να γίνει προσεγγίσιμο σε αυτούς. Όταν και εφόσον η τιμή πέσει σε επιθυμητά επίπεδα, η εφαρμογή τους ειδοποιεί.
Τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας έχουν ήδη υιοθετηθεί σε μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία και τελικά θα επεκταθούν σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η fintech.