Γιάννης Κολοβός, Διευθύνων Σύμβουλος, Εdenred

Συνέντευξη στον Χρήστο Κώνστα

 

Είναι απλός, είναι ευγενικός, είναι ευχάριστος. Κάνει μια δουλειά που του αρέσει πολύ, γιατί προσφέρει κάτι περισσότερο από έναν μισθό στον εργαζόμενο.

Η Edenred προσφέρει ηθική ανταμοιβή και κοινωνική ευαισθησία στις επιχειρήσεις-πελάτες της, κι αυτές, με τη σειρά τους, προσφέρουν στους δικούς τους υπαλλήλους την αίσθηση ότι αποτελούν μέλος μιας οικογένειας. Μιας οικογένειας που τους φροντίζει, αλλά και τους ελέγχει, με επιμέλεια.

Η Edenred είναι η εταιρεία που εφηύρε τη διατακτική γεύματος Ticket Restaurant και έχει καταστεί σήμερα παγκόσμιος ηγέτης στις προπληρωμένες εταιρικές υπηρεσίες.

Ο κ. Γιάννης Κολοβός γεννήθηκε στην Αθήνα. Τελείωσε το 22ο Λύκειο Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε Μηχανολογία στο Watford College και Διοίκηση Επιχειρήσεων με Major στο Marketing στο Deree.

Από το 1987 έως και το 1996, εργάστηκε σε σημαντικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στις πωλήσεις και την ανάπτυξη αγορών (Ανατολικής Μεσογείου και Ρωσίας).

Ο ίδιος περιγράφει πως το 1996 συνάντησε τον τότε μελλοντικό εργοδότη του σε μια συνάντηση που δεν ήθελε να πάει. Ερωτεύτηκε την ιδέα της Edenred, παράτησε την προηγούμενη καριέρα του και αφοσιώθηκε σε αυτό που τον ευχαριστεί.

Προσπαθεί να βάλει κανόνες σε αυτήν τη νέα για την Ελλάδα αγορά. Κανόνες ηθικής και αποτελεσματικότητας. Το λέει καθαρά: Προκειμένου να αναπτυχθεί η αγορά της προσφοράς και της μέριμνας των επιχειρήσεων προς τους εργαζόμενους, είμαι διατεθειμένος να χάσω τζίρο, κέρδη και μερίδια. Αρκεί να μεγαλώσει αυτή η ιδέα.

Εξηγήστε μου πώς ξεκίνησε η ιδέα των υπηρεσιών της Edenred;

Η ιστορία των υπηρεσιών της Edenred ξεκίνησε 52 χρόνια πριν, όταν ο Jacques Borel αποφάσισε να «εξαγάγει» στη Γαλλία την καινοτομία του John Hack, ο οποίος ήταν ο εμπνευστής της ιδέας των διατακτικών για την κάλυψη του μεσημεριανού γεύματος στην Αγγλία. Έτσι, γεννήθηκε η διατακτική σίτισης Ticket Restaurant®, η οποία αναγνωρίστηκε επίσημα ως η πρώτη πραγματική κοινωνική παροχή για τους εργαζόμενους.

Τα χρόνια που ακολούθησαν, το σύστημα παροχών για εργαζόμενους συνέχισε να αναπτύσσεται και να επεκτείνεται παγκοσμίως, ξεκινώντας από την Ευρώπη και, στη συνέχεια, στη Λατινική Αμερική. Έτσι φτάσαμε στο 1996, όπου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η διατακτική γεύματος Ticket Restaurant® στην ελληνική αγορά, δίνοντας μια νέα διάσταση στις παροχές προς εργαζόμενους.

Πλέον. οι διατακτικές γευμάτων Ticket Restaurant® αποτελούν μια σημαντική παροχή για τους εργαζόμενους, με την εφαρμογή τους να είναι πλέον εδραιωμένη σε περισσότερες από 45 χώρες παγκοσμίως.

 Στην Ελλάδα;

Κοιτώντας πίσω σ’ αυτά τα 23 χρόνια που η Edenred δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, δεν θα μπορούσα παρά να είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος και χαρούμενος για την πορεία μας και πάνω από όλα για τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε δημιουργήσει με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας…

Τον τελευταίο καιρό, η εταιρεία σας έκανε «μεγάλο θόρυβο», αφού ήταν ανάμεσα στους πρώτους παρόχους της υπηρεσίας Apple Pay στην Ελλάδα. Η αλήθεια όμως είναι πως δεν είστε εταιρεία τεχνολογίας, αλλά υπηρεσιών…

Οι πελάτες μας και οι άνθρωποί τους βρίσκονται σταθερά στην πρώτη γραμμή των δραστηριοτήτων μας και γι’ αυτούς δίνουμε καθημερινά τον καλύτερό μας εαυτό, ώστε να τους παρέχουμε καθημερινά λύσεις που προσθέτουν αξία σε κάθε επίπεδο. Η τεχνολογία, η καινοτομία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο των λύσεων που σχεδιάζουμε, με σκοπό τη δημιουργία ισχυρού user engagement.

Στο πλαίσιο αυτό, η Edenred έφερε το Apple Pay στην Ελλάδα, μια υπηρεσία-ορόσημο στην ψηφιακή στρατηγική μας, καθιστώντας μας έναν από τους πρώτους παρόχους mobile πληρωμών στην ελληνική αγορά. Πλέον, όλοι οι κάτοχοι των καρτών Ticket Restaurant® και Spendeo® μπορούν να πραγματοποιούν ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια τις καθημερινές συναλλαγές τους, χρησιμοποιώντας απλά την Apple συσκευή τους!

Είμαστε πεπεισμένοι ότι με το Apple Pay ξεκινάει μια νέα εποχή για τις υπηρεσίες μας και τους κατόχους τους. Μια εποχή όπου η παρουσία μας στο mobile περιβάλλον θα ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο, καθιστώντας μας τον καθημερινό, ψηφιακό συνεργάτη όλων των κατόχων.

Μιλώντας για ψηφιακό μετασχηματισμό, η ψηφιοποίηση αποτελεί μονόδρομο για όλες τις επιχειρήσεις του «σήμερα». Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος προκειμένου να ενισχύσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

 Η ψηφιοποίηση αποτελεί πράγματι μονόδρομο για όλες τις επιχειρήσεις που έχουν όραμα για το μέλλον. Με επενδύσεις στην τεχνολογία που ξεπέρασαν τα 150 εκατ. το 2018, η τεχνολογία και η καινοτομία αποτελούν σημαντική προτεραιότητα στον σχεδιασμό των νέων λύσεών μας, αλλά και στην εξέλιξη των υπαρχόντων.

Εξαιρετικό παράδειγμα η λύση Spendeo, το Νο 1 σύστημα διαχείρισης εταιρικών εξόδων, που δίνει απάντηση στην ανάγκη για μετρητά, στη γραφειοκρατία, στα λάθη, τα υψηλά κόστη διαχείρισης και στην έλλειψη ελέγχου που μαστίζει τις εταιρείες. Με τη Spendeo οι εταιρείες απολαμβάνουν απόλυτο έλεγχο, μείωση κόστους και χρόνου διαχείρισης έως και 50%, και απαλλαγή από την ανάγκη για συλλογή αποδείξεων, εφόσον πλέον όλες τους οι συναλλαγές που είναι εναρμονισμένες με την εταιρική πολιτική της κάθε εταιρείας είναι διαθέσιμες 24/7 στην αντίστοιχη πλατφόρμα διαχείρισης Spendeo.

Έτσι, συνδυάζοντας την ευελιξία μιας επαναφορτιζόμενης, προπληρωμένης κάρτας, με τον έλεγχο μιας online πλατφόρμας που καταγράφει και ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των εταιρικών καρτών, αλλά και τη φορητότητα μιας σύγχρονης mobile, είναι βέβαιο πως η Spendeo είναι εδώ για να βοηθήσει τις εταιρείες να επιτύχουν πιο γρήγορα το πλάνο του μετασχηματισμού τους.

 Τι είδους επιχειρήσεις συνεργάζονται με την Edenred σήμερα στην Ελλάδα;

Η Edenred συνεργάζεται σήμερα με 5.500 εταιρείες-πελάτες, εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 200.000 δικαιούχους-εργαζόμενους. Οι πελάτες μας, είτε πρόκειται για εταιρείες με έναν ή δύο εργαζόμενους είτε πρόκειται για πολυεθνικές εταιρείες ή εταιρείες των 15.000 ατόμων, έχουν ένα κοινό σημείο: Έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στους ανθρώπους τους, ενδιαφέρονται για το well-being, πράγμα που έχει σημαντικά θετική επίπτωση στην παραγωγικότητά τους.

Επιπλέον, σε μια εργασιακή πραγματικότητα που είναι άκρως ανταγωνιστική και η ανάγκη εύρεσης ικανού και αφοσιωμένου ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί πρόκληση, οι εταιρείες-πελάτες μας προσπαθούν εμπράκτως να προσελκύσουν νέα, ικανά στελέχη, αλλά και να διατηρήσουν τα υπάρχοντα, προσφέροντάς τους παροχές, δίνοντάς τους τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα και την καθημερινότητά τους πιο εύκολη.

Οι λύσεις της Edenred καλύπτουν μια ευρεία γκάμα αναγκών, από τις καθημερινές ανάγκες διατροφής εν ώρα εργασίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, μέχρι τις ανάγκες διαχείρισης εταιρικών εξόδων, γι’ αυτούς που περνούν αρκετές ώρες εκτός γραφείου ή ταξιδεύουν συχνά για λογαριασμό της εταιρείας, όπως γεύματα, διαμονή, σε ξενοδοχεία, καύσιμα, μετακινήσεις κ.ά.

Επιπλέον, οι λύσεις της Edenred προάγουν την ευημερία, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά των εργαζομένων, δίνοντάς τους το κίνητρο να συνεχίσουν να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό στον εργασιακό τους χώρο.

 Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι εταιρείες που συνεργάζονται με την Edenred;

Η πολυετής εμπειρία, η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση, και η αξιοπιστία της Edenred είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε, και μας καθιστούν πραγματικό συνεργάτη για χιλιάδες εταιρείες που μας εμπιστεύονται εδώ και 23 ολόκληρα χρόνια.

Αναπτύσσοντας και παρέχοντας λύσεις για τις εταιρείες και τους ανθρώπους τους, δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Αντίθετα, εμπλουτίζουμε συνεχώς το portfolio των υπηρεσιών μας με νέες, καινοτόμες προτάσεις, καλύπτοντας σήμερα μια ευρύτατη γκάμα αναγκών, από την παροχή σίτισης για τους εργαζόμενους, την επιβράβευση έως και τη διαχείριση των εταιρικών εξόδων. Έτσι η μοναδικότητα, η ποιότητα και συνάμα η πληρότητα των υπηρεσιών μας είναι οι βασικότεροι λόγοι που έχουμε χτίσει μια τόσο ουσιαστική και μακρόχρονη σχέση με τους πελάτες μας.

 Δεν είναι κάπως περίπλοκο αυτό το σχήμα;

Έχουμε εστιάσει στην απλότητα. Τόσο στον τρόπο που σχεδιάζουμε τις λύσεις μας όσο και στον τρόπο που τις παρέχουμε, έχουμε φροντίσει οι λύσεις αυτές να απαντούν και να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μεγάλων ομίλων ελληνικών εταιρειών που αναπτύσσονται ολοένα και περισσότερο, των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, και αναζητούν ταχύτητα και ευελιξία, ώστε να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές και βιώσιμες.

 Ποιες είναι αυτές οι καινοτόμες λύσεις για τις οποίες μιλάτε συχνά;

Μέσα σε αυτά τα 23 χρόνια, μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι και για πολλές πρωτιές. Κάνοντας την αρχή το 1996, που παρουσιάσαμε πρώτοι την έννοια της διατακτικής σίτισης στην Ελλάδα, συνεχίσαμε το 2016 με τις πρώτες διατακτικές σε ηλεκτρονική μορφή, την κάρτα Ticket Restaurant®, δίνοντας έτσι μια άλλη διάσταση, κάνοντας τις συναλλαγές των χιλιάδων κατόχων των λύσεών μας ακόμα πιο εύκολες και κυρίως ασφαλείς.

Προσφέρετε δικές σας τεχνολογικές λύσεις;

Επενδύσαμε σημαντικά στην τεχνολογία, δημιουργώντας online πλατφόρμες αλλά και mobile εφαρμογές, όπως το MyEdenred και το Spendeo mobile app, που δίνουν τη δυνατότητα στους κατόχους των λύσεων που το επιθυμούν να έχουν μια self-service εμπειρία, και να διαχειρίζονται τη λύση που έχουν στα χέρια τους end to end. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε εκεί για όσους χρειάζονται υποστήριξη ή για να προσφέρουμε άμεσα λύσεις σε ζητήματα που μπορεί να προκύψουν.

Με μια πολυμελή ομάδα στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, είμαστε εκεί καθημερινά για να παρέχουμε υποστήριξη τόσο στους πελάτες μας και τους ανθρώπους τους όσο και στο συνεργαζόμενο δίκτυο των καταστημάτων, που σήμερα ξεπερνούν τα 10.000 σημεία πανελλαδικά.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι 9 στους 10 πελάτες μας θα σύστηναν τις υπηρεσίες μας και τη συνεργασία με την Edenred συνολικά.

 Κάνετε έρευνες για να διαπιστώσετε τις ανάγκες των εταιρικών πελατών σας;

Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα έρευνας. Οι έρευνες αυτές από τη μια πλευρά μάς βοηθούν στο να δημιουργούμε λύσεις που θα καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες των σύγχρονων οργανισμών, και από την άλλη στο να συλλέγουμε αδιάκοπα feedback, ώστε να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι.

Έτσι προέκυψε και η λύση Spendeo. Η πρώτη Πανελλήνια Έρευνα για τη Διαχείριση Εταιρικών Εξόδων, που πραγματοποιήσαμε τον Οκτώβριο του 2017, μας βοήθησε να αφουγκραστούμε την ανάγκη των εταιρειών για έλεγχο και ευελιξία, ενώ ταυτόχρονα ανέδειξε το γεγονός ότι, πλέον, “one size does not fit all”.

Αυτό είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά που έχουν συμβάλει στην επιτυχία της λύσης αυτής. Το γεγονός ότι η υπηρεσία είναι πλήρως προσαρμόσιμη στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.

 To νέο φορολογικό πλαίσιο που έφερε στη Βουλή η κυβέρνηση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση; Συμβάλλει κατά κάποιον τρόπο στη δική σας δουλειά;

Είναι γεγονός πως η βαριά φορολογία, είτε αφορά στις εταιρείες είτε στους ιδιώτες, συμπιέζει τα περιθώρια για ανάπτυξη, και στην Ελλάδα, ύστερα από μια δύσκολη δεκαετία κρίσης, που επηρέασε όλους μας, η ανάπτυξη μοιάζει να είναι μονόδρομος. Κάθε μέρα, είμαστε όλο και πιο αισιόδοξοι ότι με σκληρή δουλειά μπορούμε να βαδίσουμε ξανά στους δρόμους της ανάπτυξης και της ευημερίας. Στον δικό μας τομέα, για να επιτευχθεί η ανάπτυξη αυτή βασικό προαπαιτούμενο είναι η οικονομική υγεία των εταιρειών, ώστε με τη σειρά τους να μπορούν να επενδύσουν στον άνθρωπο. Να μπορούν, δηλαδή, να γίνουν συμμέτοχοι στο καθημερινό γεύμα των εργαζομένων τους, ενισχύοντας έτσι το οικογενειακό τους εισόδημα, να έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στο να πουν ένα «μπράβο» στον εργαζόμενο που έκανε το extra mile ή ένα «ευχαριστώ» σε έναν πιστό συνεργάτη.

 Είστε μια επιχείρηση που προσφέρει υπηρεσίες σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Πώς επιβιώσατε της πολύχρονης ελληνικής κρίσης;

Η οικονομική κρίση, που βίωσε η χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια, άλλαξε αδιαμφισβήτητα τις ισορροπίες στον επιχειρηματικό κόσμο. Έτσι κι εμείς στην Edenred χρειάστηκε να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας, κρατώντας σταθερά στην πρώτη γραμμή τις αξίες μας και το όραμά μας, που δεν είναι άλλο από το προσφέρουμε λύσεις στις εταιρείες και τους ανθρώπους τους που κάνουν την καθημερινότητά τους πιο εύκολη, με σεβασμό, επιχειρηματικό πνεύμα, φαντασία και απλότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, η προσπάθειά μας, ακόμα και μέσα στην κρίση, είναι να αναπτύσσουμε και να προσφέρουμε λύσεις που ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών μας, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα.

Η λύση Spendeo, που προανέφερα, το πετυχημένο case study της Edenred που γεννήθηκε μέσα στην κρίση και κατάφερε να ξεχωρίσει και να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά, δίνει απάντηση στον καθημερινό «πονοκέφαλο» της διαχείρισης των εταιρικών τους εξόδων για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Φυσικά, δεν σταματάμε εδώ. Στην Edenred έχουμε αποδείξει ότι οι δυσκολίες δεν μας πτοούν, αντιθέτως αποτελούν ευκαιρία για εξέλιξη. Είμαστε πάντα δίπλα στις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους τους καινοτομώντας. Η κάρτα Ticket Restaurant, η πρώτη κάρτα σίτισης στην Ελλάδα, δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους της να απολαμβάνουν το καθημερινό τους γεύμα στο γραφείο, ενώ από τις 26 Ιουνίου μπορούν να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια μέσω της υπηρεσίας Apple Pay.

Επιπλέον, με την ολοκαίνουργια mobile εφαρμογή MyEdenred, έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα του δικτύου της Edenred από την κινητή τους συσκευή, να παρακολουθούν το υπόλοιπό τους και να έχουν άμεση πρόσβαση στο ιστορικό των συναλλαγών τους. Όλα σε μία εφαρμογή.

Με τι δίκτυο λειτουργεί η Edenred; Πώς ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες;

Η Edenred συνεργάζεται σήμερα με περισσότερα από 10.000 καταστήματα στην Ελλάδα, καλύπτοντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς δικαιούχους. Στόχος μας είναι πάντα να διευκολύνουμε τη ζωή όσων χρησιμοποιούν τις λύσεις μας, και γι’ αυτόν τον λόγο το δίκτυό μας επεκτείνεται και εμπλουτίζεται καθημερινά. Καλύπτουμε μια εξαιρετικά ευρεία γκάμα καταστημάτων, που, πέραν των παραδοσιακών επιλογών, πλέον ενισχύεται και με νέες, όπως καταστήματα βιολογικών προϊόντων, κάποια boutique εστιατόρια και καταστήματα τροφίμων, αλλά και αλυσίδες ανοιχτές 24/7, ώστε να ανταποκρινόμαστε πλήρως στις ανάγκες των κατόχων των υπηρεσιών μας και της απαιτητικής τους καθημερινότητας.

Επιπλέον, με την επαναφορτιζόμενη κάρτα Spendeo®, οι εργαζόμενοι που βρίσκονται συνεχώς εν κινήσει μπορούν να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους και στο εξωτερικό, ενώ αντίστοιχα, με τη δωροκάρτα Ticket Compliments®, οι δικαιούχοι-εργαζόμενοι μπορούν να απολαμβάνουν τις αγορές τους στο εξωτερικό, αλλά και online, για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και ευκολία.

Πέραν όμως της ευρείας γκάμας επιλογών, για εμάς είναι πολύ σημαντική και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Έτσι, καθημερινά, εξασφαλίζουμε προσφορές αποκλειστικά για τους κατόχους των λύσεών μας, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τους χρήστες των υπηρεσιών μας με τα συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ ταυτόχρονα εστιάζουμε στην εμπειρία χρήσης μέσω εφαρμογών και υπηρεσιών όπως το Apple Pay, που προαναφέραμε.

Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, στην Edenred σχεδιάζουμε το «αύριο» έχοντας πάντα στο επίκεντρο τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν καθημερινά τις υπηρεσίες μας. Έτσι, θα συνεχίσουμε να διευρύνουμε το δίκτυό μας και να προσφέρουμε ακόμα περισσότερες επιλογές και ευκολία στις καθημερινές τους συναλλαγές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here