Την ψηφιακή ενοποίηση των διοδίων ως το φθινόπωρο, με δυνατότητα ενιαίου e-pass των οχημάτων στα διόδια όλης της Ελλάδας με έναν πομποδέκτη, αλλά και την έναρξη της σύνταξης τευχών δημοπράτησης για το έργο Fly Over στην Εσωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σήμερα στo Radio North 98 της Θεσσαλονίκης.
Για τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν στη συνέντευξη, ο κ. Καραγιάννης έδωσε τις παρακάτω απαντήσεις:
Για τα διόδια:
- «Εκτιμώ ότι το φθινόπωρο, το θέμα της διαλειτουργικότητας των διοδίων θα το έχουμε λύσει όπως πολλά άλλα προβλήματα που χρόνιζαν, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Πλέον οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, θα μπορούν ένα μηχανάκι, έναν πομποδέκτη, να τον χρησιμοποιούν σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, σε όλη τη χώρα. Είναι ένα θέμα για το οποίο μας βλέπαμε να μας εγκαλεί καθημερινά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Από το φθινόπωρο θα μπορούν όλοι οι οδηγοί να διασχίσουν όλα τα διόδια με έναν μόνο πομποδέκτη, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος, αντιθέτως σχεδιάζουμε “πακέτα” προσφορών, ώστε να εξοικονομούν και χρήματα, όσοι επιλέξουν να κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας.»
Για το Fly Over της Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης:
- «Επιλέχθηκε αυτή η λύση της γέφυρας που θα φτιαχτεί παράλληλα με την εσωτερική περιφερειακή που επίσης θα διαπλατυνθεί, προκειμένου να αποφορτιστεί ο συγκεκριμένος άξονας. Ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς, οι μελέτες δουλεύονται ήδη και το λέμε για πρώτη φορά σήμερα εδώ στην εκπομπή σας, ότι στο επόμενο διάστημα, ως τα τέλη Μαϊού, ή τις αρχές Ιουνίου, το έργο θα περάσει Διϋπουργική, ώστε να πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις και να ξεκινήσει η πρώτη φάση του, με τη έναρξη σύνταξης τευχών δημοπράτησης. Μιλάμε για έργο πνοής, της τάξεως των 350 εκατομμυρίων ευρώ. Αν όλα πάνε καλά χωρίς εμπλοκές, είναι πιθανόν να έχουμε ανακήρυξη αναδόχου περί τα τέλη του 2021, ή τις αρχές του 2022.»
Για το χρονοδιάγραμα του Μετρό Θεσσαλονίκης:
- «Μένουμε σταθεροί στο χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από τον πρωθυπουργό και από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό, για το 2023. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν δεδομένα που να αλλάζουν αυτόν τον στόχο. Μετά και την έγκριση του ΥΠΠΟ για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, με γνώμονα πάντα την ανάδειξή τους, προχωρούν οι εργασίες για την απομάκρυνση της άμμου που είχε χρησιμοποιηθεί για προφύλαξη στα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου. Σήμερα παραδόθηκε η πρώτη μελέτη που αφορά στο Σταθμό Βενιζέλου, μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθεί και η δεύτερη, η λεγόμενη ΟΜ2. Προχωράμε πολύ γρήγορα και προσοχή μας είναι στραμμένη.»
Για τις απαιτήσεις του αναδόχου εργολάβου του Μετρό:
- «Κάποιοι παραπλανούν τον κόσμο. Βγαίνουν με δακρύβρεχτες ανακοινώσεις, ξεχνώντας ποια περίοδο αφορούν οι απαιτήσεις του εργολάβου. Ο επιχειρηματολογία του εργολάβου εξετάζεται και θα απαντηθεί από την Αττικό Μετρό, αλλά πρέπει να καταλάβει ο κόσμος, ότι οι απαιτήσεις που εγείρει ο εργολάβος, μιλώντας για καθυστερήσεις, αφορούν την περίοδο 2015-2019!»
Για τον ΟΑΣΘ:
- «Η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ αποδίδει, ο διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων θα αποδώσει πολύ γρήγορα, ακόμα και η παρέμβαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης για την προμήθεια λεωφορείων είναι προς θετική κατεύθυνση. Παραλάβαμε μια εικόνα κατάρρευσης. Όμως, η κατάσταση βελτιώνεται μέρα με τη μέρα. Επιτρέψτε μου να πω με το ρίσκο της πρόβλεψης, ότι το Σεπτέμβριο η εικόνα θα είναι πάρα πολύ καλύτερη.»
Συνδέσεις ΟΛΘ με δίκτυα μεταφορών:
- «Ήδη μετά από χρόνια ξεκολλήσαμε τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας με τον 6ο προβλήτα γιατί αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.»
Διαπλάτυνση οδικού άξονα προς Χαλκιδική:
- «Προχωράμε για να τελειώσει το κομμάτι του ενός χιλιομέτρου που δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στη κυκλοφορία και κανείς δεν καταλάβαινε γιατί δεν ολοκληρωνόταν τόσα χρόνια.»
Ο κ. Καραγιάννης, έκανε λόγο για θετικό απολογισμό στους χώρους των εργοταξίων που έμειναν ανοιχτοί την περίοδο του lock down, με τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας έναντι του κορωνοϊού, σημείωσε πως όλα τα δημόσια έργα προχώρησαν στην πλειονότητά τους χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις.
Ζητήματα που αφορούν στην παράταση του συμβατικού χρονοδιαγράμματος (λόγω καθυστερήσεων της πανδημίας) και στην κατά περίπτωση αύξηση του κόστους λόγω των αναγκαίων πρόσθετων μέτρων ασφαλείας, είτε έχουν αντιμετωπιστεί με σχετικές αποφάσεις του προηγούμενου διαστήματος, είτε λαμβάνονται υπόψη και αντιμετωπίζεται σε διάλογο με τον κατασκευαστικό κλάδο.