Την ώρα που η υφήλιος βιώνει ένα δεύτερο κύμα έξαρσης της covid-19, ο κόσμος της ναυτιλίας προετοιμάζεται για το χειρότερο σενάριο, ενώ αντιμετωπίζει ήδη τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια παγκόσμια οικονομική κρίση την επόμενη δεκαετία για την οποία προετοιμάζεται, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας έρευνας για τους shipping leaders.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα Global Maritime Issues Monitor 2020 εξέφρασαν επίσης την ανησυχία τους ότι η πανδημία θα αυξήσει τη γεωπολιτική ένταση και θα οδηγήσει σε αλλαγές στα εμπορικά πρότυπα.
Οι εξελίξεις της τελευταίας περιόδου εκτιμάται ακόμη ότι θα αυξήσουν τις κοινωνικές απαιτήσεις για βιώσιμη ναυτιλία.
Η πανευρωπαική έρευνα, διεξήχθη μεταξύ 29 Απριλίου και 8 Ιουνίου του τρέχοντος έτους.
Πρόκειται για την τρίτη συνεχή χρονιά που η οικονομική κρίση είναι το Νο1 στην σχετική λίστα με τους κινδύνους, αποτυπώνοντας την αλληλεξαρτώμενη φύση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της παγκόσμιας οικονομίας.
Τα περιβαλλοντικά ζητήματα, τα οποία κυριάρχησαν στις απαντήσεις της έρευνας το 2019, παρέμειναν ψηλά στον κατάλογο των ανησυχιών που εκφράζουν οι εκπρόσωποι του ναυτιλιακού κόσμου και το 2020.
Η έρευνα χωρίζει 19 συγκεκριμένα ζητήματα με βάση τρεις κατηγορίες: αντίκτυπος, πιθανότητα και ετοιμότητα. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες και η απαλλαγή από τον άνθρακα προστέθηκαν στον κατάλογο των ζητημάτων το 2019, με τις πανδημίες να εντάσσονται στην λίστα το 2020.
Οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας αποτελούν τη νο2 ανησυχία για τους συμμετέχοντες, μετά από αυτήν της παγκόσμιας ύφεσης.
Οι συμμετέχοντες φοβούνται ακόμη μια κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, που θα αυξήσει την περιφερειοποίηση ενώ θα μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα. Παράλληλα υπάρχουν φόβοι περιορισμού της πρόσβασης στη χρηματοδότηση γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει τις εταιρείες σε πτώχευση ή συγχωνεύσεις.
Πηγή: Lloyd’s List